Eli moottorista kuuluu kierroksilla 3000-4000 sellainen vähän metallinen hankaava ääni (hissing), joka on aikas selvää kabiiniin.
Se ei kuitenkaan ole jakoketjunkiristin-hommeli (timing chain tensioner), koska justiinsa vaihdon sen eikä vaikutusta.
Kuuntelin sitten ruuvimeisselillä ääntä kun sellainen samanlainen ääni kuului myös tyhjäkäynnillä. Mielestäni se ei tullut jakoketjun tienoilta vaan ikään kuin jostain motista, korvakuulolta ehkä keskeltä mottia imusarjaan päältä se kuului. En kuitenkaan pysystynyt paikallistamaan ääntä ruuvarilla?
Pitääkö tuosta M42 säätää venttiilejä`? vai mikä siellä oikein hissaa?
Se ei kuitenkaan ole jakoketjunkiristin-hommeli (timing chain tensioner), koska justiinsa vaihdon sen eikä vaikutusta.
Kuuntelin sitten ruuvimeisselillä ääntä kun sellainen samanlainen ääni kuului myös tyhjäkäynnillä. Mielestäni se ei tullut jakoketjun tienoilta vaan ikään kuin jostain motista, korvakuulolta ehkä keskeltä mottia imusarjaan päältä se kuului. En kuitenkaan pysystynyt paikallistamaan ääntä ruuvarilla?
Pitääkö tuosta M42 säätää venttiilejä`? vai mikä siellä oikein hissaa?
Comment