Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i Ei käy kaikilla. KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Allianz
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 386
    • Vantaa

    e30 325i Ei käy kaikilla. KORJATTU

    Ongelma lähti siitä, kun kone kävi hieman rikkaalla ja vaihdoin bochin platina tulpat koneeseen. Kuin taikaiskusta lievä savutus katosi, mutta katosi kyllä tehotkin. Nyt tulee automaattinen rajoitin 100mph:ssa vastaan. Auto on muutaman kerran ehkä minuutin toiminut ns normaalista ja potkua löytynyt sen mitä pitäisikin. No vaihdoin varmuudeksi vanhat tulpat takaisin ja mitään vaikutusta ei ollut. Koneessa on uusi virranjakaja ja tulpan johdot. Vaihdoin myös puolan mutta ei auttanut. Sitten huomasin, että tuo jakopään remmin suojakotelo on toisesta nurkasta hieman irti(2-4mm). Koitin kiristää ja mitään ei tapahdu... tuo kuvan pultti nr5 oli korkannut kierteet kannesta. Ja jos tuo suoja ei ole kunnolla niin virranjakajan kansi ei ole kohdallaan pyörijään nähden. Voiko tuo aiheuttaa tehottomuutta ja epätasaista käyntiä? Ja mitenhän tuon pultin kanssa menettelisi?

    Toinen ongelma

    Vaihdoin mittariston akut ja kierrosluku mittari toimii nytten 80% käynnistyksistä, mutta ei seilaa koskaan vaan jos on kuollut niin on kuollut.
    Kulutusmittari lakkasi myös toimimasta kokonaan akkujen vaihdon jälkeen.
    Huoltovalot tosin toimivat niinkuin pitääkin. Voisiko tähän auttaa huoltovälin nollaus? Ja mistä tuo kulutusmittari ottaa lukemansa?


    Last edited by Allianz; 29-06-2007, 07:59.
    Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
    ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
    "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
  • Allianz
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 386
    • Vantaa

    #2
    Kellään ideaa?
    Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
    ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
    "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 826
      • Iittala

      #3
      Tuliko ensimmäinen ongelma sen jälkeen kun olit vaihtanu tulppien johdot? Meinaan itellä kävi aikoinaan näin kun laitoin jotkut tarvikejohdot, niissä kun on kuulemman väärä resistanssi. Heti kun ostin alkuperäiset niin alkoi konekkin toimimaan paremmin.
      Jos taas ei, niin eipä tule heti mieleen että missä voisi vika olla. Tarkista nyt vaikka ensiksi että sytytys on kohdillaan ja alipaineletkut on ehjät/kiinni.

      Mittaristo ongelmaan..
      Jotenkin häiritsee vastata, mutta SEARCH (e30 mittaristo ongelma) tms hakusanalla löytyy monia aiheita tästäkin.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • Allianz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 386
        • Vantaa

        #4
        Siis tulpanjohtoja en ole vaihtanut. Ne olivat uudet. Ainoastaan vaihdoin tulpat ja
        vaihdoin jo vanhat takaisin. Eli tulpat eivät todennäköisesti liity tähän mitenkään. Vika vain ilmaantui samaan aikaan. Ja e30 mittaristoon liittyen kahlailin kyllä läpi searchilla. Kysymys olikin, että kulutusmittari ei nään toiminut akkujen vaihdon jälkeen. Ajattelin, että olisiko siinä jotain muuta mahdollisuutta kuin kuluneet juotokset mittaristossa. Sekään ei ole enään ongelma, koska kulutusmittari lähti toimimaan eilen. Tänään kone niin sanotusti lupaili muutaman kerran ja tehot muutaman kymmenen sekuntia normaalit Tänään pitää laittaa hieman pidempi pultti paikalleen ja kokeilla auttaako se saamaan virranjakajan oikeaan asentoon.
        Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
        ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
        "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

        Comment

        • Allianz
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 386
          • Vantaa

          #5
          Vika korjaantui laittamalla helicoili rikki menneiden kierteiden tilalle.
          Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
          ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
          "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎