Elikkäs AKE ei hyväksy M3:sta E30 mallisarjaan, sain heiltä vastauksen:
AKE ei siis määrittele mallisarjoja. Emme voi tehdä muutoksia
mallisarjoihin ilman valmistajan tai valmistajan edustajan lausuntoa.
Mallisarja-asiasta esimerkiksi e30 M3:n kohdalla on keskusteltu viimeksi
meidänkin toimestamme n. 10v sitten, vastaus sekä maahantuojalta että
valmistajalta oli edelleen sama kuin tyyppihyväksyntää tehdessä.
Sitten laitoin postia BMW Mobile Traditionille:
There were several variants of the BMW M3 until today but the first series
was
based on the BMW 3 series E30. In fact the BMW M3 is always based on the
current
BMW 3 series. The first BMW M3 (E30 series) was produced from 1986 until
1990,
the M3 convertible E30 from 1988 until 1991. The new BMW M3 based on the E36
series came in 1992.
The BMW 333i was part of the E30 series too. The type is not widely known
because it was built and sold exclusively in South Africa. It was built as a
normal street car.
We hope this is helpful for you.
Aken vastaus tähän:
E30 M3:
E30 ei ole lainsäädännön tarkoittama mallisarja.
:think
Eli lainsäädännön tarkoittama mallisarja on nyt sitten nähtävästi 300-sarja... Mutta minusta se, että M3 kuuluu 300/E30 mallisarjaan näkyy tuossa viestissä.
Sitten 333i:stä
"Tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen":
AKE toimii pykälien mukaan, tulkintamme laista tuossa kohti on juurikin se mitä
ohjeessa lukee, perustuen samaan mitä aikaisemmin jo totesinkin - säädökset
Euroopassa ja USA:ssa ovat sen verran yhtäläiset omiimme että voimme katsoa
siellä tieliikenteeseen tarkoitettujen ajoneuvojen kelpaavan myös täkäläisten
pykälien mukaan tieliikenteeseen tarkoitetuiksi vertailumalleiksi.
Tulkintoja on monenlaisia ja ensinnäkin tuo on OHJE ei määräys. Jos se lukisi laissa voisin sen uskoa, mutta kun ei niin ei.
Kaikki auttava neuvo olisi ny tarpeen
AKE ei siis määrittele mallisarjoja. Emme voi tehdä muutoksia
mallisarjoihin ilman valmistajan tai valmistajan edustajan lausuntoa.
Mallisarja-asiasta esimerkiksi e30 M3:n kohdalla on keskusteltu viimeksi
meidänkin toimestamme n. 10v sitten, vastaus sekä maahantuojalta että
valmistajalta oli edelleen sama kuin tyyppihyväksyntää tehdessä.
Sitten laitoin postia BMW Mobile Traditionille:
There were several variants of the BMW M3 until today but the first series
was
based on the BMW 3 series E30. In fact the BMW M3 is always based on the
current
BMW 3 series. The first BMW M3 (E30 series) was produced from 1986 until
1990,
the M3 convertible E30 from 1988 until 1991. The new BMW M3 based on the E36
series came in 1992.
The BMW 333i was part of the E30 series too. The type is not widely known
because it was built and sold exclusively in South Africa. It was built as a
normal street car.
We hope this is helpful for you.
Aken vastaus tähän:
E30 M3:
E30 ei ole lainsäädännön tarkoittama mallisarja.
:think
Eli lainsäädännön tarkoittama mallisarja on nyt sitten nähtävästi 300-sarja... Mutta minusta se, että M3 kuuluu 300/E30 mallisarjaan näkyy tuossa viestissä.
Sitten 333i:stä

"Tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen":
AKE toimii pykälien mukaan, tulkintamme laista tuossa kohti on juurikin se mitä
ohjeessa lukee, perustuen samaan mitä aikaisemmin jo totesinkin - säädökset
Euroopassa ja USA:ssa ovat sen verran yhtäläiset omiimme että voimme katsoa
siellä tieliikenteeseen tarkoitettujen ajoneuvojen kelpaavan myös täkäläisten
pykälien mukaan tieliikenteeseen tarkoitetuiksi vertailumalleiksi.
Tulkintoja on monenlaisia ja ensinnäkin tuo on OHJE ei määräys. Jos se lukisi laissa voisin sen uskoa, mutta kun ei niin ei.
Kaikki auttava neuvo olisi ny tarpeen

Comment