Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 laiskottelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapza_s
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 102

    e30 laiskottelee

    Nyt on auto leimattu mut ongelmia riittää... eli mikä mahtaa m20 b20 -84 vaivata ku tuntuu nii perkuleen laiskalta... ittellä toisena autona a vectra 2.0 i ... ja ainakin pers-tuntumalla vectra vie baijerilaista mennen tullen, tosin mitään faktaa ei oo... biimeriin on vaihdettu ilmanputsari, pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpat mistä pitäisi vikaa lähteä etsimään. onko syytä ruveta mittailemaan massamittarin liittimiä vai mitä? rupeaa ketuttamaan ku meinaa jäädä jalkoihin.:think
    Pitäskö täs lukee jotai fiksua?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    M20 b20 125 hv vastaan opel 2,0i paljonko? Mitä tulee teho/paino suhteeksi kummassakin, löytyiskö näistä "syy" hengettömyyteen? Onko bemari säädöissään?

    Comment

    • tapza_s
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 102

      #3
      joo vecussahan on 115hv...
      Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #4
        Joo minusta kaikki 320i mitä kokeillu ni tuntuu tosi laiskoilta! Voi olla kyl että se tasanen vääntö tekee sen. Elikkä ei minkäänlaista tehopiikkiä tunne.. Vaikka eipä tuolla 120hv hirveest revitellä!
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by S.Kaulaote View Post
          Joo minusta kaikki 320i mitä kokeillu ni tuntuu tosi laiskoilta! Voi olla kyl että se tasanen vääntö tekee sen. Elikkä ei minkäänlaista tehopiikkiä tunne.. Vaikka eipä tuolla 120hv hirveest revitellä!
          Jaa.. Minusta taas kaikki (e30) 320i:t, joita olen ajanut ovat liikkuneet edes auttavasti ainoastaan tehoalueella 4000->. Yksikään yksilö ei ole edes lähes tasaista vääntöä tarjonneet, vaan kaikissa on selvä tehopiikki tuntunut siinä noin neljässä tonnissa. Autot ovat tosin olleet 129 hv Motronic-versioita, mutta eiköhän perusluonne ole sama 125 hv LE-Jetroniceissakin.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Laita tiheämpi perä, ainakin tuntuu nopeamalta.
            Olli.

            Comment

            • tapza_s
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 102

              #7
              no ei kai siinä sit mitään tuntuu vaan et bensaa kuluu menohaluihin nähden kohtuuttoman paljon...
              Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                320.nen on L-jet paljon pirteämpi kun motronic kat moottorilla. Itsellä oli talvella, -87 320i L-jet koneella+4.27 Perävälitys,ei tuntunut ollenkaan laiskalta,toki kaikki on suhteellista. Hiljan tuli kokeiltua samantyyppistä autoa motronic kat moottorilla ja 3.64 perällä sillä sai ottaa tirsat että oli 120km/h lasissa
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #9
                  Kait ne sit oli vaan kaikki paskoja mitä kokeillu!! Onneks kuitenki ostin 325i:n Pikkasen on eri maata.
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Kyllä 325 on aivan eri maata toki,siitä ei pääse mihinkään.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by vwtyp1 View Post
                      320.nen on L-jet paljon pirteämpi kun motronic kat moottorilla. Itsellä oli talvella, -87 320i L-jet koneella+4.27 Perävälitys,ei tuntunut ollenkaan laiskalta,toki kaikki on suhteellista. Hiljan tuli kokeiltua samantyyppistä autoa motronic kat moottorilla ja 3.64 perällä sillä sai ottaa tirsat että oli 120km/h lasissa
                      Ihan totta, katti pilaa lopullisesti m20b20-moottorin. Minulla oli 320i -88 Motronic ilman kattia ja ihan hyvin sillä tuli toimeen. Reipas ajo mutkatiellä/radalla tosin vaati, ettei kierrokset tipu alle neljän tonnin. En nyt tähän hätään ulkoa muista perävälitystä, mutta tuolla perällä laskennallinen huippu oli jotain 220 km/h ja nelosella rajoitin olisi ottanut jossain 180:n jälkeen.

                      Sitten aloitusviestin kysymykseen:

                      biimeriin on vaihdettu ilmanputsari, pyörijä, virranjakajan kansi ja tulpat mistä pitäisi vikaa lähteä etsimään. onko syytä ruveta mittailemaan massamittarin liittimiä vai mitä?
                      Ilmamassamittariahan tuossa ei ole, ilmamäärämittari voi kyllä olla osasyyllinen. Kokeilepa vielä vaihtaa bensansuodatin ja säätää venttiilinvälykset. Jos ei auta, niin puristussuhteiden mittaus voisi antaa lisätietoa tilanteesta.

                      Comment

                      • tapza_s
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 102

                        #12
                        Tulipahan kokeiltua motarilla auton kulkuja ja ei paljon yli 160km/h noussu. Eli pitäiskö ton auton kiihtyä vielä 140 jälkeen ja mikä mahtaa olla ton 2 litrasen tehtaan ilmottamat huiput.

                        Venat on säädetty ja puristukset on mitattu mut en muista muuta ku et arvot oli kaikissa pytyissä hyvin lähellä toisiaan. ?
                        Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

                        Comment

                        • crockett
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1295
                          • Ilomantsi

                          #13
                          Kyllähän se kiihtyy vielä 140 jälkeenkin kun jaksaa odottaa kunnossa oleva 320i menee yli 200 km/h.
                          tehdas tais luvata jotain 197 huippuja.

                          *e30 cabriolet*
                          *Hailuksi*
                          *ex e30 325i m50*
                          *ex e30 5/88 pics*
                          Ostan e30 osaa

                          Myytävänä e30 osaa

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1852
                            • Lappeenranta, Finland

                            #14
                            Originally posted by tapza_s View Post
                            Tulipahan kokeiltua motarilla auton kulkuja ja ei paljon yli 160km/h noussu. Eli pitäiskö ton auton kiihtyä vielä 140 jälkeen ja mikä mahtaa olla ton 2 litrasen tehtaan ilmottamat huiput.

                            Venat on säädetty ja puristukset on mitattu mut en muista muuta ku et arvot oli kaikissa pytyissä hyvin lähellä toisiaan. ?
                            Katoppa ettei ole jakajan keskipakosäätö jumissa. Taannoinen 323i -84 oli kans sellainen ettei meinannut uskaltaa maantiellä ohittaa edes traktoreita kun vetoa ei ollut läheskään sitä mitä olisi odottanut. Sen kun sai kuntoon niin johan taas maistui meno.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • tapza_s
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 102

                              #15
                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Katoppa ettei ole jakajan keskipakosäätö jumissa. Taannoinen 323i -84 oli kans sellainen ettei meinannut uskaltaa maantiellä ohittaa edes traktoreita kun vetoa ei ollut läheskään sitä mitä olisi odottanut. Sen kun sai kuntoon niin johan taas maistui meno.
                              Eli nyt puhutaan virranjakajasta eikä enää pelkästä kannesta...? Joku fiksumpi vois nyt selvittää et miten tommonen tutkitaan.

                              Nyt jeesiä et saadaa bemu taas kulkemaan!
                              Last edited by tapza_s; 29-05-2007, 11:45.
                              Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎