Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316:seen kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    e30 316:seen kytkin

    Pitäis löytää tuohon omaan autoon uusi kytkin. etsin searchilla mutta en löytänyt suoraa vastausta eli onko olemassa jonkun bemarin vakiokytkin joka olisi tehokkaampi kuin tuo vakio asetelma. Ei tarvi olla mikää "niskatpoikki" kytkin mut kuitenki tehokkaampi kuin tuo vakio. Ja tuossahan on 215mm kytkin. Ja tiedoksi et vauhtipyörää en oo valmis vaihtamaan eli pitäs istua suoraan tuon vakion tilalle.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • habaracing
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1043
    • Vantaa

    #2
    Sintterilevy vakio paineasetelmalla? Pystyy vielä käyttämään suht normaalisti, eikä pitäisi luistaa...
    EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
    e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

    https://www.facebook.com/carbonracingteam/

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      Originally posted by habaracing View Post
      Sintterilevy vakio paineasetelmalla? Pystyy vielä käyttämään suht normaalisti, eikä pitäisi luistaa...
      Kerrotko viel mistä saan tuon silinterilevyn?
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • habaracing
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1043
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Martti.Kaij View Post
        Kerrotko viel mistä saan tuon silinterilevyn?
        Autoracing, Us-parts, Prostreet, moposport jne... Luulisi jostain viriosia myyvästä liikkeestä löytyvän.
        EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
        e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

        https://www.facebook.com/carbonracingteam/

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #5
          Originally posted by habaracing View Post
          Autoracing, Us-parts, Prostreet, moposport jne... Luulisi jostain viriosia myyvästä liikkeestä löytyvän.
          kiitän
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Pro streetillä voi mennä suht kauan,kaveri varoitteli ettei kannata tilata
            Muistaakseni Tohon vauhtipyörälle saa sovitettua vaikka minkämoista kytkintä,oliskohan käyny jostain m30 koneesta paineasetelma vanhan m10b20 vauhtipyörään vai mitenkähän se nyt meni :think
            TommiS ainakin 316 Turboonsa rakenteli uuden kytkimen kun vanha 3lapanen palo 2krt perättäin Siinä oli muistaakseni 3.5litrasen asetelma ja sintterilapainen kytkin..Ei mikään herkku normi kaupunkiajossa ilmeisesti

            Ja eikös moposportiltakin saa noita sintterilevyjä ?
            Ja sachsin tiukempi asetelma kestää ainakin yli 300nm väännön(jos muistan oikein).
            EDIT: moposportti olikin jo mainittu..
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • Krynx
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 908
              • á la Temmes

              #7
              Tai Oulussa Ape import sekä Osatuonti Juha Junnikkala. Tuo sintterihan syö sitten asetelmaa ja vauhtipyörää ihan erimalliin kuin tavallinen massalevy.
              E39 525d -00
              E39 523i-96
              E30 316 -86

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2498

                #8
                Sachsin SRE kytkinlevy BMW:hen 215mm halkaisijalla löytyy numerolla 881864 999758. Voipi saada ihan tavllisesta Sachsin osia myyvästä varaosaliikkeestä kysymällä.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Martti.Kaij
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 356
                  • Oulu

                  #9
                  Nonni. Eli tuli ostettua sachin vakio asetelma, painelaakeri ja muut hilppeet, Illalla haen tuosta ape importilta 4 lapasen sintterin. Kuin herkkä toi sintteri o sit ton luistattamisen kannalta et kestääkö yhtään?
                  E46 328i

                  REDLINE OILS
                  UUC Motorwerks

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Martti.Kaij View Post
                    Nonni. Eli tuli ostettua sachin vakio asetelma, painelaakeri ja muut hilppeet, Illalla haen tuosta ape importilta 4 lapasen sintterin. Kuin herkkä toi sintteri o sit ton luistattamisen kannalta et kestääkö yhtään?
                    Mistä ostit sachsin ? vai oliko se näitä sachseja jossa on eri valmistajan nimi pakkauksessa mutta onkin sachs
                    Muista kasatessa sitten se "hela" OSA4 linkistä

                    Pitäisi olla "kiero" toisinpäin että toimii oikein eikä kulu liian nopeasti
                    Ja sitten vauhtipyörän kunto kannattaa tarkistaa ettei oo päässyt sinertämään jos on luistanut ja ettei oo urittunut. Jos on vähääkään urittunut/lämmennyt kannattaa koneistaa ettei ravista sitten sintteri paloilla
                    Ja jos tulee sintteripala kytkin niin ajo voi olla vakion jälkeen aika erikoisen tuntusta *pam ja sitte mentiin*

                    En sitten tiedä olisko parempi että on sintterivahvistettu levy ?
                    Tossa koneessa nyt ei kummiskaan ihan älyttömiä tehoja/vääntöjä ole verrattuna esim turbo vehkeisiin.
                    Tarkista jostain paljon pitäisi kestää paineasetelman vääntöä ?
                    Last edited by Osku; 13-06-2007, 12:07.
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • Martti.Kaij
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 356
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Osku View Post
                      Mistä ostit sachsin ? vai oliko se näitä sachseja jossa on eri valmistajan nimi pakkauksessa mutta onkin sachs
                      Muista kasatessa sitten se "hela" OSA4 linkistä

                      Pitäisi olla "kiero" toisinpäin että toimii oikein eikä kulu liian nopeasti
                      Ja sitten vauhtipyörän kunto kannattaa tarkistaa ettei oo päässyt sinertämään jos on luistanut ja ettei oo urittunut. Jos on vähääkään urittunut/lämmennyt kannattaa koneistaa ettei ravista sitten sintteri paloilla
                      Ja jos tulee sintteripala kytkin niin ajo voi olla vakion jälkeen aika erikoisen tuntusta *pam ja sitte mentiin*

                      En sitten tiedä olisko parempi että on sintterivahvistettu levy ?
                      Tossa koneessa nyt ei kummiskaan ihan älyttömiä tehoja/vääntöjä ole verrattuna esim turbo vehkeisiin.
                      Tarkista jostain paljon pitäisi kestää paineasetelman vääntöä ?
                      Joo no toi osa 4 on tulossa iha uus. Ja tulossa asetelma jonka paketissakin lukee sachs. Ei tuo kytkin nyt luista sillee ihmeellisesti mut ku on toi kampiakselin stefa vuotanu ja pilannu mun kytkinlevyn niin laitan samalla kaikki uusiksi sieltä että ei tarvitse kokoajan olla aukasemassa laatikkoa. Mitä tarkotat et ravistaa sintteripaloilla? Kaikki periaatteessa kuluvat osat on tulossa uudet tuonne kytkin osiolle. Ton sachin asetelman ostin tarviketorilta ja siihe kaikki hilppeet ja ton sintterin hain tosiaan ape - importilta.
                      E46 328i

                      REDLINE OILS
                      UUC Motorwerks

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Martti.Kaij View Post
                        Joo no toi osa 4 on tulossa iha uus. Ja tulossa asetelma jonka paketissakin lukee sachs. Ei tuo kytkin nyt luista sillee ihmeellisesti mut ku on toi kampiakselin stefa vuotanu ja pilannu mun kytkinlevyn niin laitan samalla kaikki uusiksi sieltä että ei tarvitse kokoajan olla aukasemassa laatikkoa. Mitä tarkotat et ravistaa sintteripaloilla? Kaikki periaatteessa kuluvat osat on tulossa uudet tuonne kytkin osiolle. Ton sachin asetelman ostin tarviketorilta ja siihe kaikki hilppeet ja ton sintterin hain tosiaan ape - importilta.
                        Siis että jos luistattaa niin aluksi ravistaa ennenkuin urittuu ne palat tai saattaa luistaakin aluksi jos on kitkapinta huonossa hapessa..
                        Eli siis saattaa olla aluksi outo ennenkuin asettuu paikalleen Pientä revittelyä niin alkaa asettumaan

                        Siis tarkoitin että se osa4 ei ole joka suuntaan suorassa kulmassa tajuat varmaan kun otat vanhaa pois ja vertaat uuteen muista kattoa sitten kumminpäin se painaa sitä asetelmaa se vinous tulee laittaa sen kytkin "hakasen" liikeradan mukaan. en kyl tiiä mitä haittaa on jos on väärinpäin.
                        Ite vaihdoin talvella omaan uuden kytkimen ja asetelman kun luisti niin vietävästi. Ehkä turhan monimutkaisesti selitetty mutta tajuat kun otat vanhaa pois ja laitat uutta tilalle..ehkä

                        Onks sulla laatikko jo irti ?
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Martti.Kaij
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 356
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Osku View Post
                          Siis että jos luistattaa niin aluksi ravistaa ennenkuin urittuu ne palat tai saattaa luistaakin aluksi jos on kitkapinta huonossa hapessa..
                          Eli siis saattaa olla aluksi outo ennenkuin asettuu paikalleen Pientä revittelyä niin alkaa asettumaan

                          Siis tarkoitin että se osa4 ei ole joka suuntaan suorassa kulmassa tajuat varmaan kun otat vanhaa pois ja vertaat uuteen muista kattoa sitten kumminpäin se painaa sitä asetelmaa se vinous tulee laittaa sen kytkin "hakasen" liikeradan mukaan. en kyl tiiä mitä haittaa on jos on väärinpäin.
                          Ite vaihdoin talvella omaan uuden kytkimen ja asetelman kun luisti niin vietävästi. Ehkä turhan monimutkaisesti selitetty mutta tajuat kun otat vanhaa pois ja laitat uutta tilalle..ehkä

                          Onks sulla laatikko jo irti ?
                          Ei oo viel irti, menee tuoho yhelle korjaamolle ens viikolla vaihtoo nuo ku itellä ei oo mitää mahiksii vaihtaa noita ku tuttu vaihtaa noi kaikki mulle ja sit kaikki vaihteiston stefat samalla. Maksan vaa tarvikkeet ja oon kaverina siin hommassa. Selvis toi kampura juttuki ni voi olla rauhallisin mielin ku en jaksa uskoo et toi mun kampura o vuodelta 73 - 74 et se ois 6 pultilla vauhtipyörässä. Ja noilla kytkimillä ei pitäs juuri mitää eroa olla ku sachs kauppaa samoja kytkimiä kummillekki moottoreille m10b18 ja m10b20.
                          E46 328i

                          REDLINE OILS
                          UUC Motorwerks

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎