Announcement

Collapse
No announcement yet.

d2 tolpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leppala
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 190
    • järvenpää

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    haluisko joku vaihtaa E36 D2 takajouset astetta pehmeämpiin? ennen vakio jäykkyys oli 8,5kg 14mm ja nyt 7,5kg 13,3mm... mulla on noi 7,5kg jouset ja ne on cabrioon liian löysät. sedaniin tai coupeen voisi paremmin sopia nuo 7,5kg jouset... eli tarvisin nuo n.14mm lankavahvuudella olevat.
    Löytykö sopivaa jousta?
    Jos löyty, niin millä mitoilla tuli hyvä?

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by leppala View Post
      Löytykö sopivaa jousta?
      Jos löyty, niin millä mitoilla tuli hyvä?
      joo, 3kk meni, että sain jäykät jouset siihen. 3 kertaa tuli väärät 13,3mm jouset on siis aivan liian löysät, mitkä on umpikorisen vakiot. ne 8,5kg 14,2mm on varmaan ihan hyvät, mikä oli ennen vakio jäykkyys. edessä on cabriossakin hyvä se vakio jäykkyys...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • leppala
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 190
        • järvenpää

        #18
        Noniin, eli ihmettelin tänään tota takapään pomppimista, niin selvisi että takajousi on aivan liian lyhyt ja löysä--->kierteet ottaa toisiinsa kiinni montuissa, ja kolisee niin perk.....
        No, vakiot takajouset paikoilleen, ja takapää on nyt aika hyvä.
        Ehkä hitusen jämäkämpi jousi olis aika pro.
        Eli nyt pitäis selvittää ton vakiojouset jäykkyys...faktaa kenelläkään?

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by leppala View Post
          Noniin, eli ihmettelin tänään tota takapään pomppimista, niin selvisi että takajousi on aivan liian lyhyt ja löysä--->kierteet ottaa toisiinsa kiinni montuissa, ja kolisee niin perk.....
          No, vakiot takajouset paikoilleen, ja takapää on nyt aika hyvä.
          Ehkä hitusen jämäkämpi jousi olis aika pro.
          Eli nyt pitäis selvittää ton vakiojouset jäykkyys...faktaa kenelläkään?
          paljonko sulla on niissä D2 jousissa langan vahvuus takana?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • leppala
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 190
            • järvenpää

            #20
            Originally posted by bemu2000 View Post
            paljonko sulla on niissä D2 jousissa langan vahvuus takana?
            12,7mm, eli vielä ohkasempi mitä sun sarjassa oli??

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Noniin, laitetaas hieman juttua tähän kun itse firman puolelta (Futurez) edustan D2:ta myös, tai itse asiassa siis toin brändin Suomeen vajaa pari vuotta sitten ensimmäisenä maahantuojana. Niin pistän vain selvyyden vuoksi omat tietoni peliin:


              Eli oletuksenahan kaikissa noissa tolpissa tosiaan korkeus säätyy tolpan rungosta, alakiinnike liikkuu koko iskarin mitalla siinä ympärillä kierteillä joten korkeus päätetään siitä - kun taas jousen esijännitys säädetään alalautasesta.

              Tuohan on "oikeaoppinen" tapa, siinä missä useimmissa kork.säädettävissä korkeus kikkaillaan jousen alalautasesta ja siinä sitten ikävämpiä sivuvaikutuksia kun ääripäihin mennään, paitsi monella valmistajalla tuollaisetkin nykyiset apujousella/progressiivisella jousella varustetut perustolpat nyt alkaa olla jo varsin toimiviakin verrattuna aiempiin sätöksiin, ulosjoustoa siinä ei tosiaan itse pysty paljon säätämään.

              Jousen esijännitys oman mielen mukaan kuten korkeus, useimmat tykkää 1-3mm jännityksistä, driftijannut vetelee kymmenen millin jännityksilläkin.


              Poikkeukset tulee siinä vaiheessa jos on autoja missä jouset on erikseen kuin iskarit. Eli kuten E30 ilmeisesti on? (Ei muista) Ainakin E36 näin on, ja siihen saakin molempaa mallia, orkkistyyliin - tai sitten ratakäyttöön coil-over tyyppistä joka korvaa vakiohässäkän.



              46mm pikkutolppahan on kai "pikkumalleissa" nimen mukasesti ja 51mm isotolppa ainakin E30 325 ja M3 kopissa? Tämä täysin mutua.

              46mm setissä tulee koko setti olka-akseleineen kaikkineen, ja hinta on rapeat 1200e. 51mm setti tulee vakiotolpan sisään asennettavaksi, ja se on normihintanen 990e. Tarkemmin ei itse ole ko. tolppia tullu räplättyä että onko niissä millanen tuo korkeussäätö sitten tosiaan tässä tapauksessa.



              Oletusjouset D2 Racingin tolpissa melkeinpä automallista riippuen on _h*lvetin kovat_, tehty siis sinne minne nimikin juontaa - driftiajoon. Ja kuten tiedetään, driftijouset ei toimi normi rata-ajossa juuri eikä varsinkaan kadulla.

              Jousethan noihin saa päättää itse kun tolpat tilaa joten kannattaa valita oman käytön mukaset vieterit, valikoimaa on 3kg -> 24kg asti.


              Ja pulikoillahan on vuoden täysi takuu, jos niitä huhuttuja maanantaikappaleita sattuis eteen.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by leppala View Post
                12,7mm, eli vielä ohkasempi mitä sun sarjassa oli??
                joo, noi on ne samat naurettavan lyhyet ja löysät, mitkä mullekin tuli ekana... hommaa ne 8,5kg 14,2mm langalla, niin alkaa toimia. onkohan sulla etujousetkin ne löysemmät?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • leppala
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 190
                  • järvenpää

                  #23
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  joo, noi on ne samat naurettavan lyhyet ja löysät, mitkä mullekin tuli ekana... hommaa ne 8,5kg 14,2mm langalla, niin alkaa toimia. onkohan sulla etujousetkin ne löysemmät?
                  Ei mitn hajua, mutta on yllättävän siedettävä toi keula.
                  Tilaan kyllä astetta jämäkämmät eteenkin, jos tulee radalla käytyä.
                  Tuliko sulle noi 8,5mm taakse? Jos, niin oliko pidemmät ku noi löysät?

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by leppala View Post
                    Ei mitn hajua, mutta on yllättävän siedettävä toi keula.
                    Tilaan kyllä astetta jämäkämmät eteenkin, jos tulee radalla käytyä.
                    Tuliko sulle noi 8,5mm taakse? Jos, niin oliko pidemmät ku noi löysät?
                    on ne varmaan 3-4cm pisemmät. tuntuu ettei ne löysät ole edes E36:een tarkoitettu, kun on niin lyhyet.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #25
                      Originally posted by _Dexi View Post
                      Ja pulikoillahan on vuoden täysi takuu, jos niitä huhuttuja maanantaikappaleita sattuis eteen.
                      Miten sitten noitten talvi kestävyys?? kun kaweri kovasti väitti että ei olisi tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön, että tulis mehut pihalle iskareist??
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎