Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 avo talvella??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • terok
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 86
    • Naantali

    E30 avo talvella??

    Yritin haulla etsiä kokemuksia aiheesta, mutta tuloksetta... Siispä kyselen että onko ihan tuhoontuomittu ajatus ostaa tuollainen E30 avo ympärivuotiseen käyttöön? Tarkeneeko kangaskatolla, vai tarviiko hommata kovakatto ja tarkeneeko sittenkään? Onko tuo kangaskatto muuten miten tiivis, edellyttäen että se on ehjä ja hyväkuntoinen? Jotenkin kiehtois ajatus nauttia ensi kesänä Naantalin auringosta katto alhaalla kuutosen laulun säestämänä... 8) Toisaalta ei sitten kyllä ole tarkoitus hankkia erikseen talviautoa, eli tällä pitäis pärjätä talvellakin. Onko mahdoton yhtälö?
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11675
    • Kouvola

    #2
    Eipä oo itellä henkilökohtaisesti kokemusta kyseisestä asiasta mutta mitä on muilta kuullu juttua ni rättikatolla tarkenee siinä missä kovallakin katolla...noissahan on isompi lämppärikin!

    toinen juttu on sitten että raaskiiko...kuulemma ei toi rättikatto oikee tykkää hyvää suolaisesta ilmastosta! Likaantuu ja harvenee parissa vuodessa aika paljon jo...

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5148
      • Kuopio

      #3
      kyllähän tuo cabrio menee talvellakin todella hyvin pelkällä rätillä. jotain suojaa kannattaa pitää jolloin katto ei mene lumises ja siten ei niin helposti jäädy kun lumi sulaa katolta lämmön takia ajaessa. tosin itse puhdistin vain harjalla ennen ajoa katon huollellisesti.

      kovan katon kanssa en näe mitään ongelmia talvella ajeluun.

      lämpöä löytyy paremmin omasta cabriosta kuin esim. ruosteisesta suomi kova kattosesta autosta, jossa pakkanen tulee joka raosta lattiasta sisään ja lämppäri ei toimi kunnolla ja vuotaa nestettä lattialle...

      turhaa jännittämistä ettei muka cabriolla vois ajaa talvella..
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • terok
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 86
        • Naantali

        #4
        Originally posted by jani
        kyllähän tuo cabrio menee talvellakin todella hyvin pelkällä rätillä. jotain suojaa kannattaa pitää jolloin katto ei mene lumises ja siten ei niin helposti jäädy kun lumi sulaa katolta lämmön takia ajaessa. tosin itse puhdistin vain harjalla ennen ajoa katon huollellisesti.

        kovan katon kanssa en näe mitään ongelmia talvella ajeluun.

        lämpöä löytyy paremmin omasta cabriosta kuin esim. ruosteisesta suomi kova kattosesta autosta, jossa pakkanen tulee joka raosta lattiasta sisään ja lämppäri ei toimi kunnolla ja vuotaa nestettä lattialle...

        turhaa jännittämistä ettei muka cabriolla vois ajaa talvella..
        No hyvä kuulla! Auto tulis olemaan kotona katoksessa ja töissä lämpimässä tallissa, joten sen puoleen homma olis ihan jees. Ai prkl että alkoi tosissaan kiinnostamaan 320/325 avo... Täytyy puskea tämä talvi vielä Volvolla ja ruveta keväällä tosissaan pohtimaan cabrion hankkimista!

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          ...........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:19.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Kuqi
            Moderator
            • Sep 2002
            • 12520
            • Oulu

            #6
            Hmm, kiva on tietää tämäki että voi ajaa, mutta tosiaan kuten edellä on jo mainittu, raaskiiko ajaa. Kait se on talviauto ostettava, ja työnnettävä tuunattavaksi tuo avoke.. 8)
            BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
            BMW CRUISE BIKE 2017
            TREK POWERFLY 4 2021
            @kukisenjussi instagram

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Älä jahkaile Volvolla enää, vaan vaihdat avoon right now!

              Comment

              • V79Ma
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 15
                • Imatra

                #8
                No hyvä kuulla! Auto tulis olemaan kotona katoksessa ja töissä lämpimässä tallissa, joten sen puoleen homma olis ihan jees. Ai prkl että alkoi tosissaan kiinnostamaan 320/325 avo... Täytyy puskea tämä talvi vielä Volvolla ja ruveta keväällä tosissaan pohtimaan cabrion hankkimista!


                miksi odottaa kevääseen?! :wink:
                F10 530dxA -12

                ex. E30 320i Cabriolet -90

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Raaskisko? Hei haloo, se on vaan auto!
                  Kovaa ajoo vaan! :juo
                  ...

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Luulisi ehjän rättikattoisen lämpenevän nopeammin kuin peltikattoisen, kun ei ole isoa peltipintaa varastoimassa pakkasta yläpuolella.
                    ---

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #11
                      Originally posted by -Tapi
                      Luulisi ehjän rättikattoisen lämpenevän nopeammin kuin peltikattoisen, kun ei ole isoa peltipintaa varastoimassa pakkasta yläpuolella.
                      Lämpenee pirun nopeasti, kylmenee pirun nopeasti :wink: Kiva käydä siis marketissa -20 asteen pakkasilla.

                      Jos rätti on hyvässä kunnossa ei kannata ajella sillä vaan hankkia tonnilla hardtopin.. Paljon mukavampi kun jengi ajaa motarilla nastarenkailla ohitse niin ei mene kuulokaan.. :lol: ja on lämmitettävä lasinen takalasi ja kaikki.

                      Etenkin rätin muovinen takalasi ei tykkää kovista pakkasista ja jäästä ja saattaa haljeta lumen painosta jos ulkona säilyttää ja oikein paljon pyryttää jokunen yö.

                      Rätissä on kans se ongelma että parin asteen pakkasilla se lämpiää niin paljon että uusi lumi sulaa siihen ja sitten jäätyy kun pysähtyy, ja jokainen voi varmasti kuvitella mitä jää tekee läpimärän kankaan sisällä puhumattakaan suolakylpy -yhdistelmästä.. :roll:
                      Originally posted by Karhu
                      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa - se on siis old school!
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
                      E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                      G08 iX3 Charged Plus 2021 Volles Batterikiste🔋
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎