Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 lukkoperän hitsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    #16
    Varmaan kestävyyden kannalta sama kummalla vedät puikko/mig kunhan poistat sen kaiken öljyn sieltä poies! Ja ennenkaikkea migillä paljo helpompaa. Kyllähän se migin sauma ON kestävämpää. Tämmösessä perähommassa fiksumpaa vetää sillä migillä siis.. tulikohan selvitettyä tarpeeks epäselvästi!? Tarkotan sitä että varsinkaan jos ei ikinä hitsannu millään laitteella ni kannattaa ottaa se mig käyttöön ensin..
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"

    Comment

    • Amd-man
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 211
      • Pertteli

      #17
      Jos ei ole ikinä hitsannut niin ennen kuin alkaa lukkoa hitsaamaan niin kannattaa kyllä harjoitella johonkin muuhun.

      Vaikkakin muutama tullut kovin vastaan väittämään niin sähkölinnun kakka ei ole kestävää, hyvä kestävä sauma näyttääkin hyvältä.
      Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #18
        kyllä jos ei ole koskaan hitsannut(kuten tämän topicin aloittaja on antanut ymmärtää),niin on varmaan parempi että antaa jonkun hitsaustaitoisen hitsata.Ja varsinkin jos aiotaan asennossa hitsata umpilangalla,niin saa olla muuten melko pätevä hitsari joka hitsaa pystyä kuumakaarella kuten joku jo ehdottikin.
        Last edited by Vehkis; 18-05-2007, 17:07.
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #19
          Originally posted by Vehkis View Post
          kyllä jos ei ole koskaan hitsannut(kuten tämän topicin aloittaja on antanut ymmärtää),niin on varmaan parempi että antaa jonkun hitsaustaitoisen hitsata.Ja varsinkin jos aiotaan asennossa hitsata umpilangalla,niin saa olla muuten melko pätevä hitsari joka hitsaa pystyä kuumakaarella kuten joku jo ehdottikin.
          Mitäköhän pätevyyttä tollanen peränhitsaus vaatii? Mä oon ihan peruskoulu pohjalla hitsannu kymmenkunta perää mikillä ja kaikki on kestäny.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • honkkeli
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 947
            • Kaarina

            #20
            Originally posted by turboix View Post
            Perustele.
            Noh myöhään kommentoidaan... Puikolla ehdottomasti, ei missään nimessä mikillä... tai voi laittaa mut sauma irtoo repee. Puikko "sulattaa" rautaa syvemmältä l. sitkeempi ja sitämyötä kestävämpi hitsi. Jos et usko ni googleta vaikka jotain hitsauksen perusteita.. Nim. ammatiltani hitsaaja

            Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


            E46 320i -99

            "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

            ex:
            E34 535iA -91
            E30 316i -89
            E30 320i -90

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #21
              Originally posted by honkkeli View Post
              Noh myöhään kommentoidaan... Puikolla ehdottomasti, ei missään nimessä mikillä... tai voi laittaa mut sauma irtoo repee. Puikko "sulattaa" rautaa syvemmältä l. sitkeempi ja sitämyötä kestävämpi hitsi. Jos et usko ni googleta vaikka jotain hitsauksen perusteita.. Nim. ammatiltani hitsaaja

              Aika hyvin!! Nim. Sivustaseuraaja...
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • Circ
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 634
                • H e l s i n k i

                #22
                Vähän ohi aiheesta mutta ajattelin ite kans hitsata lukon tohon omaan E34:ään, mutta kannattaako ite lähtee räveltään? Ravistaako esim. mutkissa normi ajossa tommonen 100% lukko? Saako muuten noita valmiita lukkojap ostettua ja mistä?
                Audi B8.5 TDI Quattro

                E81 120d m-sport Lci

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by honkkeli View Post
                  Noh myöhään kommentoidaan... Puikolla ehdottomasti, ei missään nimessä mikillä... tai voi laittaa mut sauma irtoo repee. Puikko "sulattaa" rautaa syvemmältä l. sitkeempi ja sitämyötä kestävämpi hitsi. Jos et usko ni googleta vaikka jotain hitsauksen perusteita.. Nim. ammatiltani hitsaaja
                  Juuri näin!

                  Nimimerkillä:toinen hitsari
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by turboix View Post
                    Mitäköhän pätevyyttä tollanen peränhitsaus vaatii? Mä oon ihan peruskoulu pohjalla hitsannu kymmenkunta perää mikillä ja kaikki on kestäny.
                    Jos tämän topicin aloittaja ei tiedä kuinka paljon virtaa pitää olla 2,5 puikolle,niin siitä voimme varmaan päätellä kuinka paljon on kokemusta hitsauksesta..
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • LeWe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 168

                      #25
                      Aikoinaan yhteen M3 (E30) asennettiin lukotonperä väliaikaisesti. Sit tuli reissu Tartoon talvella joten hitsi käyttöön. Tarpeeksi virtaa ja lankaa(mig) ni molemmilla veti. Jossain vaiheessa reissua oli taas peli yksvetoinen. Vähän siinä ihmeteltiin mistähän se "luistaa", ku sen verran oli rattaat sulanut, ettei ilman ääniä pitäisi tasauspyörästön ainakaan toimia. Muutenkin "spool"perä ei ehkä järkevin vaihtoehto ajettavuuden kannalta. Tarina ei kerro mikä oli mennyt, mut ilmeisesti vetarin"tumppi" poikki.

                      Comment

                      • S.Kaulaote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1579
                        • Woikkaalla

                        #26
                        Originally posted by Vehkis View Post
                        Juuri näin!

                        Nimimerkillä:toinen hitsari
                        Amatimiehiä...
                        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                        -Mitsubishi "runkkari"

                        Comment

                        • turboix
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 581
                          • p-laidun

                          #27
                          Originally posted by honkkeli View Post
                          Noh myöhään kommentoidaan... Puikolla ehdottomasti, ei missään nimessä mikillä... tai voi laittaa mut sauma irtoo repee. Puikko "sulattaa" rautaa syvemmältä l. sitkeempi ja sitämyötä kestävämpi hitsi. Jos et usko ni googleta vaikka jotain hitsauksen perusteita.. Nim. ammatiltani hitsaaja
                          Täytyy varmaan vaihtaa alaa jos ei ammatti hitsari saa perää kestään mikillä. Ja kyllähän sen tiän että puikolla saa kestävemmän sauman mutta kun tässä nyt kinataan että kestääkö mikillä hitsattu perä vai ei. Mä oon ne ainakin saanu kestään mikillä hitsaamalla kun vaan hitsaa tapeeks isölla virralla ja sulattaa ne rattaat kunnolla yhteen eikä räi vaan siältä täältä.
                          BMW E46 330dA touring -00
                          BMW e30 325tbo -86
                          BMW e30 323ia cabriolet -83
                          BMW e30 318i touring -89

                          Comment

                          • turboix
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 581
                            • p-laidun

                            #28
                            Originally posted by S.Kaulaote View Post
                            Amatimiehiä...
                            Taitaa olla.
                            BMW E46 330dA touring -00
                            BMW e30 325tbo -86
                            BMW e30 323ia cabriolet -83
                            BMW e30 318i touring -89

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by Circ View Post
                              Vähän ohi aiheesta mutta ajattelin ite kans hitsata lukon tohon omaan E34:ään, mutta kannattaako ite lähtee räveltään? Ravistaako esim. mutkissa normi ajossa tommonen 100% lukko? Saako muuten noita valmiita lukkojap ostettua ja mistä?
                              Hitsilukolla ei tee mitään normi ajossa. E34 kitkalukkoperiä saa ostettua täältä foorumilta, romuttamoilta, ebaystä ja kaupasta uusia, joten sellainen alle jos lukkoa kaipaa.

                              E: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=lukkoper%E4
                              Last edited by Bmw Master; 19-05-2007, 06:20.

                              Comment

                              • advance
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1689

                                #30
                                Tiiän muutamia tehokkaitakin katuautoja jossa on hitsilukko niin vuosia ovat niillä ajaneet eikä kestävyys/ajollisia ongelmia ole ilmaantunut, kun tietää minkälaista pirssiä ajaa, ei muutako puikko sulamaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎