..tossa omassa kärryssä mahtaa olla?
Hommasin ton kikottimen vasta vähän aikaa sitten ja kurkkasin tänään ensimmäisen kerran auton alle. RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?
..tossa omassa kärryssä mahtaa olla?
Hommasin ton kikottimen vasta vähän aikaa sitten ja kurkkasin tänään ensimmäisen kerran auton alle. RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?
RealOEM kuvien mukaan peräkoppa olisi 6-pultilla kun taas tossa se on 8:lla..? Ja lieköhän tossa lukkoa?
Typ168 sanotaan 4-pulttiseksi ja typ188 6-pulttiseksi. Ei liity takakoppaan millään tavalla, vaan poskilaakerien pultteihin, vetarin laipan alla. Kuvasta ei kovin hyvin näe, mutta omakin veikkaus olisi typ188.
Lukon selvittää nopeiten, kun tunkkaat perän murikasta/taka-akselista ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörität toista rengasta. Jos vastapuolen rengas pyörii samaan suuntaan, niin todennäköisesti on lukko (voi olla myös lukottoman lopunajan merkkejä). Lukoton ehjä pyörii aina vastakkaiseen suuntaan. Varmempi keino on ottaa perän takakansi irti esim öljynvaihdon yhteydessä.
Typ168 sanotaan 4-pulttiseksi ja typ188 6-pulttiseksi. Ei liity takakoppaan millään tavalla, vaan poskilaakerien pultteihin, vetarin laipan alla. Kuvasta ei kovin hyvin näe, mutta omakin veikkaus olisi typ188.
Lukon selvittää nopeiten, kun tunkkaat perän murikasta/taka-akselista ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörität toista rengasta. Jos vastapuolen rengas pyörii samaan suuntaan, niin todennäköisesti on lukko (voi olla myös lukottoman lopunajan merkkejä). Lukoton ehjä pyörii aina vastakkaiseen suuntaan. Varmempi keino on ottaa perän takakansi irti esim öljynvaihdon yhteydessä.
Kaverin perän tyyppi selviää parhaiten kun katsotte sen ottamaa video kuvaa.....
Se on type 188 perä eli 6-pulttinen siis poskilaakereiden pultit sen lukumäärä on ns. se määrä moniko pulttinen perä on..minullakin on type 188 periä myynnissä riippuu mihin käyttöön tulee sen mukaan katsotaan sopiva välitys..
Mikä kone sinulla on tai mikä tulee autoosi..???
Taas jälleen muistus että M3 perä ei ole sen kestävämpi fyysisesti kuin "325i Lukollinen perä" eli lukollinen kestää paremmin antaa kenkää ei hajoa tasauspyörästö
kerron vielä että, M-Teknik tekee ratkaisuja joita monet täällä ei huomaa/tiedä esim. takapalkin kumien päällä on 325i:tä paksimpi tuki prikka joka tukee takapalkin kallistelua paremmin kuin 325i:n osa ja silti palkin kumit ovat samat molemmissa ja vahvistus ja ratkaisu on tehty järjellä ei se ns. Uretaani pusla ole Autuus
vaan se Prikka....tässä vähän esimerkkiä mitä on kun tietää tekniikasta.
Jaahas, eli tuli sit sotkettua peräkopan ja poskilaakerien pultit toisiinsa. Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden..
Last edited by Petteri80; 11-10-2009, 16:35.
Reason: -
Jaahas, eli tuli sit sotkettua peräkopan ja poskilaakerien pultit toisiinsa. Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden. Ja muutenkin on tarkoitus vaihtaa kaikki öljyt perää myöten. Mitäs öljyä tollaseen kitkalukko perään kannattaa laittaa? Käsittääkseni lukolliselle ja lukottomalle on omat öljynsä? Red Lineä ovat ainakin paljon kehuneet..
325E: jos multa kysyit mikä tekniikka tulee niin ihan tuo M20B23 on tarkoitus turbottaa maltillisesti näin alkuun.
Ite laitoin typ188 perään Castrol SAF-XJ 75W-140 ja pelittää mainiosti vähän alta 2 litraa tota litkua sinne menee
" Soittelin tossa vielä auton edelliselle omistajalle ja hänen mukaansa tossa ois viskolukko. Mut pitää nostaa perä ilmaan ja pyöritellä et saa varmuuden. Ja muutenkin on tarkoitus vaihtaa kaikki öljyt perää myöten. Mitäs öljyä tollaseen kitkalukko perään kannattaa laittaa?"
Visko- ja kitkalukko ei ole sama asia, kitkalukolliseen samaa mitä shakes laittoi.
Comment