Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räpsä-Harri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 190
    • Tuusniemi

    #16
    Jotain tuommosta myökin vähäsen arveltiin.. Pitänee alkaa kirjottelemaan ostoilmotusta.. Onkohan nuo boxit miten kiven alla yleensä? Sijaitseeko se muuten se ECU hanskalokeron alla vai misseepäin? Pitänee hommata se korjausopas joo, vaikka ei kait näissä paljoa vikoja oo..
    Pensapumppu uusittiin jo viimekesänä, ei sen pitäs ehken vielä olla rikki.. Akku oli jossain vaiheessa ihan hyvä vielä kyllä mutta mie en oo ihan varma mänikö sekin tässä sököks kun koiteltu saaha noita vehkeitä tulille.. Latausjännite on 13.8 ja laturi herää vasta kierroksilla ja putoaa aika reilusti kun alkaa laittelemaan sähköhimmeleitä päälle.. Paljoko lie näissä normaalit latausjännitteet? Pitänee alkaa tutkiskelemaan tuota jossakin vaiheessa, kunhan tässä töiltään joutaa ja saapi tuon kesäkulkineen pelloomaan ensin moitteettomasti.. Voisko tuohon moottorinohjausboksiin liittyä semmonenkin systeemi kun moottori välillä aina nykäsee yhen kerran ajossa harvakseltaan? Elikkäs hävittäisi hetkeksi sytytyksen jonnekkin?

    Niin joo ja onko tuo ohjausboksi joku yleismalli kaikissa ruiskuissa vai onko se ihan mallikohtainen? Tietäs vähä minkälaista alkas etsimään...
    Last edited by Räpsä-Harri; 04-05-2009, 17:22.
    uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

    Comment

    • Phaedrus
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1888
      • Helsinki

      #17
      Olethan tarkastanut että auto ei starttiyrityksessä anna kipinää eli vika löytyy varmasti sähköpuolelta? Paras ja edullisin ratkaisu olisi löytää Kuopion alueelta kollega, jonka kanssa voisit vaihtaa testimielessä osia. Hyvällä tuurilla Savo-Karjala -osiosta löytyisi apua? Ei ole varmaa että boksi on rikki, vaikka oireet täsmäävätkin. Bokseja pitäisi olla liikkeellä foorumilla, varaosahaussa ja/tai ebayssa. Kaiva ECU esille hansikaslokeron alta ja ota numerosarja esille, niin tiedät hankkia oikean boksin. Itse jouduin vaihtamaan vanhasta boksista chipin uuteen ECU:uun vaikka numerosarja oli täsmälleen sama. Nykimishäiriöstä voisit vilkaista esim. seuraavaa vikaa. Totaalikuolema viittaa kuitenkin enemmän ECU:n rikkoontumiseen kuin satunnaiseen maadoitusvikaan.

      Comment

      • Räpsä-Harri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 190
        • Tuusniemi

        #18
        Kyllä se siis tuota ihan hyvän kipunan antaa joo, nyt on vaan ajotus metässä. Tuntus vähä jotta antaa 1. pytyn kipunan liian aikaseen, sillon kun mäntä on vasta nousemassa yläkuolokohtaan päin. Ampuu vähäniinkun vastaan ja starttaus loppuu siihen.. Hyytyy kaikki valot ja kaikki koko vehkeestä.. Mystisiä juttuja..
        uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #19
          Jos kipinä syntyy en usko että ECU on rikki. Kannattaa varmaan kokeilla käynnistämistä kunnollisella akulla ja unohtaa apuvirtaviritykset. Pyörijä ja virranjakajan kansi kannattaa vaihtaa, koska osat eivät ole kalliita. Onko kampiakselin asentotunnistin vaihdettu uuteen ennen vai jälkeen vian ilmaantumisen? Saahan kone tarpeeksi bensaa? -Jokin looginen selitys tähänkin vikaan löytyy, vaikka se tässä vaiheessa tuntuu mysteeriltä.

          Comment

          • Räpsä-Harri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 190
            • Tuusniemi

            #20
            Joo kipinä kyllä syntyy, mutta ihan väärään aikaan.. Vähä liian aikaseen.. Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu vian ilmaantumisen jälkeen joo eikä muuttunu mikskään.. Kaipa se saapi bensaa riittävästi, ainakin hyttiin tulee kohtuu voimakas bensan tuoksu kun koittaa starttailla.. Juu ei kait se iso vika olis, kun vaan keksis mistä etsiä.. Nyt vielä mäni työpaikka vaihtoon niin ei jouda oikein kahtelemaan tuota.. Nooh kunhan ennen lumia saa liikkeelle..
            uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #21
              Sähkönsaanti varmistettava, akunkengät + kaapelikengät niin plussan kiun miinuksenkin osalta. Riittävä akun varaustila.
              Sytytyksenhän kuuluukin tapahtua ennen kun mäntä on ihan ylhäällä :think sitä kutsutaan sytytysennakoksi...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Räpsä-Harri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 190
                • Tuusniemi

                #22
                no joo mutta siis tuntus jotta olis vähä liiankin aikasella kun pätskähtää ampua vastaan.
                uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                Comment

                • lomppis85
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 1
                  • suomi

                  #23
                  e30 316i m40 ei käynnisty

                  apua kaivataan.koitettu vaihtaa pumpun rele,boxi,virranjakajan kansi,pyörijä,johdot,puolaa jne..nyt vika ilmenee enää sillä tavalla, että kolmospytylle tulee vahva kipinä ja neloselle todella heikko,juuri ja juuri erottaa.ykköselle ja kakoselle ei ollenkaan.olisiko kampiakselin pyörintätunnistin viallinen:think?ennen sippiä auto nyki hivenen ajossa ja sitten n 60kmh vauhdissa simahti vaan.bensaa kyllä saa.

                  Comment

                  • bimmeri325
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 14

                    #24
                    E30 m40 ei käynnisty

                    Autona E30 318i vuosimallia -88. Kilometrejä kertynyt 380tkm,aiaiai..

                    Ostin auton rikkinäisenä(hyvät kaupat silti) ja vian PITI olla virranjakajan kannessa+pyörijässä.

                    Elikkäs nyt uusittu kansi+pyörijä ja tulpanjohdot. Antaa kipinän kaikille pytyille, tulpat on märät eli bensaakin saa mutta missä vika? Kuulostais siltä että se yrittäis käydä 2 pytyllä hetken mutta kun ei jaksa niin ei.

                    Saako tuota ajoitusta säädettyä M40-koneessa?? Ja voiskohan nuo johdot virranjakajan kannen päässä olla väärässä järjestyksessä, jos vaikka edellinen ois ne sotkenu Voisko joku kertoa oikean järjestyksen?

                    Puristuspaineita ei mitattu.Voihan se kansikin olla halki, mutta kai se ees vähän paremmin kävis silti.

                    Auttakaas nyt vähän niin saan tuosta vanhuksesta vaikka ralliauton jossei muuta:think

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      #25
                      Jako kohillaan?
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • shaggy^
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 1
                        • leppävirta

                        #26
                        e30 318i m40 käynnistys ongelma

                        eli auto on e30 318i touring m40b18 vm-90

                        kun ajoin auton pihaan ja sammutin ni ei ole sen jäkeen lähtenyt käyntiin ajaessa ei ollu minkäänlaista ongelmaa .


                        välillä meinaa lähtee käyntiin kun kauan starttailee polttaa välillä vähän putkessa ja näyttää ihan siltä ku ei antas joka kerralla kipinää ja ruiskun alta kuuluu suhinaa kun laittaa virrat päälle onko normaalia ?

                        tulpat kastuu eli bensaa saa.

                        virranjakajankansi ja pyörijä vaihettu.

                        missähän vois olla vika ?
                        Last edited by shaggy^; 30-06-2011, 00:12.

                        Comment

                        • jooma
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 121

                          #27
                          e30 316i -90 ei käynnisty

                          Auto toimi normaalisti ajossa mutta nyt ei enää käynnistynyt parkkipaikalta. käynnistynyt muuten aina hyvin kovemmassakin pakkasessa.. startatessa ei edes lupaa. Kipinä tulee. missäköhän päin näissä vehkeissä sijaitsee bensapumpun rele tms? tai onko ehdotuksia mikä mahdollinen muu vika voisi olla kyseessä?

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #28
                            Originally posted by jooma View Post
                            Auto toimi normaalisti ajossa mutta nyt ei enää käynnistynyt parkkipaikalta. käynnistynyt muuten aina hyvin kovemmassakin pakkasessa.. startatessa ei edes lupaa. Kipinä tulee. missäköhän päin näissä vehkeissä sijaitsee bensapumpun rele tms? tai onko ehdotuksia mikä mahdollinen muu vika voisi olla kyseessä?
                            Rele löytyy konehuoneesta tuulilasin alapuolelta muovisuojan alta.
                            Tänään täytyy kokeilla myöskin e30:in herättelyä..

                            Ajosta jätetty pihalle. Ei enää käynnisty. Todella lähellä käy ja pörpöttää putkessa mutta
                            ei vaan jaksa käynnistyä. Ilmeni kovimmilla pakkasilla. Akku ainakin entinen.
                            Apuvirralla kaikki samat oireet.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • sukeltaja-ankka
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 20
                              • 03

                              #29
                              Mjoo. e30m40 piti sitte hommata. Hyvin lähti ostaessa käyntiin. Hyvin lähti tankkauksen jälkeen käyntiin. Hyvin lähti seuraavana päivänä käyntiin. Sitten huuhtelin auton päältä lumet, eipä lähteny enää käyntiin.
                              Totajoo, kosteutta siis varmaankin on jossain. Puola ok, kokeilin toisella. Bensaa tulee. Kipinää tulee. Kokeilin toisella moottorinohjainlaitteellakin. Puhdistin liekillä tulpat, yritti vähäsen (kierros-kaksi). Mutta ei mihinkään.
                              Sitten puhdistin kampiakselin asentoanturin, yritti taas hieman.
                              Selvennykseksi kuitenkin: molemmat "yrittämiset" siis ovat, että kipinää on tullut ehkä parin kierroksen, että hieman hörähtää. Pitkän starttauksen jälkeen aina, eli ei mitää juhlan aihetta.

                              Katsoin myös sulakkeet ja piuhat, näyttävät ok (mitä nyt näistä amiskasoista normaaliksi voi sanoa). Mitähän sitä seuraavaksi? Ostaa ihan uusi kampiakselin asentoanturi? Vai voiko sen mitata?
                              Ja onkohan muita paikkoja, joita yrittää katsella.

                              B-pumppua epäilen, koska kuitenkin auto on toiminut.
                              E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

                              Comment

                              • sukeltaja-ankka
                                Newbiemmer
                                • Dec 2011
                                • 20
                                • 03

                                #30
                                Jatkan monologiani. Tsekkasin nyt b-pumpun releen, hyvin naksui. Kuinkas kovaa surinaa itse pumppu pitää takapenkin kupeessa? Ja alkaako surisemaan kun klääntyää virrat päälle vai vain startatessa. Tosin bensa haisee aika reilusti kun yrittelee. Tulpat olivat myös aika märät. Ja kokeiltiin pullolla ja startilla, niin kyllähän sinne tuli ainetta.

                                Nyt herää kysymys, että onko ajonesto ottanut jotain itseensä ja jos kyllä, niin löytyykö mistään mitään kaavioita? Toivotaan nyt ettei ole tapahtunut, koska voi tulla aikamoinen projekti...
                                E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎