Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 korinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arcticfox_90
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 13
    • Vantaa(ikävä kyllä), Finland

    E30 korinen

    Kyselisin niin vaikeita asioita kuin:
    Minkälaiset tehot/väännöt olisi erilaisissa e30 korin coupé:issa?
    Mikä olisi luotettavin malli coupé:issa?
    Itse olen nyt iskenyt silmäni kyseisen korin bimmereihin.. tositarkoituksella (viritykseen)

    En päässyt BP07:aan, joten pakko yrittää tulla ensi vuonna kiihdyttelemään
    tulevalla e30:lla, mutta se vaatii bemun

    -Aivan niin. Unohdin koko jutun.. Siis 2ovinen sedan.-
    Last edited by arcticfox_90; 04-07-2007, 14:22. Reason: Korjaus
    ARCTICFOX
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by arcticfox_90 View Post
    Kyselisin niin vaikeita asioita kuin:
    Minkälaiset tehot/väännöt olisi erilaisissa e30 korin coupé:issa?
    Mikä olisi luotettavin malli coupé:issa?
    Itse olen nyt iskenyt silmäni kyseisen korin bimmereihin.. tositarkoituksella (viritykseen)

    En päässyt BP07:aan, joten pakko yrittää tulla ensi vuonna kiihdyttelemään
    tulevalla e30:lla, mutta se vaatii bemun
    Vaikea sanoa, kun e30-korista coupea ei ole koskaan valmistettu. Kaksiovisen sedanin tiedot löytyvät ao. linkin kautta.



    Luotettavin konstruktio taitaa olla 325e-malli tai 82-87 318i-malli.

    325e sopinee parhaiten viritykseen suurimman iskutilavuutensa ansiosta.

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      ...M3 E30 tosin kaiketi luokitellaan jo coupeksi, vai olenko hakuteillä?
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Rockford View Post
        ...M3 E30 tosin kaiketi luokitellaan jo coupeksi, vai olenko hakuteillä?
        Olet. Lähtökohta coupelle on kaksiovinen matalakattoinen urheilullinen, usein 2 tai 2+2 paikkainen kori, jossa c-pilari jatkaa (lähes) samassa linjassa auton loppuun asti ja, jossa puhtaimmillaan ei ole b-pilaria.

        Asiaa on sitten yritetty sekoittaa. Esim. jenkit speksaavat coupen vain matkustamon tilavuuden perusteella (alle 33 kuutiojalkaa), jotta markkinointimiehet voisivat hehkuttaa coupe sanaa. E30 M3 lähestyy jo hieman coupea loivine c-pilareineen, mutta tehtaankin mukaan (nyky jenkki-EPC:tä lukuunottamatta) E30 M3 on "zweitürige Limousine" - ei coupe.

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Olet. Lähtökohta coupelle on kaksiovinen matalakattoinen urheilullinen, usein 2 tai 2+2 paikkainen kori, jossa c-pilari jatkaa (lähes) samassa linjassa auton loppuun asti ja, jossa puhtaimmillaan ei ole b-pilaria.

          Asiaa on sitten yritetty sekoittaa. Esim. jenkit speksaavat coupen vain matkustamon tilavuuden perusteella (alle 33 kuutiojalkaa), jotta markkinointimiehet voisivat hehkuttaa coupe sanaa. E30 M3 lähestyy jo hieman coupea loivine c-pilareineen, mutta tehtaankin mukaan (nyky jenkki-EPC:tä lukuunottamatta) E30 M3 on "zweitürige Limousine" - ei coupe.
          Ok. Tuli vain mieleen, kun useat sitä coupena mainostaa ja takalasi on huomattavasti kenommassa vrt. sedaniin, vaikka ei toki ulkomuodoltaan ns. "oikealta" coupelta näytäkkään.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • arcticfox_90
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 13
            • Vantaa(ikävä kyllä), Finland

            #6
            re:

            Mitkä sitten on hintaluokat missä liikutaan?
            Ja mikä olisi hintaansa nähden tehokkain?
            ARCTICFOX

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Hintaansa nähden tehokkain lienee 316 tai 318.

              Comment

              • 88_jope
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 74
                • Kempele

                #8
                no jaa aika halvalla noita 325 e30 saa nykyään.
                muttei ehkä kumminkaan sitä halvinta kannnata hommata...
                tiedä millasen pommin saa...
                ilman autoa väliaikaisesti.....

                Comment

                • HarzaTheMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 458
                  • Sawo

                  #9
                  Originally posted by arcticfox_90 View Post
                  Kyselisin niin vaikeita asioita kuin:
                  Minkälaiset tehot/väännöt olisi erilaisissa e30 korin coupé:issa?
                  Mikä olisi luotettavin malli coupé:issa?
                  Itse olen nyt iskenyt silmäni kyseisen korin bimmereihin.. tositarkoituksella (viritykseen)

                  En päässyt BP07:aan, joten pakko yrittää tulla ensi vuonna kiihdyttelemään
                  tulevalla e30:lla, mutta se vaatii bemun

                  -Aivan niin. Unohdin koko jutun.. Siis 2ovinen sedan.-
                  Osta tuosta aihio itsellesi



                  170 heppaa tällä hetkellä ja saa ahtimen laitettua kun ei ole vähäpäästöinen. Koitan saada vielä parempia kuvia kun kamera "polttaa" tuon valkoisen päin helvettiä ja näyttää mattapintaiselle mitä se ei todellakaan ole.
                  ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by arcticfox_90 View Post
                    Mitkä sitten on hintaluokat missä liikutaan?
                    Ja mikä olisi hintaansa nähden tehokkain?

                    316i toimivat alkaen n.1000e
                    M3 toimivat alkaen n. 12000e

                    Muut sitten siltä väliltä. Halvinta ei kannata koskaan ostaa.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by 88_jope View Post
                      no jaa aika halvalla noita 325 e30 saa nykyään.
                      No enpähän menisi sanomaan noinkaan. Hinnat taitaa alkaa jostain 2500 €:sta. Kunnollisia saa jollain neljällä tonnilla. Omaksi kehuksi menee, mutta samalla hinnalla saa ihan fiksun E34:n
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Tekniikan vaihto autot kannattaa unohtaa jos ei halua ongelmia katsastuksessa ja vielä meinaa virittää kunnolla = mahdollisesti lisää prosentteja tulossa. Sanokoon tekniikanvaihtajat mitä vaan mutta niistä ei koskaan tiedä minkälaisesta epäkohdasta pomppaa katsastuksessa. Kerran ollu sellanen paska ja toista ei tule. Oli muka "ammattilaisen tekemä"... ja ketut...

                        Comment

                        • 88_jope
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 74
                          • Kempele

                          #13
                          Originally posted by Harri G View Post
                          No enpähän menisi sanomaan noinkaan. Hinnat taitaa alkaa jostain 2500 €:sta. Kunnollisia saa jollain neljällä tonnilla. Omaksi kehuksi menee, mutta samalla hinnalla saa ihan fiksun E34:n

                          niin sehän on se miten paljon on varaa laittaa autoon...
                          jos itsellä olis joku tollanen 4000e ylimääräistä niin ei kauan menis niin olis 325i e30 pihassa.... tykästynyt tähän e30 vaikka ei tuossa e34 mitään vikaa ole..
                          tosin on niitä näkynyt hyväkuntoisiakin e30 325i hintaluokkaa 3000e ja alle.
                          pitää vaan jaksaa ehtiä...

                          mutta jos budjetti on n.1000e niin kyllähän silloin kannattaa katsoa joku 316i tai 318i.
                          ilman autoa väliaikaisesti.....

                          Comment

                          • arcticfox_90
                            Newbiemmer
                            • Apr 2006
                            • 13
                            • Vantaa(ikävä kyllä), Finland

                            #14
                            niinpä... rahaa kyllä voisi aina olla enemmänkin
                            E34:t taitaa kyllä kestää aika hyvin kans. vai mitä sanotte?

                            faijalla oli yks suomi-hartge, joka pohjautu 520i:hin. toimii tutulla vieläkin ihan normisti. vm tais olla 88 tai jotain.

                            kolmenelosiakin on tullut katseltua jonkin verran.
                            ARCTICFOX

                            Comment

                            • METALLIMIES
                              BTCF Member
                              • Jun 2007
                              • 61
                              • Kouvola

                              #15
                              Sama ongelmahan se on kaikil, rahaa pitäs olla enemmän. Itekin oon joskus syksyl ostamas e30 bemarii, kunhan sopiva alle 2000e 320 sattus kohalle, ei oikein noi 4 pyttyset innosta ja 323 ja 325 liian kalliita. 318 iS kyl kelpais mut nekin liian kalliita mun ensiautoks.
                              e46 330d
                              e30 318iS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎