Announcement

Collapse
No announcement yet.

325ix E30 jakolaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spelkone
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 1
    • Klaukkala

    325ix E30 jakolaatikko

    Kertokaapas viisaat minkälaista öljyä pitäisi 325ix jakolootaan laittaa?
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    ATF, puoli litraa (ainakin manuaaliin, en tiedä onko automaatissa jotain eroa).
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Meisseli View Post
      ATF, puoli litraa (ainakin manuaaliin, en tiedä onko automaatissa jotain eroa).
      Eiköhän se sama jakolaatikko ole automaatinkin perässä...

      Kun täyttöreijästä alkaa tulla öljyä ulos niin on tarpeeksi. Saattaa määränä olla hyvinkin tuo puoli litraa

      Ja atf on oikeaa ainetta.

      Comment

      • Bim
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 152
        • Lahti

        #4
        Kiitosta tälle topikille että tiesin mitkä litkut ostaa. Tulipa tätä foorumia selatessa äskettäin myöskin sellainen välähdys, että puuttuuko minulta tuo jakolaatikon vetoakselin lukkoprikka? siinä kun on vain sille paikka. Jos puuttuu, niin ostan sen ilmeisesti suoraan maahantuojalta kun kyseessä on pelkkä lukkoprikka, mutta samaan vetoon kysyisin, että onko tuon jakolaatikon vetarin asennukseen jotain vinkkiä, vai tökätäänkö se vain sisään? Edit: On muuten niin hankala tuo hiton vetonivelen kiinnitysprikka, että onko vinkkejä siihenkin saa tarjota. Kyseessä saattaa olla tarvikevetari. Kiitosta!
        Last edited by Bim; 16-07-2010, 21:19.

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Multa meni nyt ohi että mistä ihmeen osasta on kyse. Jakolaatikon vetoakseli on oudohko nimitys. Jostain kardaanista ehkä kyse? Tai jos oikeasti vetoakseleista niin ne on kyllä kiinni tasauspyörästöissä eikä jakolaatikossa.
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • Bim
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 152
            • Lahti

            #6
            Tarkoitan vetoakselin jatkoakselia, eli sisempää vetoakselia. En ole juurikaan perehtynyt tuohon tekniikkaan kun sain auton/ekan Bemarini sunnuntaina.

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #7
              Eli kyseessä on tämä palikka: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/k/3.png ?

              Tuon asennuksessa etuperään ei ole mitään erikoista, se vain työnnetään sinne ja lopuksi ehkä annetaan pieni tuuppaus jotta se loksahtaa lukkoon. Jos se ei varovasti ulospäin vetämällä enää liiku ulos, niin silloin se on kiinnittynyt. Uloskin se lähtee kyllä ihan vetämällä, mutta pitää olla terävä nykäys.

              Vetonivelen kiinnitysprikka on kyllä kelju laitettava. On vähän aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi noiden kanssa puljasin, mutta muistaakseni se laitettiin valmiiksi vetoniveleen kiinni. Sitten nivel tukevasti johonkin kiinni ja painetaan akseli kiinni. Akselin pitää olla tarkasti suorassa, hyvin voideltu sieltä päästä missä on viiste prikkaa avaamaassa ja voimaakin tarvitaan jonkin verran.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 827
                • Iittala

                #8
                Juubin sivuilla on kerrottu aika hienosti esim jakolaatikon huollosta yms.
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • Bim
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 152
                  • Lahti

                  #9
                  Kiitosta vastauksista, ei paha bemaristeilta :P
                  Tuon lukkoprikan avaus ja akselin tiukkuus niveleen nähden oli sen verran suuri, että katkaisin lukkoprikan toisen väkäsen, ja naputtelin sen sivuttain pois sieltä. Oli tosiaan akseli yksinäänkin aika tiukasti kiinni nivelessä, mikä on varmaankin hyvä juttu osan kunnon kannalta. Taitaa olla tuo akseli tosiaan vain muutaman vuoden ikäinen niinkuin myyjä kertoi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎