Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dimo
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • haapavesi

    E30 perä

    eli mikähän perä on kestävin ?:think joka menee heittämällä e30 koriseen (325i) ?? ja semmoinen myös ostetaan jos löytyy joltain ??
    sigpic
  • -weikko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 305
    • Kalajoki

    #2
    typ188 6:lla pultilla poski laipat kiinni.

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      #3
      Eiköhän se löydy M3:sta:think
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • -weikko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 305
        • Kalajoki

        #4
        klik!

        Comment

        • Petteri80
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 578
          • Joensuu

          #5
          Mikähän perä..

          ..tossa omassa kärryssä mahtaa olla?
          Hommasin ton kikottimen vasta vähän aikaa sitten ja kurkkasin tänään ensimmäisen kerran auton alle. RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?

          Auto siis 323i -86

          Kuvat: http://s637.photobucket.com/albums/u...lttinenper.jpg

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Petteri80 View Post
            ..tossa omassa kärryssä mahtaa olla?
            Hommasin ton kikottimen vasta vähän aikaa sitten ja kurkkasin tänään ensimmäisen kerran auton alle. RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?

            Auto siis 323i -86

            Kuvat: http://s637.photobucket.com/albums/u...lttinenper.jpg
            Typ188:lta toi näyttäis.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Petteri80 View Post
              RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?
              Typ168 sanotaan 4-pulttiseksi ja typ188 6-pulttiseksi. Ei liity takakoppaan millään tavalla, vaan poskilaakerien pultteihin, vetarin laipan alla. Kuvasta ei kovin hyvin näe, mutta omakin veikkaus olisi typ188.

              Lukon selvittää nopeiten, kun tunkkaat perän murikasta/taka-akselista ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörität toista rengasta. Jos vastapuolen rengas pyörii samaan suuntaan, niin todennäköisesti on lukko (voi olla myös lukottoman lopunajan merkkejä). Lukoton ehjä pyörii aina vastakkaiseen suuntaan. Varmempi keino on ottaa perän takakansi irti esim öljynvaihdon yhteydessä.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Se on type 188 Perä näkyy kaverin videosta hyvin

                Originally posted by muuris View Post
                Typ168 sanotaan 4-pulttiseksi ja typ188 6-pulttiseksi. Ei liity takakoppaan millään tavalla, vaan poskilaakerien pultteihin, vetarin laipan alla. Kuvasta ei kovin hyvin näe, mutta omakin veikkaus olisi typ188.

                Lukon selvittää nopeiten, kun tunkkaat perän murikasta/taka-akselista ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörität toista rengasta. Jos vastapuolen rengas pyörii samaan suuntaan, niin todennäköisesti on lukko (voi olla myös lukottoman lopunajan merkkejä). Lukoton ehjä pyörii aina vastakkaiseen suuntaan. Varmempi keino on ottaa perän takakansi irti esim öljynvaihdon yhteydessä.
                Kaverin perän tyyppi selviää parhaiten kun katsotte sen ottamaa video kuvaa.....
                Se on type 188 perä eli 6-pulttinen siis poskilaakereiden pultit sen lukumäärä on ns. se määrä moniko pulttinen perä on..minullakin on type 188 periä myynnissä riippuu mihin käyttöön tulee sen mukaan katsotaan sopiva välitys..

                Mikä kone sinulla on tai mikä tulee autoosi..???

                Taas jälleen muistus että M3 perä ei ole sen kestävämpi fyysisesti kuin "325i Lukollinen perä" eli lukollinen kestää paremmin antaa kenkää ei hajoa tasauspyörästö
                kerron vielä että, M-Teknik tekee ratkaisuja joita monet täällä ei huomaa/tiedä esim. takapalkin kumien päällä on 325i:tä paksimpi tuki prikka joka tukee takapalkin kallistelua paremmin kuin 325i:n osa ja silti palkin kumit ovat samat molemmissa ja vahvistus ja ratkaisu on tehty järjellä ei se ns. Uretaani pusla ole Autuus
                vaan se Prikka....tässä vähän esimerkkiä mitä on kun tietää tekniikasta.
                Last edited by 325E; 23-03-2009, 22:22.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  Uretaani pusla ole Autuus
                  vaan se Prikka....tässä vähän esimerkkiä mitä on kun tietää tekniikasta.
                  Pitää itellekkin ens kerralla ostaa vaan paksummat prikat vakiopuslien päälle, kun saatiin asiantuntijalausuntokin!







                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Petteri80
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 578
                    • Joensuu

                    #10
                    Jaahas, eli tuli sit sotkettua peräkopan ja poskilaakerien pultit toisiinsa. Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden..
                    Last edited by Petteri80; 11-10-2009, 17:35. Reason: -

                    Comment

                    • shakes
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 2870
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Petteri80 View Post
                      Jaahas, eli tuli sit sotkettua peräkopan ja poskilaakerien pultit toisiinsa. Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden. Ja muutenkin on tarkoitus vaihtaa kaikki öljyt perää myöten. Mitäs öljyä tollaseen kitkalukko perään kannattaa laittaa? Käsittääkseni lukolliselle ja lukottomalle on omat öljynsä? Red Lineä ovat ainakin paljon kehuneet..

                      325E: jos multa kysyit mikä tekniikka tulee niin ihan tuo M20B23 on tarkoitus turbottaa maltillisesti näin alkuun.
                      Ite laitoin typ188 perään Castrol SAF-XJ 75W-140 ja pelittää mainiosti vähän alta 2 litraa tota litkua sinne menee
                      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                      E30 328i Projekti '88
                      E61 523i '08

                      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16413
                        • Asikkala

                        #12
                        " Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden. Ja muutenkin on tarkoitus vaihtaa kaikki öljyt perää myöten. Mitäs öljyä tollaseen kitkalukko perään kannattaa laittaa?"

                        Visko- ja kitkalukko ei ole sama asia, kitkalukolliseen samaa mitä shakes laittoi.

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #13
                          Ei siitä viskossakaan haittaa ole, se viskoyksikkö on suljettu. Se ei vaadi lukkoöljyä, mutta omassani käytin silti.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎