Ongelma lähti siitä, kun kone kävi hieman rikkaalla ja vaihdoin bochin platina tulpat koneeseen. Kuin taikaiskusta lievä savutus katosi, mutta katosi kyllä tehotkin. Nyt tulee automaattinen rajoitin 100mph:ssa vastaan. Auto on muutaman kerran ehkä minuutin toiminut ns normaalista ja potkua löytynyt sen mitä pitäisikin. No vaihdoin varmuudeksi vanhat tulpat takaisin ja mitään vaikutusta ei ollut. Koneessa on uusi virranjakaja ja tulpan johdot. Vaihdoin myös puolan mutta ei auttanut. Sitten huomasin, että tuo jakopään remmin suojakotelo on toisesta nurkasta hieman irti(2-4mm). Koitin kiristää ja mitään ei tapahdu... tuo kuvan pultti nr5 oli korkannut kierteet kannesta. Ja jos tuo suoja ei ole kunnolla niin virranjakajan kansi ei ole kohdallaan pyörijään nähden. Voiko tuo aiheuttaa tehottomuutta ja epätasaista käyntiä? Ja mitenhän tuon pultin kanssa menettelisi?
Toinen ongelma
Vaihdoin mittariston akut ja kierrosluku mittari toimii nytten 80% käynnistyksistä, mutta ei seilaa koskaan vaan jos on kuollut niin on kuollut.
Kulutusmittari lakkasi myös toimimasta kokonaan akkujen vaihdon jälkeen.
Huoltovalot tosin toimivat niinkuin pitääkin. Voisiko tähän auttaa huoltovälin nollaus? Ja mistä tuo kulutusmittari ottaa lukemansa?
Toinen ongelma
Vaihdoin mittariston akut ja kierrosluku mittari toimii nytten 80% käynnistyksistä, mutta ei seilaa koskaan vaan jos on kuollut niin on kuollut.
Kulutusmittari lakkasi myös toimimasta kokonaan akkujen vaihdon jälkeen.
Huoltovalot tosin toimivat niinkuin pitääkin. Voisiko tähän auttaa huoltovälin nollaus? Ja mistä tuo kulutusmittari ottaa lukemansa?
Comment