Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e30 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    325 e30 vauhtipyörä

    mikä olis hyvä paino kevennetylle vauhtipyörälle?
    auto on vapari
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    En mää hyvästä tiädä, mutta omassa on 1.5 kg vakiota köykäsempi. Jo tolla kevennyksellä on vakiota huomattavasti kierrosherkempi ja ihan mukava ajaa perävälityksestä riippumatta. Välityksiä on tullu kokeiltua 2.93 ja 4.27 väliltä.
    Kannattaa sitten pitää järki mukana kun noita valurautaisia limppuja keventelee.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • jouni.325
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 2860

      #3
      Originally posted by Cee.Koo View Post
      En mää hyvästä tiädä, mutta omassa on 1.5 kg vakiota köykäsempi. Jo tolla kevennyksellä on vakiota huomattavasti kierrosherkempi ja ihan mukava ajaa perävälityksestä riippumatta. Välityksiä on tullu kokeiltua 2.93 ja 4.27 väliltä.
      Kannattaa sitten pitää järki mukana kun noita valurautaisia limppuja keventelee.

      onko vääntöä myös ala kierroksilla?
      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
      Myös projekti kertomus fasessa

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by jouni.325 View Post
        onko vääntöä myös ala kierroksilla?
        No se taas ei riipu vauhtipyörän painosta että onko vai ei.
        Olli.

        Comment

        • Zeik88
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 300
          • Suonenjoki

          #5
          Mulla tais olla 6.5kg ja jos kierrosherkän haluat niinkuin haluatkii niin sieltä kehältä pois vaan tavaraa..
          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

          Comment

          • jouni.325
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 2860

            #6
            Originally posted by Zeik88 View Post
            Mulla tais olla 6.5kg ja jos kierrosherkän haluat niinkuin haluatkii niin sieltä kehältä pois vaan tavaraa..

            semmonen on perseestä oli jo yks
            pitää vetää myös alhaalta
            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
            Myös projekti kertomus fasessa

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #7
              Itellä on M40 vauhtipyörä jota pitäsi vähän kevennellä. Siinä on sellainen yhtenäinen korkea reuna niinkuin allaolevan kuvan oikeanpuoleisessa vpssä.



              Ajattelin että kaikkein suurimman vaikutuksen saa kun poistaa materiaalia tuolta korotetulta ulkokehältä niin että se muistuttaa tuota vasemmanpuoleista. Ei siis (pelkästään) sorvaamalla koko kehältä vaan jyrsimällä tavaraa pois niistä kohdista missä ei ole ruuvin tai kohdistustapin reikää.

              Pitäisi keventyä ihan mukavasti ja jos sille tuntuu niin vp:n kytkinpinnan takapuolen voisi jättää rauhaan vaikka kokonaan ettei kestävyys kärsi.

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by jouni.325 View Post
                semmonen on perseestä oli jo yks
                pitää vetää myös alhaalta
                No sitä alavääntöänyt ihan aikuisten oikeasti kannattaa etsiä jostain ihan muualta kuin vauhtipyörästä.

                ts. moottorin vääntö ei häviä yhtään mihinkään, vaikka vauhtipyörä painaisi 100g.
                Olli.

                Comment

                • jouni.325
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 2860

                  #9
                  Originally posted by Jochen View Post
                  Itellä on M40 vauhtipyörä jota pitäsi vähän kevennellä. Siinä on sellainen yhtenäinen korkea reuna niinkuin allaolevan kuvan oikeanpuoleisessa vpssä.



                  Ajattelin että kaikkein suurimman vaikutuksen saa kun poistaa materiaalia tuolta korotetulta ulkokehältä niin että se muistuttaa tuota vasemmanpuoleista. Ei siis (pelkästään) sorvaamalla koko kehältä vaan jyrsimällä tavaraa pois niistä kohdista missä ei ole ruuvin tai kohdistustapin reikää.

                  Pitäisi keventyä ihan mukavasti ja jos sille tuntuu niin vp:n kytkinpinnan takapuolen voisi jättää rauhaan vaikka kokonaan ettei kestävyys kärsi.

                  hyvä vinkki
                  Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                  Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                  https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                  Myös projekti kertomus fasessa

                  Comment

                  • -weikko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 305
                    • Kalajoki

                    #10
                    Tai laita b20 vauhtipyörä, se on muistaakseni parisen kiloa keveämpi, eikä tarvi sorvailla.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎