Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    M3 E30 mallisarjaan

    Elikkäs AKE ei hyväksy M3:sta E30 mallisarjaan, sain heiltä vastauksen:

    AKE ei siis määrittele mallisarjoja. Emme voi tehdä muutoksia
    mallisarjoihin ilman valmistajan tai valmistajan edustajan lausuntoa.
    Mallisarja-asiasta esimerkiksi e30 M3:n kohdalla on keskusteltu viimeksi
    meidänkin toimestamme n. 10v sitten, vastaus sekä maahantuojalta että
    valmistajalta oli edelleen sama kuin tyyppihyväksyntää tehdessä.

    Sitten laitoin postia BMW Mobile Traditionille:

    There were several variants of the BMW M3 until today but the first series
    was
    based on the BMW 3 series E30. In fact the BMW M3 is always based on the
    current
    BMW 3 series. The first BMW M3 (E30 series) was produced from 1986 until
    1990,
    the M3 convertible E30 from 1988 until 1991. The new BMW M3 based on the E36
    series came in 1992.

    The BMW 333i was part of the E30 series too. The type is not widely known
    because it was built and sold exclusively in South Africa. It was built as a
    normal street car.

    We hope this is helpful for you.

    Aken vastaus tähän:

    E30 M3:
    E30 ei ole lainsäädännön tarkoittama mallisarja.

    :think

    Eli lainsäädännön tarkoittama mallisarja on nyt sitten nähtävästi 300-sarja... Mutta minusta se, että M3 kuuluu 300/E30 mallisarjaan näkyy tuossa viestissä.

    Sitten 333i:stä

    "Tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen":
    AKE toimii pykälien mukaan, tulkintamme laista tuossa kohti on juurikin se mitä
    ohjeessa lukee, perustuen samaan mitä aikaisemmin jo totesinkin - säädökset
    Euroopassa ja USA:ssa ovat sen verran yhtäläiset omiimme että voimme katsoa
    siellä tieliikenteeseen tarkoitettujen ajoneuvojen kelpaavan myös täkäläisten
    pykälien mukaan tieliikenteeseen tarkoitetuiksi vertailumalleiksi.

    Tulkintoja on monenlaisia ja ensinnäkin tuo on OHJE ei määräys. Jos se lukisi laissa voisin sen uskoa, mutta kun ei niin ei.

    Kaikki auttava neuvo olisi ny tarpeen
  • E12
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 87
    • ympäri suomea

    #2
    jos kiven läpi haluaa mennä, niin lakimies selvittämään juttuja, ja sitten tekemään valitusta jos ei kelpaa.
    Various Projektos.

    KOVAA.COM

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #3
      Tehorajatko ne syö miestä?
      .



      sigpic

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ..........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:07.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • TheLate
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 418

          #5
          Originally posted by muggo View Post
          Janssoni ja varmasti isoimman mahdollisen koneen raja joka jää vajaaksi jos laillisen 3,430 motin haluaa nokille ja papereihin muuna kuin 3,2l:na.
          Jep alkuun olis tarkotus vääntää "335i", mutta nälkä kasvaa syödessä

          Kuinka pitkälle Jacek pääsi aikoinaan tuossa? Eipä löydy sukulais piireistäkään yhtään lakimiestä, rahaa kun tottakai on ku roskaa...

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Eikö EU:lla ka sen säädöksillä ole muka mitään vaikutusta näihin suomen säädöksiin? Eikö Saksassa saa rakentaa vaikka mitä? Miksi täällä ei sitten saa?
            Retard Member

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2068
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by herja View Post
              Eikö EU:lla ka sen säädöksillä ole muka mitään vaikutusta näihin suomen säädöksiin? Eikö Saksassa saa rakentaa vaikka mitä? Miksi täällä ei sitten saa?
              Ei tunnu olevan - TüV-lappujen pätevyys juuri kumottiin (viimeisin AKE:n tiedote katsastajille)
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • TheLate
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 418

                #8
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Ei tunnu olevan - TüV-lappujen pätevyys juuri kumottiin (viimeisin AKE:n tiedote katsastajille)
                Jep, mutta kun yritin saada ALPINA:a vertailumalliksi, niin sitten otettiin kyllä EY direktiivit mukaan.

                M3 asiassa ei pitäisi olla mitään vastaan panemista, ensin pyytää valmistajan tai valmistajan edustajan selvityksen, nyt sellainen on niin asia pitäisi olla aikalailla selvä.

                Toisaalta, esim. tuo EY direktiivi on tullut vuonna 9? käytäntöön ja tyyppihyväksyntä tullut silloin ja sen jälkeen valmistuneille autoille. Mutta eihän silloin kun ALPINA teki E30 korimalliin perustuvat autot ollut koko tyyppihyväksyntädirektiiviä...

                Ja onnea niille, jotka tuo Hartgen, niitä käsitellään rakennettuina autoilla, eli prosentteja tulee ja luultavasti poikkeuslupa hakemus. Vaikkakin eikös ne mitkä on saatu Saksassa kilpiin, pitäisi saada myös täällä? Noh en siitä viitsinyt enää rupea vääntämään mitään.

                Joku noita EY direktiivejä tunteva voisi valottaa tota asiaa vähän.

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Ei tunnu olevan - TüV-lappujen pätevyys juuri kumottiin (viimeisin AKE:n tiedote katsastajille)
                  Tuolla Dnfs:n puolella oli juuri puhetta, että AKE olisi joutunut taipumaan TÜV-lappujen kanssa, koska tÜV-laitokset ovat EU:n Komission määrittelemiä puolueettomia tutkimukslaitoksia (ainakin osa tiettyjen tarkastustoimintojen osalta). DNFS:n puolella asian tiimoilta ollaan painittu enemmäkin, kun ovat tuoneet Skylinejä sun muita Japanin ihmeitä maahan.

                  Comment

                  • HC91
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 999
                    • 29100/310053

                    #10
                    Originally posted by TheLate View Post
                    Elikkäs AKE ei hyväksy M3:sta E30 mallisarjaan
                    Miksi ihmeessä pitäisi edes hyväksyä? ETK:sta kun selviää ettei E30 M3 koria ole käytetty muissa E30:ssa - toisin kuin esim. E36:ssa.
                    92' ///M5 3.8 individual
                    09' 320d xDrive
                    16' NIU N1 Sport
                    19' NIU U+ Sport

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5175
                      • Kuopio

                      #11
                      Tuossa päivällä just mietin tv. asioita aikani kuluksi juuri liittyen siihen miksi m3sta ei voi käyttää vertailuna. Ja miksi sen tehoja ei saa käyttöön muutoskatsustukseen.

                      Tuli siinä mieleen sitten mieleen että kuinkahan monella olisi tässä kuvitteellisessa tilanteessa alustassaan kiinni ne "mallisarjan tehokkaimman" osat, eli siis M3 osat eikä ne ex tehokkaimman eli 325i mallin!!!

                      ELI jos AKE hyväksyisy M3sen käytön mallisarjan tehokkaimpana, tämä tarkoittaisi silloin sitä että autossa pitäisi olla M3 alustakin!
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5175
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by HC91 View Post
                        Miksi ihmeessä pitäisi edes hyväksyä? ETK:sta kun selviää ettei E30 M3 koria ole käytetty muissa E30:ssa - toisin kuin esim. E36:ssa.
                        Voitko kertoa minullekin mitä eroja m3 vs. normi raakakorissa on ?
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • HC91
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 999
                          • 29100/310053

                          #13
                          Originally posted by jani View Post
                          Voitko kertoa minullekin mitä eroja m3 vs. normi raakakorissa on ?
                          AKE:n kannan osalta olennaista on mitä dokumentit kertovat - ei se mitä eroa käytännössä on. Olen siinä kuvitelmassa että M3:n kori olisi vahvistettu. Faktaa ei ole minulla asiasta esittää, kun ei ko. mallia tallista löydy eikä edes kirjahyllystä. Jokin E30 M3 raamattu varmaan kertoisi asian oikean laidan.

                          Paljonko sitä tehoa nyt pitäisi sitten saada otteeseen jos 320is ei verrokiksi riitä
                          Last edited by HC91; 04-07-2007, 21:14.
                          92' ///M5 3.8 individual
                          09' 320d xDrive
                          16' NIU N1 Sport
                          19' NIU U+ Sport

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            #14
                            ------------------
                            Last edited by GOOFY; 15-05-2010, 13:37.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5175
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by GOOFY View Post
                              konehuoneessa jousi kupit ovat muistaakseni hieman eri malliset, eli jämäkämmät. muusta en tiedä. saattaahan muuallakin olla eroavaisuuksia rakenteiden paksuudessa sun muuta...
                              ei pidä paikkaansa
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎