onko jollain e30 miehellä kokomusta kyseisistä tolpista? aattelin vaan kun mainostetaan et korkeus ja jousen esijännitys säätö on erikseen, mietin vaan miten se on toteutettu... kuulemma 46mm tolppa tulee napoineen kokonaan uusi ja 51mm seen tuleen patruuna vakio tolpaan.
d2 tolpat
Collapse
X
-
Ostin kyseisen sarjan 51mm tolppaan tossa alkukesästä, mutta ajot alustalla jäi vaan muutamaan päivään, koska autosta levis perä ja se jäikin sit projektiks.Jäykkyydensäätö noissa tolpissa on toimiva, mutta korkeudensäätö on vähän huononlainen. Jäykkyydensäätö on siis iskarissa (ruuvi iskarin päässä) ja korkeus säädetään jousen säätöpalikasta.
Edestä "joutuu" rälläköimään vakio jousilautasen helvettiin, jos haluaa sen korkeudensäädön helposti säädettäväks tai yleensä sen koko säätöalueen pelaan. Itellä sorvattu isot prikat niitten säätöpalikoitten alle ja mun mielestä toimiva ratkasu.
Perä jää aika prkl korkeelle, vaikka korkeussäätö on alimmassa kohdassa. Nyt oliskin tarkotus repiä koko säätöpalikat pois ja sorvata nylonista palat tukivarsien ja jousien väliin, jotta jouset pysyy siä tukevasti paikoillaan. Sekin ihmetytti että taka säätöpalikat heilu aika reippaasti siinä kumitutissa johon jousi tulee.
Edestä löytyy noi camber säädöt, johon ei vielä ehtinyt sen paremmin paneutua.
Pienillä muutoksilla tosta saa ihan toimivan sarjan.
Last edited by Miuge; 09-07-2007, 14:21.
-
-
Originally posted by KALO View PostMitäs M.ICE jouduit kärsiin tosta setistä rahallisesti? Ja mistä tilasit?Olis kans tarkotuksena hommata tuo setti.
Comment
-
-
D2 kotisivuilla on kuvia sellaisesta kombinaatiosta, jossa koko tolpan runkoa, liikutetaan kierteellä olkatappiin nähden, sitä olen itsekkin miettinyt, että onko sitten e30 sopivassa paketissa tuo ominaisuus, tuossa yllä olevassa kuvassa sitä ei ainakaan ole.
T.S. joihinkin autoihin tosiaan saa D2:lta erikseen säädettävät esijännityksen ja jousituskorkeuden, en tiedä saako e30 malliin, tahtoisin tietää.Olli.
Comment
-
-
Tee itse, ei ole vaikea homma ja rahaakin palaa vähemmän kuin tuo 1000€.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Eikös D2 tolpissa oo säätö iskarin jalassa niin että sitä koko iskarin putkea kiertämällä säädetään korkeus. Näin on ainakin nissanin D2 tolpissa. Sehän on paljon fiksumpi ratkaisu kuin esijännityksillä korkeuden säätäminen. Muuten noi tolpat on aika susi tavaraa. Maanantaikappaleita luvattoman paljon. Paljon paremman alusta saa hyvillä madallusjousilla ja konin tai bilsteinin tolpilla. Tai sitten jos on oltava coilit nin satsaa kunnon merkkiin kuten h&r, tein, kw tms...
Comment
-
-
Edelleenkin täytyy sanoa että ainakin omassa E36:ssa ei tähän mennessä ole ongelmia ollut. Tosin nuo on ensimmäiset coil overit, joten en osaa vertailunäkökulmaa antaa. Seuraavat kyllä ovat monien kommenttien perusteella KW:t.
Ps. D2 alustan korkeutta ei saa säätää sillä jousen esijännityksellä, vaan nimen omaan sieltä tolpan alapäästä kiertämällä. Kun korkeus on haluttu, sitten voi jälkisäätää tuota esijännitystä.Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostEdelleenkin täytyy sanoa että ainakin omassa E36:ssa ei tähän mennessä ole ongelmia ollut. Tosin nuo on ensimmäiset coil overit, joten en osaa vertailunäkökulmaa antaa. Seuraavat kyllä ovat monien kommenttien perusteella KW:t.
Ps. D2 alustan korkeutta ei saa säätää sillä jousen esijännityksellä, vaan nimen omaan sieltä tolpan alapäästä kiertämällä. Kun korkeus on haluttu, sitten voi jälkisäätää tuota esijännitystä.
Joo van kun katot tuota ylempänä olevaa kuvaa, niin aika hiljaista säätää tolpan asentoa olkatappiin nähden, onko semmoista versiota e30 malliin olemassa? Se kait se suurin kysymys on.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostTee itse, ei ole vaikea homma ja rahaakin palaa vähemmän kuin tuo 1000€.
ja ennen kaikkea saa varmasti käyttö tarkoitukseen sopivan setin. tälläkin foorumilla on jopa jotain tietoa käytettävistä osista...
tai sitten kerralla joku kw:n club sport alusta, kun ottaa huomioon mihin autoon alusta on tulossaLast edited by jani; 11-07-2007, 17:52.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
ei meinaa aika/into riittää itse tekemiseen... olis vaan helppo ostaa alusta ja pistää kiinni. tosta olis vaan paljon hyotyä et pystyy säätään korkeuden ja esijännityksen erikseen. saa esim rajoitettua iskarin ulosjouston. tälläkin hetkellä on ihan hyvät bilsteinin iskarit mut ne on ihan liian pitkät mulle, ulos joustoa noin 15cm. ei hyvä
Comment
-
-
Originally posted by m50 turbo View Postei meinaa aika/into riittää itse tekemiseen... olis vaan helppo ostaa alusta ja pistää kiinni. tosta olis vaan paljon hyotyä et pystyy säätään korkeuden ja esijännityksen erikseen. saa esim rajoitettua iskarin ulosjouston. tälläkin hetkellä on ihan hyvät bilsteinin iskarit mut ne on ihan liian pitkät mulle, ulos joustoa noin 15cm. ei hyvä
Eihän ulosjouston määrä ole pahastavaan se, että iskari vaan on liian pitkä halutulle jouselle... laske sitä iskaria alemmas tolpan sisällä.
Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostEihän ulosjouston määrä ole pahastavaan se, että iskari vaan on liian pitkä halutulle jouselle... laske sitä iskaria alemmas tolpan sisällä.
Comment
-
Comment