Pyöränlaakeri on "esikiristetty" eli se on sen mallinen että sitä ei voi kiristää. Laakeri jää navan ja vaurautakeskiön väliin ja vaihtohan tietysti kannattaa nyt kun osat ovat irrallaan. Laakeri on periaatteessa iX:lle omansa, mutta todellisuudessa ulkohalkaisijan mittaero on niin pieni, että se mahtuu normilaakerin toleranssiin. Ei siis muuta kuin kaupasta normitakalaakerit käteen, ulkoreunaan laakerilukitetta ja vaihtamaan (toivottavasti saat jostakin prässin käyttöön..)
Yksi vaihtoehto (kun paineilmavärkkiä ei ole) iskarinmutterin aukaisuun on löysätä jousipuristimet kokonaan ja avata mutteria sitten pari kierrosta. Jousen voima riittää yleensä pitämään hökötyksen pyörimättä. Toinen on jeesuksenleuat (papukaijapihdit ja iso hauis) ja puhdas rätti puhtaaseen iskarinvarteen ja sitten vääntämään. Ei ole väliä, vaikka varsi kärsisi, vaihtoonhan se on menossa.
Sitten kun pääset vaiheeseen, jossa iskari pitää saada ulos putkestaan, niin suosittelen vasaraa ja lyöntipuikkoa sen peltimutterin aukaisuun. Itsellä lähti helpohkosti, vaikka alkuun näyttikin toivottomalta.
Yksi vaihtoehto (kun paineilmavärkkiä ei ole) iskarinmutterin aukaisuun on löysätä jousipuristimet kokonaan ja avata mutteria sitten pari kierrosta. Jousen voima riittää yleensä pitämään hökötyksen pyörimättä. Toinen on jeesuksenleuat (papukaijapihdit ja iso hauis) ja puhdas rätti puhtaaseen iskarinvarteen ja sitten vääntämään. Ei ole väliä, vaikka varsi kärsisi, vaihtoonhan se on menossa.
Sitten kun pääset vaiheeseen, jossa iskari pitää saada ulos putkestaan, niin suosittelen vasaraa ja lyöntipuikkoa sen peltimutterin aukaisuun. Itsellä lähti helpohkosti, vaikka alkuun näyttikin toivottomalta.
Comment