Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua e30:n 9x16 vanteista (tärinät, sopivuus)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

Originally posted by Bessi View Post
    Onhan renkaat "pyöreät" ettei niissä ole pystyheittoa?
    Ehkä kannattais kokeilla seuraavaa;
    Renkaat pois vanteelta, kunnolla rasvata renkaat ja vanteet ja nostattaa rengas vanteelle kovalla paineella. esim. 5bar.
    juu paljon ilmaa ja sitten päästää renkaan aivan tyhjäksi saakka jolloin se varmasti asettuu oikein vanteelle.
    BMW e36 316i Turbo Compact

Comment

• Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

No mä taidankin nyt sitten antaa vinkkiä rengasliikkeen kaverille miten heittää rengas päälle
      Kun kohta pitäs noita renkaita lähtä budjailee vanteelle
      vanne Borbet T 9x16 ET15 Rengas 225/45/16

Katotaan tuleeko mulla ongelmia :think Voipi tulla kun etupää ainakin kurvatessa kuoppiin "kopsahtelee" elikkä jossain on väljää,katotaan paheneeko tolla rengas+vanne combolla
      E30 24V 5D "Vakio"

Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

Comment

• Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

Nyt on sitten vanteille käännetty renkaat ja hyvin maistuu ajaminen ei mitään suurempia ainakaan ekalla koeajolla huomannut,tarvii illalla ajella sitten enemmän

Renkaina mul on 225/45/16 Nexen N3000,yhteen vanteeseen tuli enemmän ku 30g painoa että oli melkos pyöreät renkaat ja ihan ok mun mielestä ajaakin
        Joka kulmassa vanteena 9x16 T-borbet 15 ET:llä ja toimivat :think

Mulla se kolahtelu ilmeisesti kuuluu jostain repsikan puolelta kun vähä oli klappia tossa ku vanteesta heiluttelin.. Koht on katsastus ni kertokoot sitten missä vika

Eilen kävin sitten pienellä ajelulla mamman kanssa ja Tuntuu Hyvältä,Näyttää Hyvältä.. Eli mitäs suotta valittamaan..

No Jos kummiskin vähäsen nipottais.. mulla ainakin nopeuksissa 60-80 tuntuu että repsikanpuolen rengas vimputtaisi vähän,tasaista nypytystä pitää rattiin vähän voimistuu kun kurvaa niin että paino siirtyy repsikan kumille..
        Tämä siis siinä tasaisella 70km/h vauhdissa,alemmassa nopeudessa ja kovemmassa ei mitään haittoja.

Renkaat ei oo jäykät käännellä vaikkei mulla tehostinta olekaan ei ole suurta eroa noihin 195/55/15 kumeihin mitkä aikasemmin oli.

Näillä leveillä renkailla tuli sitten eilen testattua heti kärkeen sadekelin ominaisuudetkin kun tuli vettä kuin saavista kaatamalla.
        Enemmänhän nuo leveät repii isommissa lätäköissä mutta ei nyt ainakaan uudella renkaalla mihkään liirtoon/veden päälle noussu n.90-110 km/h pudottelin tulemaan.
        Muuttaa kyllä maukkaammaksi ajaa tuo leveä vanne,tietysti se ei hiekkatiellä mitään herkkua oo ajaa mut ite tykkään muista rengas+vanne yhdistelmän tuomista eduista

Eli ei mitään isompia ongelmia.(ainakaan vielä)
        Katson vielä noita repsikan puolen tukivarsia jnejne jos sieltä paikallistais sen väljyyden

Näyttää ja tuntuu AHHH Niin Hyvälle

EDIT:Väljää oli alapallossa repsikan puolella ja etutukivarren takahelma mennyttä,nyt on vaihdettu uudet ja on huomattavasti entistä parempi..
        Kokoajan vaan paranee.
        Last edited by Osku; 11-06-2007, 09:40. Reason: Ajelin sitte enemmän
        E30 24V 5D "Vakio"

Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎