Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i -90 tekniikan vaihto vm.83-87 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 66

    E30 316i -90 tekniikan vaihto vm.83-87 320i

    Mitä kaikkia muutoksia tarvitsee tehdä???
    Eihän vanhassa 2 litraisen kutosen tekniikassa ole levyjarruja takana?
    Mitä katsastusta varten tarvitsee tehdä?
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    Originally posted by BMW-87 View Post
    Mitä kaikkia muutoksia tarvitsee tehdä???
    Eihän vanhassa 2 litraisen kutosen tekniikassa ole levyjarruja takana?
    Mitä katsastusta varten tarvitsee tehdä?
    laittaa eteen jäähdytetyt levyt ja niille sopivat satulat. ei ole levyjä takana. vaihtaa ne levyt ja satulat
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • BMW-87
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 66

      #3
      Ok

      No kiitosta nyt tuostakin tiedosta.
      Mahdatko vielä tietää et paljonko tarvitsee kone puolta muuttaa et saa sen motin sinne laitettuu?

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        #4
        Originally posted by BMW-87 View Post
        No kiitosta nyt tuostakin tiedosta.
        Mahdatko vielä tietää et paljonko tarvitsee kone puolta muuttaa et saa sen motin sinne laitettuu?
        eikai konehuonetta mitenkään tarvitse muutella olipa siellä
        sitten M40 tai M20:nen moottori.. liittimetkin pitäisi mennä
        ihan blug and play menetelmällä.. onko tässä tekniikan
        vaihdossa sitten mitään järkeä onkin sitten jo toinen asia..
        E70 X5 30d

        Comment

        • BMW-87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 66

          #5
          Hyvinkin paljon järkeä.

          Kiitoksia kuiteskin vastauksesta.
          Paljonkin järkeä on. Nykynen kone käy välillä kolmella koska nokka-akseli on joko kulunut taikka siinä on liian iso välys koska se nakuttaa ihan kivasti.
          Kanteen kaik uudet osat ja iso työ vielä päälle tulee paljon kalliimmaksi.
          Tehot vakiona on jo siinä kutosen koneessa 29hp enemmän, mutta kun laitan tämän kutosen koneen tohon bemuun kiinni, se ei ole enään vakio motti

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            motronic m20b20 kone käy suoraa..luultavasti moottorin kumi tyynyt on erinlaiset mut en takaa siitä. l-jetin johtosarjat ei käy suoraa tohon, kolvaamal kyllä... vanhempi motronic saattaa myös olla neliö liittimel joten sekään ei suoraa käy mut uudemmat moottorit kaikki pyöreellä.

            ja tosiaan pelkät jäähdytetyt levyt etee.. ei tarvii satuloita vaihtaa
            kone laatikko ja kardaani ja kovaa ajoo
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • BMW-87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 66

              #7
              No kiitoksia vaan.

              Eli se on tolla systeemillä toimiva peli.
              Ei muuta ku osat tilaukseen ja työn alle.
              Kiitosta vaan kaikille vastauksista.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by BMW-87 View Post
                Eli se on tolla systeemillä toimiva peli.
                Ei muuta ku osat tilaukseen ja työn alle.
                Kiitosta vaan kaikille vastauksista.
                Jäikö mulla nyt jotain huomaamatta vai eikö muka 320i:ssä tule olla lisäksi ainakin erilaiset jouset, iskarit, etupalkki, kallistuksenvakaajat ja kardaaniakseli?

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Jäikö mulla nyt jotain huomaamatta vai eikö muka 320i:ssä tule olla lisäksi ainakin erilaiset jouset, iskarit, etupalkki, kallistuksenvakaajat ja kardaaniakseli?
                  ei tartte vaihtaa jousia,iskareita eikä palkkii eikä vakaajantankoja..
                  kardaaniakseli tottakai pitää
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by Bmw_e30 View Post
                    ei tartte vaihtaa jousia,iskareita eikä palkkii eikä vakaajantankoja..
                    kardaaniakseli tottakai pitää
                    Vielä kallistuksenvakaajista.. Eikös 320i:ssä ole aina takavakaaja, mutta 316i-mallissa taas vakiona ei? Joten takavakaaja tulee kai kuitenkin asentaa jos sellaista ei autosta löydy?

                    Comment

                    • apina
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 274
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Vielä kallistuksenvakaajista.. Eikös 320i:ssä ole aina takavakaaja, mutta 316i-mallissa taas vakiona ei? Joten takavakaaja tulee kai kuitenkin asentaa jos sellaista ei autosta löydy?
                      Ei ole takavakaajaa, sitä ei ole edes 323i.ssä. Tietysti voi löytyä takavakaaja jostain speciaalimmasta mallista jossa erinlainen alusta kun noku 320i...
                      318iA Touring -02
                      ex 316 2.5l -87
                      ex 525tdsA Touring -95

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by apina View Post
                        Ei ole takavakaajaa, sitä ei ole edes 323i.ssä. Tietysti voi löytyä takavakaaja jostain speciaalimmasta mallista jossa erinlainen alusta kun noku 320i...
                        Mulla ainakin oli omistuksessa -88 320i, josta takavakaaja löytyi. Auto tosin tilattu sport-alustalla ja etuvakaajakin oli normaali jäykempi. Ihme homma, ettei vakio-320i:ssä sitten takavakaaja ole kerta jo 318is:stä moinen löytyy.

                        318is, 320i ja 325i malleissa kuitenkin lienee kaikissa kaksiputkiset kaasuiskarit, joita ei vakiona 316i-mallista löydy. Mulkku inssi voisi siis vaatia 320i:hin passaavat iskarit.

                        Comment

                        • BMW-87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 66

                          #13
                          Hmmmmmh....

                          Laittakaa joku lista tänne vaikka mitkä olis hyvä tehdä vm:83-87 320i tekniikan vaihtoon. Mul on pää jo iha sekasi

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            Originally posted by BMW-87 View Post
                            Laittakaa joku lista tänne vaikka mitkä olis hyvä tehdä vm:83-87 320i tekniikan vaihtoon. Mul on pää jo iha sekasi
                            kone, laatikko , kardaani ,jäähdytetyt etulevyt tuloksena n.28%
                            voi olla prosentit heittää hieman ku en muista vanhaa otetta ulkoa
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              E30 320i:tä saa aika edullisesti, että jos nykyautossa ai ole niin ihmeellisesti palikkaa/työtä kiinni että kone on saatava just siihen koriin....
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎