Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318i Ruiskun viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    E30 318i Ruiskun viritys

    Eli kysymys aiheesta L-jet Ruisku ja sen "virittäminen"
    Mulla on tossa omassa 316:ssa laitettuna boshin L-jetronic ruisku,vakiosuuttimilla kaasuläpällä ja ilmamassamittarilla.

    Miten saisin siihen enemmän syöttöä koneelle eli enemmän tehoa ?

    Voiko vaihtaa isommat suuttimet esim.omegasta tjms muusta boshcin ruiskullisesta vehkeestä,samoilla ohmeilla olevat mutta enemmän virtaavat?

    Entä onko lastua tämmöseen malliin ?
    Tarkoituksena olisi saada hiukka piristettyä tota ruiskua jos jossain vaiheessa sitten siirtyy isompaan m10 lohkoon.Olisi hyvä saada ruiskuhomma selville jos koneen päivittää 2litraseksi

    Ja kerrottakoon että hesteciin,tateciin,halteciin jnejne ei ole varaa sijoittaa,eikä tietoa/taitoa Megallekaan

    Siis miten virittää vakioruiskua soveltuvammaksi isommalle koneelle ?
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    #2
    Eipä saa L-jettiin eikä le-jettiin lastuja. Eikä ne kyllä niitä kaipaakkaan. Siitä ruiskutettavan bensanmäärän lisäämisestä ei saa mitään hyötyä irti jos ei samalla paranna koneen hengittävyyttä. Ja vakiosuuttimillakin pääsee vaparissa melkopitkälle. Soppaa koneelle saa lisää nostamalla b-painetta ja myös säätämällä ilmamäärämittaria. Mutta sitä ei kannata mennä sorkkimaan jos ei tiedä mitä tekee. Pelkällä alakerran isontamisella tuskin tapahtuu mitään niin kummallista että ruiskua tarvitsi sorkkia. Esim vanhemmissa opelin cih padoissa pelaa sama ruisku 1.9L - 2.4L tilavuuksilla
    Last edited by Krynx; 13-06-2007, 19:04.
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      #3
      Originally posted by Krynx View Post
      Eipä saa L-jettiin eikä le-jettiin lastuja. Eikä ne kyllä niitä kaipaakkaan. Siitä ruiskutettavan bensanmäärän lisäämisestä ei saa mitään hyötyä irti jos ei samalla paranna koneen hengittävyyttä. Ja vakiosuuttimillakin pääsee vaparissa melkopitkälle. Soppaa koneelle saa lisää nostamalla b-painetta ja myös säätämällä ilmamäärämittaria. Mutta sitä ei kannata mennä sorkkimaan jos ei tiedä mitä tekee. Pelkällä alakerran isontamisella tuskin tapahtuu mitään niin kummallista että ruiskua tarvitsi sorkkia. Esim vanhemmissa opelin cih padoissa pelaa sama ruisku 1.9L - 2.4L tilavuuksilla
      Juu.. okei tätä lastu hommaa haeskelinkin takaa.
      Mul on nyt tossa kiinni peltisarja ja vapari.
      Nokkaa tarvis saaha jotain hiukka jyrkempää semmonen mikä toimis katukäytössä ja just vakioruiskulla ilman suuria ongelmia päästöjen kanssa
      kerran 320:ista ruuvailin tota mittaria ja ei sitten parantunu kun koko möskän vaihdolla

      kun vaan nyt sais jostain sen isomman alakerran että pääsis sitä virikonetta rakentelee
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Osku View Post
        Mulla on tossa omassa 316:ssa laitettuna boshin L-jetronic ruisku,vakiosuuttimilla kaasuläpällä ja ilmamassamittarilla.
        Kai sulla ruiskun kansi on? Merkintä kannessa 1,8i.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Kai sulla ruiskun kansi on? Merkintä kannessa 1,8i.
          Tein täydellisen "tekniikanvaihdon" eli otin varaosiksi ostamastani 318i:stä:
          -Ruiskun kansi 1.8i merkintä kyljessä
          -Imusarja
          -PA-pumppu+benstankin mittaripalikka.
          -Suuttimet,ilmamassa mittari,kaasuläppä jnejne
          Lopuksi viel koko moottorin johtosarja latureineen siirrettin 316 kaasarin konehuoneeseen.
          Moottoria ei kokonaisuutena alettu vaihtamaan mikä näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut fiksumpi/nopeampu vaihtoehto

          Nyt on kannesta ohjurinkumit loppu ja varmaan nokkakin alkaa pikkuhiljaa olemaan selvä,oli ennen "TV":tä öljynpaineet kateissa ja pakko oli ajaa niin kone meni harvaksi/kulu melkosta heikkoon happeen.. mutta kulkee viel eteenpäin
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎