Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i nykii helvetisti & joskus kiertää turhankin korkealta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulletti
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2587
    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

    E30 316i nykii helvetisti & joskus kiertää turhankin korkealta

    Perkele,

    tuossa eilen teki auto ensimmäistä kertaa sellaista, että kun koneen ajaa lämpöiseksi ja jonkin verran kiertää kylän raittia, niin alkaa helvetinmoinen nykiminen jotta sisuskalut vaihtaa paikkaa. Sitten teki myös sellaista että yhtäkkiä ei reagoi kaasuun laisin ja sammuu suoraan ajosta, mikä viittaisi kipinän puutteeseen tai bensansyöttöön mahdollisesti? Onkohan nuo kaksi vikaa keskenään tekemisissä, kun ihan yllättäen alkoivat? Toisaalta nelospytyn tulpanjohto ei oikein tunnu pysyvän paikallaan aina, että en sitten tiedä voisiko olla ihan tuosta johtuvaa nykiminen...

    Toinen mikä herätti ihmettelyä, kun ajeli motarilla vähän pitempään, niin jäi tyhjäkäyntikierrokset jäi tuonne arviolta 1000-1500 rpm huikkeille. Mistähän tuo voisi johtua että tuota tekee?

    Muuten persdynossa arvioituna ei vie bensaa normaalia enempää eikä ne vähäiset hevoiset ole kadonneet laitumille...

    EDIT: VITUTTAA NÄÄ VANHAT ROMUT ETTÄ LYKKÄÄN KAASARIKONEEN KEULILLE!!!
    E28 - E30

    HUNAJATA HUNAJATA
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1195
    • Espoo

    #2
    Originally posted by mulletti View Post
    Perkele,tuossa eilen teki auto ensimmäistä kertaa sellaista, että kun koneen ajaa lämpöiseksi ja jonkin verran kiertää kylän raittia, niin alkaa helvetinmoinen nykiminen
    ---------
    Toisaalta nelospytyn tulpanjohto ei oikein tunnu pysyvän paikallaan aina, että en sitten tiedä voisiko olla ihan tuosta johtuvaa nykiminen...

    EDIT: VITUTTAA NÄÄ VANHAT ROMUT ETTÄ LYKKÄÄN KAASARIKONEEN KEULILLE!!!
    Ostin vähän aikaa sitten -89 E30:n M40 koneella, myyjä oli laittanut vain nimellisen hinnan ja myi konevikaisena koski nyki ja kävi epätasaisesti. Joku ehti soittaa ennen minua ja oli käynyt testaamassa ja todennut myyjälle että ei kyllä ota tätä kun kone on ihan hajalla. Myyjä soitti minulle ja kysyi kiinnostaako vai työntääkö romikseen, sanoin että jos ajat meille niin minulle kelpaa vaikka olisi kone hajalla, maksan jopa mitä pyysit.

    Auto tuli pihaan ja kone tosiaan kävi ihan miten sattuu, illalla tutkin ja imuilman putkihan siellä oli ihan reikiä täynnä. Hain uuden Laakkoselta (31,50e) ja kone pärähti käymään ilman mitään häiriöitä :-) On toiminut pojalla jo 3 kuukautta.
    Autolla oli muuten ajettu vasta 210tkm, kattoluukulla ja takaniskatuilla yms, timantin musta...

    Tarinan opetus: sinulla on ilmavuotoa jossakin letkuista (halkeamia,poikki,irti...) tai joku sähköliitin on huonolla kontaktilla, avaa kaikki liittimet ja jos näyttävät kunnollisilta niin suihkuta silti CRC:tä.

    EDIT: Niin ne väärät ja/tai huonot tulpanjohdot ensimmäisenä roskikseen ja tilalle kunnolliset ja toimivat. Rikkinäisillä tai väärillä osilla ei saa mitään toimivaa. Eikä tulpanjohdoilla joiden kyljessä lukee biltema...

    PS.Minä taas vaihdan kaikki kaasarikoneet ruiskuun, on ne vaan mukavampia ;-)
    PS2. Nyt jos menisi nostamaan kutoskonetta toiseen kunnostettuun E30 -88 vehkeeseen M40 koneen tilalle, sitten muutoskatsastukseen ja siitä saa lähiviikkoina joku halvalla hyvän auton => + hajonnut BMW kelpaa sitten vaihdossa...
    Last edited by JD; 04-08-2007, 10:21.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #3
      Ilmamäärämittari voi myös temppuilla, siskon 316i nyki kuin raivotautinen.
      Vika korjaantui ilmamäärämittarin hiilipinnan puhdistuksella ja siirrolla.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by mulletti View Post
        VITUTTAA NÄÄ VANHAT ROMUT ETTÄ LYKKÄÄN KAASARIKONEEN KEULILLE!!!
        Niistä tulee romuja silloin kun laiminlyödään huollot ja ylläpito....
        Jos et itse osaa, vie huoltoon.
        Yksikään auto ei pysy kunnossa ilman säännöllistä huoltoa.(oikeilla osilla)
        Vituttaa vaan kun täällä aina haukutaan auto paskaksi, vaikka sitä on huollettu viimeksi 80 luvulla.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • mulletti
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2587
          • Jyväskylä - Bra | bar base beach

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Niistä tulee romuja silloin kun laiminlyödään huollot ja ylläpito....
          Jos et itse osaa, vie huoltoon.
          Yksikään auto ei pysy kunnossa ilman säännöllistä huoltoa.(oikeilla osilla)
          Vituttaa vaan kun täällä aina haukutaan auto paskaksi, vaikka sitä on huollettu viimeksi 80 luvulla.
          Lähinnä vitutuspäissään tuli tuo avautuminen.

          Varsin karskissa kunnossahan tuo bilika oli kun kävin sen hakemassa ja rahaa on palanut ihan kiitettävästi uusiin osiin ja vielä tulee menemään.

          Tuossa tuli tutkittua jonkin verran taas konepellin alla olevaa möykkyä ja siihen tulokseen tuli että imusarjan tiivisteet + tulpanjohdot ajattelin vaihtaa sekä käydä korjaamolla säätämässä seokset ja päästöt kohdilleen mikäli niissä jotain outoa on. Ilmaletkut + haitarikumi oli hyvässä hapessa ja hiljattain vaihdoin suht uuden ilmamäärämittarin.

          Mutta ei ole tarkoitus luovuttaa ja vielä tuo auto tulee pelittämään minun aikana.
          Last edited by mulletti; 05-08-2007, 21:30.
          E28 - E30

          HUNAJATA HUNAJATA

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎