d2 tolpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50 turbo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 454

    d2 tolpat

    onko jollain e30 miehellä kokomusta kyseisistä tolpista? aattelin vaan kun mainostetaan et korkeus ja jousen esijännitys säätö on erikseen, mietin vaan miten se on toteutettu... kuulemma 46mm tolppa tulee napoineen kokonaan uusi ja 51mm seen tuleen patruuna vakio tolpaan.
    http://www.teammadmax.com
  • Miuge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 630
    • Tampere

    #2
    Ostin kyseisen sarjan 51mm tolppaan tossa alkukesästä, mutta ajot alustalla jäi vaan muutamaan päivään, koska autosta levis perä ja se jäikin sit projektiks. Jäykkyydensäätö noissa tolpissa on toimiva, mutta korkeudensäätö on vähän huononlainen. Jäykkyydensäätö on siis iskarissa (ruuvi iskarin päässä) ja korkeus säädetään jousen säätöpalikasta.
    Edestä "joutuu" rälläköimään vakio jousilautasen helvettiin, jos haluaa sen korkeudensäädön helposti säädettäväks tai yleensä sen koko säätöalueen pelaan. Itellä sorvattu isot prikat niitten säätöpalikoitten alle ja mun mielestä toimiva ratkasu.
    Perä jää aika prkl korkeelle, vaikka korkeussäätö on alimmassa kohdassa. Nyt oliskin tarkotus repiä koko säätöpalikat pois ja sorvata nylonista palat tukivarsien ja jousien väliin, jotta jouset pysyy siä tukevasti paikoillaan. Sekin ihmetytti että taka säätöpalikat heilu aika reippaasti siinä kumitutissa johon jousi tulee.
    Edestä löytyy noi camber säädöt, johon ei vielä ehtinyt sen paremmin paneutua.
    Pienillä muutoksilla tosta saa ihan toimivan sarjan.

    Last edited by Miuge; 09-07-2007, 14:21.
    Webshop - MRT Engineering
    Facebook - MRT Engineering
    Instagram - mrtengineering
    YouTube - miugemrt

    Comment

    • KALO
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 429
      • Nokia-City

      #3
      Mitäs M.ICE jouduit kärsiin tosta setistä rahallisesti? Ja mistä tilasit?Olis kans tarkotuksena hommata tuo setti.

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 630
        • Tampere

        #4
        Originally posted by KALO View Post
        Mitäs M.ICE jouduit kärsiin tosta setistä rahallisesti? Ja mistä tilasit?Olis kans tarkotuksena hommata tuo setti.
        En muista tarkkaa summaa, mutta http://www.raceperformance.fi tuolta hommasin ja se oli alehinnalla silloin.
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          D2 kotisivuilla on kuvia sellaisesta kombinaatiosta, jossa koko tolpan runkoa, liikutetaan kierteellä olkatappiin nähden, sitä olen itsekkin miettinyt, että onko sitten e30 sopivassa paketissa tuo ominaisuus, tuossa yllä olevassa kuvassa sitä ei ainakaan ole.

          T.S. joihinkin autoihin tosiaan saa D2:lta erikseen säädettävät esijännityksen ja jousituskorkeuden, en tiedä saako e30 malliin, tahtoisin tietää.
          Olli.

          Comment

          • m50 turbo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 454

            #6
            eli kusetusta toi korkeuden ja esijännityksen erillinen säätö... en tiedä sit miten toi 46mm sarja. mitäs muita järkeviä coili sarjoja on?
            http://www.teammadmax.com

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Tee itse, ei ole vaikea homma ja rahaakin palaa vähemmän kuin tuo 1000€.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Eikös D2 tolpissa oo säätö iskarin jalassa niin että sitä koko iskarin putkea kiertämällä säädetään korkeus. Näin on ainakin nissanin D2 tolpissa. Sehän on paljon fiksumpi ratkaisu kuin esijännityksillä korkeuden säätäminen. Muuten noi tolpat on aika susi tavaraa. Maanantaikappaleita luvattoman paljon. Paljon paremman alusta saa hyvillä madallusjousilla ja konin tai bilsteinin tolpilla. Tai sitten jos on oltava coilit nin satsaa kunnon merkkiin kuten h&r, tein, kw tms...

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Edelleenkin täytyy sanoa että ainakin omassa E36:ssa ei tähän mennessä ole ongelmia ollut. Tosin nuo on ensimmäiset coil overit, joten en osaa vertailunäkökulmaa antaa. Seuraavat kyllä ovat monien kommenttien perusteella KW:t.

                  Ps. D2 alustan korkeutta ei saa säätää sillä jousen esijännityksellä, vaan nimen omaan sieltä tolpan alapäästä kiertämällä. Kun korkeus on haluttu, sitten voi jälkisäätää tuota esijännitystä.
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by mikalkai View Post
                    Edelleenkin täytyy sanoa että ainakin omassa E36:ssa ei tähän mennessä ole ongelmia ollut. Tosin nuo on ensimmäiset coil overit, joten en osaa vertailunäkökulmaa antaa. Seuraavat kyllä ovat monien kommenttien perusteella KW:t.

                    Ps. D2 alustan korkeutta ei saa säätää sillä jousen esijännityksellä, vaan nimen omaan sieltä tolpan alapäästä kiertämällä. Kun korkeus on haluttu, sitten voi jälkisäätää tuota esijännitystä.

                    Joo van kun katot tuota ylempänä olevaa kuvaa, niin aika hiljaista säätää tolpan asentoa olkatappiin nähden, onko semmoista versiota e30 malliin olemassa? Se kait se suurin kysymys on.
                    Olli.

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5181
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      Tee itse, ei ole vaikea homma ja rahaakin palaa vähemmän kuin tuo 1000€.
                      yhdyn mielipiteeseen!

                      ja ennen kaikkea saa varmasti käyttö tarkoitukseen sopivan setin. tälläkin foorumilla on jopa jotain tietoa käytettävistä osista...

                      tai sitten kerralla joku kw:n club sport alusta, kun ottaa huomioon mihin autoon alusta on tulossa
                      Last edited by jani; 11-07-2007, 17:52.
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      • m50 turbo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 454

                        #12
                        ei meinaa aika/into riittää itse tekemiseen... olis vaan helppo ostaa alusta ja pistää kiinni. tosta olis vaan paljon hyotyä et pystyy säätään korkeuden ja esijännityksen erikseen. saa esim rajoitettua iskarin ulosjouston. tälläkin hetkellä on ihan hyvät bilsteinin iskarit mut ne on ihan liian pitkät mulle, ulos joustoa noin 15cm. ei hyvä
                        http://www.teammadmax.com

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by m50 turbo View Post
                          ei meinaa aika/into riittää itse tekemiseen... olis vaan helppo ostaa alusta ja pistää kiinni. tosta olis vaan paljon hyotyä et pystyy säätään korkeuden ja esijännityksen erikseen. saa esim rajoitettua iskarin ulosjouston. tälläkin hetkellä on ihan hyvät bilsteinin iskarit mut ne on ihan liian pitkät mulle, ulos joustoa noin 15cm. ei hyvä

                          Eihän ulosjouston määrä ole pahasta vaan se, että iskari vaan on liian pitkä halutulle jouselle... laske sitä iskaria alemmas tolpan sisällä.
                          Olli.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #14
                            haluisko joku vaihtaa E36 D2 takajouset astetta pehmeämpiin? ennen vakio jäykkyys oli 8,5kg 14mm ja nyt 7,5kg 13,3mm... mulla on noi 7,5kg jouset ja ne on cabrioon liian löysät. sedaniin tai coupeen voisi paremmin sopia nuo 7,5kg jouset... eli tarvisin nuo n.14mm lankavahvuudella olevat.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • m50 turbo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 454

                              #15
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Eihän ulosjouston määrä ole pahasta vaan se, että iskari vaan on liian pitkä halutulle jouselle... laske sitä iskaria alemmas tolpan sisällä.
                              ei pysty laskeen, ainoa on että nostaa iskarin yläpäätä. mutta silloin se tulee jo konepellistä läpi. eipä rata autoissa ole jurikaan ulosjoustoa
                              http://www.teammadmax.com

                              Comment

                              Working...
                              X