Announcement

Collapse
No announcement yet.

323i E30 apurunko mätä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kauko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 35

    323i E30 apurunko mätä

    Moro! Etuapurunko on siis E30-koppasesta 323i:stä pahasti lahonnut, enkä ole ehjää kovin läheltä löytänyt, joten mietin vanhan korjausta (hullua, tiedän). Mutta kysynkin nyt, että kuinka paksusta matskusta se on aikanaan tehty? Ne, jotka ovat omaansa vahvistaneet/korjanneet, niin kuinka paksusta tavarasta olette paloja tehneet?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Sama palkki jokaisessa E30:ssä (neloskoneisissa oma, kutoskoneisissa oma, erosta ei tietoa mutta varaosanumerot eri) joten kovasti kummastuttaa etteikö muka löytyisi. Ei tuota kannata alkaa korjailemaan, etsit vaan ehjän tuollaisen.
    Esim. www.varaosahaku.fi auttaa

    edit: korjattu
    Last edited by Jonsku; 21-08-2007, 10:17.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Kauko
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 35

      #3
      Jaa, onko noin, että tähän vanhaankin käy "viimeistenkin" E30:ien apurungot? No sehän helpottaa huomattavasti! Sitten olen saanut vähän väärää infoa (tai tajunnut itse väärin...).

      Puupää kiittää!

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Katselinpa vielä tuolta netti-etk:sta www.realoem.com varaosanumeroita ja vaikuttaisi että kutos- ja neloskoneisissa on erilaiset apurungot edessä.
        Eli korjataan edellistä sen verran jotta kutoskoneisten apurungot käyvät ainakin varmasti päittäin.

        Noita sen verran tullut pyöriteltyä että ei nyt mitään kriittista eroa kyllä toisaalta mieleen tule, olisiko vahvuudessa pientä eroa?
        Last edited by Jonsku; 21-08-2007, 10:18.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Muumi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1702
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Jonsku View Post
          www.realoem.com varaosanumeroita ja vaikuttaisi että kutos- ja neloskoneisissa on erilaiset apurungot edessä.
          Neloskoneisen apurungossa on paikka "moottorin iskunvaimentajalle", eli osa nro:11->http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=11&fg=10
          Muuta eroa en ole äkkiä huomannut, viisaammat voi korjata.
          E24 635csi

          Comment

          • jorkki
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 41
            • Keskisuomi

            #6
            Itse vaihdoin joskus aikoinaan neloskoneiseen kutoskoneisen apurungon ja siihen tosiaan piti hitsata vanhasta se heilahdusvaimentimen korvakko.

            Vahvuudessa en huomannut eroa..

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Kauko View Post
              Moro! Etuapurunko on siis E30-koppasesta 323i:stä pahasti lahonnut, enkä ole ehjää kovin läheltä löytänyt, joten mietin vanhan korjausta (hullua, tiedän). Mutta kysynkin nyt, että kuinka paksusta matskusta se on aikanaan tehty? Ne, jotka ovat omaansa vahvistaneet/korjanneet, niin kuinka paksusta tavarasta olette paloja tehneet?
              Mulla(kin) on yksi neloskoneisen apurunko raadossa kiinni, osta pois.

              Comment

              • Kauko
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 35

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Mulla(kin) on yksi neloskoneisen apurunko raadossa kiinni, osta pois.

                Pieni epävarmuus on siitä, että käykö se kutoskoneiseen...? Tietty, jos halvalla saa, niin tulee ostettua kaikkea tarpeetonta useinkin

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by jorkki View Post
                  Itse vaihdoin joskus aikoinaan neloskoneiseen kutoskoneisen apurungon ja siihen tosiaan piti hitsata vanhasta se heilahdusvaimentimen korvakko.

                  Vahvuudessa en huomannut eroa..
                  Varmaankin samat paitsi tuo korvake, on muuten siinä mun raadossa sellanen versio jossa ei ole tuota korvaketta ja auto on 318i -86...

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Kauko View Post
                    Moro! Etuapurunko on siis E30-koppasesta 323i:stä pahasti lahonnut, enkä ole ehjää kovin läheltä löytänyt, joten mietin vanhan korjausta (hullua, tiedän). Mutta kysynkin nyt, että kuinka paksusta matskusta se on aikanaan tehty? Ne, jotka ovat omaansa vahvistaneet/korjanneet, niin kuinka paksusta tavarasta olette paloja tehneet?
                    Ehjiä palkkeja löytyy neloseen ja kutoseen useita varastosta valmiiksi irrotettuna,laita privaviesti jos tarvetta vielä. Huom. Palkin korjaushitsaaminen on nykyään kiellettyä,saattaa katsastus töpätä siihen.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎