Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 -> 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sari81
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 14

    316 -> 320i

    eli ois tarkotus rakentaa tommonen.. mitä kaikkee pitäs ottaa huomioon?
  • jeps
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1986
    • Espoo

    #2
    kannattaa searchil etsii löytyy vanhoi vastaavii topikkei
    Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

    Comment

    • sari81
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 14

      #3
      mistä tommosen ETK:n saa? siit vois olla paljo hyötyy..

      Comment

      • sari81
        Newbiemmer
        • Aug 2004
        • 14

        #4
        oon nyt tutkinu asiaa. onko se nyt sit näin?


        Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %
        Etu-akselisto 10,0 %
        Taka-akselisto 10,0 %
        Moottori apulaitteineen yhteensä 15,0 %
        Vaihteisto ja kytkin 9,0 %

        Etuakselisto: Apurunko, akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja etuvetorakenteessa vetoakselit.

        Taka-akselisto: Taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain,
        heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja takavetorakenteessa vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli.


        eli onko tos nyt kaikki osat mitä pitää vaihtaa että konttorin setä päästää läpi..?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by sari81
          mistä tommosen ETK:n saa? siit vois olla paljo hyötyy..
          Tuolta

          Nettiversio ETK:sta
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Masam
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 163
            • Rovaniemi

            #6
            hei! osta minulta suoraan tuollainen 2-litrainen niin ei tarvi miettiä katsastus ongelmia!!!

            Ex. BMW 320i E30 vm.-85
            Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
            BMW 320d E91 Touring vm. -06

            Comment

            • sari81
              Newbiemmer
              • Aug 2004
              • 14

              #7
              siinähän se just on etten osta valmista ku tän hetkinen auto on muuten mitä haluun mut se tekniikka.. ja rakentelu on mukavaa ajanvietettä.. kiitos tarjouksesta.. :lol:

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #8
                kannattaa suoraan laittaa sitten jo 2.5L ainakin siihen..ei paljon hinnassa eroa varmastikkaan osilla
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • 5ampo
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 60
                  • kajaani

                  #9
                  ei muuta ku jäähdytetyt levyt eteen.

                  Comment

                  • jeps
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1986
                    • Espoo

                    #10
                    joskus ku kyselin ni pitäs eteen jäähdytetyt levyt laittaa.. kone, laatikko, kardaani... wanhan perän pitäisi käydä 8)
                    Niijoo ja jos kaasari vehkeestä tekee ruiskun ni sit täytyy tankki vaihtaa ja tehä paluuletkut...
                    Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                    Comment

                    • sari81
                      Newbiemmer
                      • Aug 2004
                      • 14

                      #11
                      kuin paljo joutuu sähköjä laittaa uusiks?

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3059
                        • Suomi

                        #12
                        helpoin on heittää johtosarja kokonaisena samasta tai vastaavalla ruutalla olevasta ajokista...jos ei tietty laita 2.0L nelosmyullyä jolloin tuplat riittää.. 8) . ja ei muuten tartteis tehä mitään muutoksia alustaan!! Saapi tommosesta 2.0L m10 padasta kutiteltua ihan kivasti tehoja...mitäs jos laittasit siihen 1.8L koneeseen weberin sähköttömän!! kaasarin/ tai tuplat, kireen nokan ala shrick 304 asteisena(vaihtoehto hiottu kopio ala M-sport/Virtanen n.100e hiominen) ja pyöräyttäs kannesta n.1-1.5mm helevataan..mäntiin kolot vingulla venojen kohille ja peltipakosarja+putkisto ala martelius...alipaine säädin jakajasta lukkoon..jo luulis ehtivän tommosen 2.0L kutosen edelle.. 8)...kytkimeks isompi 228mm kytkin vaikka siitä kutosesta sitten..tietty kevennettynä sorvin kautta ja tasapainotettuna..Vroouumm!! Noilla avuilla pitäs irrota ainaski about se n.135hp ehket...sitten jos haluaa enempi kannattas laittaa vaikkas 1.8L ruiskun kansi/2.0L nelosen kansi jolloin irtookin jo n.150 riippuen nokasta.. tai sovittaa orggis kannen seeteihin isommat venat!!been there done that ja kyllä liikku ihan mukavasti kun on tuossa autossasi vielä tiheä perä vakiona..
                        Jos ei siis ihan välttämättä halua laittaa kutos myllyä..joka vastaavasti kalliimpi huoltaa yms. Tietty jos kone on valmiina niin sitten eri juttu.

                        Tässäpä reseptit miettimisen alle..luulempa et tykkäisit KO koneesta 1.8L:kin kun tekis noin..
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • sari81
                          Newbiemmer
                          • Aug 2004
                          • 14

                          #13
                          missä 320i:ssä on bensapumppu?

                          Comment

                          • T.L
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 34

                            #14
                            Riippuu minkä ikänen se on? uudemmissa se on muistaakseni tankin sisällä, kun otat takapenkin pois (ei selkänojaa) ja siinä repsikan puolella neljäl ruuvilla sellanen kansi, se pois tai sitte vanhemmissa se on vasemman takapyörän edessä pohjassa

                            Comment

                            • sari81
                              Newbiemmer
                              • Aug 2004
                              • 14

                              #15
                              paljo teillä on tullu prosentteja kyseisiin laitoksiin??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎