Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 käy kolmella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HassuSetä
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 11

    #16
    Käytin kannen irti ja venttiilit, männät ja sylinterinputket oli kyllä kunnossa.
    Ajoitus ja sytysyskin on kohdallaan mutta ei käy vieläkään:S Ensi-viikoksi odottelen uutta kaasaria, saa nähdä helpottaako tilannetta.

    Comment

    • HassuSetä
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 11

      #17
      Nyt on vaihdettu imusarja, uusi pierupurkki vanhan tilalla, alipaineletkut käyty läpi, vaihdettu sähköinen bensapumppu mekaanisen tilalle.
      Käynti parani sen verran että lämpimänä jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ilman imua.

      Pienemmillä kierroksila käy edelleen kolmella mutta heti kun kierroksen nousee noin yli 2000rpm alkaa käymään neljällä:S

      Kipinää kyllä saa ja tulppa pysyy kuivana vaikka käyttää tyhjäkäynnillä.

      Mitähän tuohon vielä keksisi:|?

      Comment

      • TomiK
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 125

        #18
        Originally posted by HassuSetä View Post
        Nyt on vaihdettu imusarja, uusi pierupurkki vanhan tilalla, alipaineletkut käyty läpi, vaihdettu sähköinen bensapumppu mekaanisen tilalle.
        Käynti parani sen verran että lämpimänä jaksaa käydä tyhjäkäyntiä ilman imua.

        Pienemmillä kierroksila käy edelleen kolmella mutta heti kun kierroksen nousee noin yli 2000rpm alkaa käymään neljällä:S

        Kipinää kyllä saa ja tulppa pysyy kuivana vaikka käyttää tyhjäkäynnillä.

        Mitähän tuohon vielä keksisi:|?
        Toimiiko se rintapellissä oleva (sytytyksen ajoituksen) tyhjäkäyntiventtiili? Onko sytkä varmasti kohdallaan? Tai jos se alipainesäätö on rikki?

        Comment

        • HassuSetä
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 11

          #19
          Kunnossa tuntuisi olevan, käynti muuttuu heti kun nykäisee alipaineletkun pois. Sytytyskin on tarkistettu ja kohdallaan.

          Comment

          • Aazu
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 182

            #20
            Kysytääs tässä topikissa.

            Eli kävi tossa sillain, että kaasu hirtti pohjaan n. 5 sec ajaksi. Kierrokset nousivat tappiin ja kone huusi tuon noin viiden sekunnin ajan.

            Nyt auto tuntuu että käy kolmella, välillä putkessa paukkuu ja välillä nykii. Eli voisiko ongelma olla niin yksinkertainen kuin että sytkästä olisi ajoitukset menneet? Miten ongelman saisi korjattua?

            Tulpat ovat luultavasti kunnossa, mutta teen viellä yhden tarkastuksen pia.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Originally posted by Aazu View Post

              Nyt auto tuntuu että käy kolmella...
              Ettei olis joku keinu napsahtanut poikki?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Aazu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 182

                #22
                Niin sekin voi olla että vena koneistosta joku menny. Pitäs avata ja kattoo. :f

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #23
                  Mitenkäs se alipainekello joka on ilmansuodattimen ja imusarjan välissä letkussa (lähtee suodinkopan alapinnasta ja yhtyy imusarjaan 1-pytyn kohdille). Jos siitä on kalvo revennyt tekee juurikin 1-pytyn käyntikiusaa. Loppupeleissä voi polttaa 1-pytyn venttiilit.
                  Ota siihen menevä ohut letku irti ja koita imeä/puhaltaa siihen. Jos ilma menee läpi kevyesti on kalvo paskana.

                  Jos löydät pienen ekoterrosristin sielustasi, voit tuon letkun tulpata ongelmitta. Sysyteemi vaikuttaa ainoastaan moottorijarrutuksessa päästöjä alentavasti.

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • Aazu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 182

                    #24
                    Tulpat tuli vaihdettua ja kokeilin kanssa tota kelloa niin ei siitä ilma helpolla läpi mennyt. Pitää huomenna mennä näyttämään yhdelle kaverille joka tietää vähän enemmän autoista niin eiköhän se vika sieltä esille saada kaivettua.

                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      #25
                      Vastasin kylläkin tolle HassuSedälle .

                      Sun autossa, Aazu, veikkaan kanssa keinukipua

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      • Aazu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 182

                        #26
                        Ahh ok. Ilmottelen kunhan vika löytyy.

                        Comment

                        • Aazu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 182

                          #27
                          Jooh eli kakkos pytystä venttiilin-nostin taitaa olla rikki.

                          Comment

                          • JJwawoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 226
                            • Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by mortimer View Post
                            Mitenkäs se alipainekello joka on ilmansuodattimen ja imusarjan välissä letkussa (lähtee suodinkopan alapinnasta ja yhtyy imusarjaan 1-pytyn kohdille). Jos siitä on kalvo revennyt tekee juurikin 1-pytyn käyntikiusaa. Loppupeleissä voi polttaa 1-pytyn venttiilit.
                            Ota siihen menevä ohut letku irti ja koita imeä/puhaltaa siihen. Jos ilma menee läpi kevyesti on kalvo paskana.

                            Jos löydät pienen ekoterrosristin sielustasi, voit tuon letkun tulpata ongelmitta. Sysyteemi vaikuttaa ainoastaan moottorijarrutuksessa päästöjä alentavasti.
                            Vahvistan tämän. Omassa sama vika ja 1 pytylle menevän letkun tukkimisella ongelma katosi
                            KTM 1090 Adventure R

                            Comment

                            • Ryygeri
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 11
                              • Kanta-Häme

                              #29
                              -87 316 pierupurkki.

                              Ongelmana kanssa kolmella käyminen.

                              Nelospytty pimeänä, ajoittain tosin tulee mukaan leikkiin.
                              Ajosta kun pysäyttää tyhjäkäynnille, käy hetken neljällä
                              Käynnistyy hyvin ja sen hetken kun autom.ryyppy on päällä, käy neljällä.

                              Kipinä tulee ko. pytylle

                              Polttoaineenkulutus on korkeahko, maantiellä 12L (arvio)
                              Ei kuitenkaan haise järin pahalle.

                              Vastaa kaasuun ja liikkuu mielestäni hyvin.
                              Tosin kuulostaa vähän mopoautolta (ovat kai yleensä 3syl dieseleitä)

                              Venttiilikopasta kuuluu naputusta.

                              Virranjakajankansi ja pyörijä uusittu. (tosin motonet laatua, vanhalla todella kuluneella ja hapettuneella starttas vielä paremmin)

                              Imuvuotoja ei tutkittu, (eikö silloin kävisi huonosti jokapytyllä)

                              Venttiilinsäätöön aika varattu. (jakari pysyy kädessä, mutta eka kerta pitää kattoo ammattilaisen suorittamana. pätee myös muihinkin asioihin x))

                              Valistuneita arvauksia
                              320d E46 & 316 E30

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16497
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Ryygeri View Post

                                Venttiilikopasta kuuluu naputusta.


                                Venttiilinsäätöön aika varattu. (jakari pysyy kädessä, mutta eka kerta pitää kattoo ammattilaisen suorittamana. pätee myös muihinkin asioihin x))

                                Valistuneita arvauksia
                                Juu, ensin koppa auki ja säätö oikeasti kylmänä, ei esim. muutama km. talliin siirrettynä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎