Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kakkosautoksi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djanni
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 883
    • 03

Originally posted by Rockford View Post
    ...2000€:llä saa myös luxusta -> seiskat -87-92 jne...
    Nyt täytyy kyllä muistuttaa, että tuohon 2000€ rahaan saatavat seiskat tuppaavat poikkeuksia lukuun ottamatta olemaan joko katsastamattomia (vaihtelevista syistä) tai laatikkovikaisia (lue: kalliita korjata, jos ei ole itse näppärä käsistään).

Itse olen samassa veneessä, että halvan käyttö(bemarin) hankinta on mielessä, ja melkeinpä olen nyt päätymässä joko E30:iin tai E28:iin, ja tekniikkana saisi mieluiten olla M10. Vaimon käyttiksessä, E34:ssä on M20B20, joka myös tuntuu olevan ihan timmi ja kestävän oloinen kone, mutta melkein silti mieluummin ottaisin tuohon omaan käyttikseen kuitenkin neloskoneen.

...ja jos ei löydy sopivaa bemaria, niin Volvo 240 on itselläni yksi realistinen vaihtoehto

Comment

• advance
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1689

Ompa paha vaihtaa joku muutaman kympin remmi vuoden parin välein ja aikaakaan ei mene montaa tuntia.Itsellä on ollut kovassa käytössä 2kpl m40 koneisia ja ei mitään kummempia ongelmia ole ollut ja autoilla oli ajettu paljon.

Comment

• |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

Originally posted by pmtk View Post
        Aika reippaasti on kilsoja ja noista m40:sistä on ollu jonkun verran pahaa juttua. Se on ihan oikein, että ottaisit bemun ennen kuin mitään Corollaa, silläkin uhalla, että remppaa pääsee tekemään. Tiedä sitten, onko m40 huono vaihtoehto, jos kilsat on kohtuulliset. Kahteen tonniin ei varmaan saa m42:sta (E30 318iS). Tuohon hintaluokkaan m20 on minusta ihan passeli.
        Itellä melkee 100 tkm enemmän ja vielä kulkee

Comment

• jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16491
          • Asikkala

Originally posted by teropa View Post
          Joo E36 voi olla lapsellinen, mutta ei se haittaa. Se on sentäs puimuri .

Käyn koeajamassa yhden ehdokkaan tässä piakkoin, ja se saa luvan määrittää jatkosuunnan. Jos auto on hyvä, ostan pois. Ei jotenkin luonto anna periksi ostaa korollaa...

Tero
          Osta edes m43 koneella, ketju + 8vent. -93 ->

Comment

• os951
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 447
            • Kerava

No eiköhän se ole jo susi synyessään.... Jesus jos joka toisella öljynvaihdolla "pitää" vaihtaa nokka hihna, niin just joo...
            Omalla M40 318I:llä ajettu 370000km. Koneelle ei ole ikinä tehty mitään normaalien huoltojen lisäksi. Hihna vaihdettu 40000 km välein, joka oli tehtaan suositus jo vuonna 1989, kun minulla oli ensimmäinen uutena ostettu 316I samalla koneella. Remmin leveyttä kasvatettiin kaksi kertaa parin vuoden sisällä, koska ongelmia oli. Levein remmi ei ole ainakaan tuottanut minulle mitään ongelmia. M40 kone oli ihan edistyksellinen tullessaan markkinoille. Motronic oli selkeä edistysaskel aiemmpiin ruiskuihin verrattuna

Comment

• teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

Moikka,

Jätän nuo 2000e:n seiskat kyllä omistajilleen juurikin sen vuoksi, että ne tuppaavat olemaan aika hintavia korjata, eikä niitä ehjiä tuohon rahaan saakkaan. Plus pa-kulutus on hiukan toista luokkaa kuin 318:ssa.

Mitä tulee uudempaan moottoriin, niin nyt on vain semmonen tilanne, että ei ole varaa tuplata käyttiksen hintaa 2ke -> 4ke. Ideana on hommata auto, joka on leimassa, toimii eikä ole tiedossa olevia isoja remontteja edessä (huom "tiedossa olevia" ). Mitä kattelin nettiautosta, niin nuo m40:set on luokkaa 3000-5000e E36 korilla, ja nyt olisi itsellä mahdollista saada eilen katsastettu E36 m40:llä parilla tonnilla. Itse lasken, että jos autosta löytyy cd-boksi, keskuslukko, tehostaja, vakkari, kattoluukku, 5 vaihdetta, vetokoukku ja hihna on vaihdettu 500km sitten, että kahteen tonttuun tuossa pitäisi olla autoa hyvinkin. Saa nyt nähä sitten.

Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

Mun mielestä kakkosautoksi tai vaikka ykkösautoksi e30 m40 koneella on paras vaihtoehto. Kone jaksaa vääntää ja pelaa luotettavasti kun sitä huoltaa. Melko vaivaton auto ajaa.
                Kolmea e30:ä oon ajanut ja kakki oli hyviä ajaa. Ja jos sijoittaa saman rahan e30 tai e36 niin epäilen että e30:ssä on enempi vastinetta rahoille.

Mun kokemukset e36:sta on melko huonot. Jotenkin rasittava auto ajaa ja "perstuntuma" tiehen puuttuu.

Mutta tosin Korolla olisi ehkä paras vaihtoehto mutta muhun ei ainakaan etuvetoiset iske. Silti hyviä autoja ainakin ovat.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

• os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

...vastauksia oli jo tullutkin, mutta tosiaan jakopää, kansi-/nokkakamat hanurista ja sitten kun niihin tulee joku vika, niin sitä saa etsiä vuoden. Joidenkin osien ja litkujen vaihtovälit kummia. Lisäksi tapaamani m40:it pitää niin jännää ääntä, että pienehköt pelot ajaa kyseisellä autolla kokoajan toivoen ettei vaan leviä
                  Jännät äänet tulevat yleensä kuluneesta nokka-akselista. Säännöllinen öljynvaihto pidentää kummasti ko. osien käyttöikää. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia osien hankkimisessa M40 moottoreihin.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎