Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 öljypohja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skuukeli
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 68
    • valkeakoski

    e30 öljypohja

    eli kävin kokeilemassa kaverin bemarii ja öljypohja osu kiveen, reikähän sinne tietenki tuli. saako vaihettuu ala kautta vai pitääkö nostaa kone pois? m20 kone...
    Last edited by skuukeli; 25-08-2007, 13:05.
    E39 525iA -00
    vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by skuukeli View Post
    eli kävin kokeilemassa kaverin bemarii ja öljypohja osu kiveen, reikähän sinne tietenki tuli. saako vaihettuu ala kautta vai pitääkö nostaa kone pois?
    Mikäköhän moottori on kyseessä?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Jos m20 niin saa vaihdettua ilman koneen nostoa, korvat l?ys?lle ja tunkilla laatikosta kone yl?s. ?ljypumpun joutuu sielt? koneen ja ?ljypohjan v?list? kaivelemaan irti.
      ________
      teen girl Cam
      Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:12.

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by -Jarno- View Post
        Jos m20 niin saa vaihdettua ilman koneen nostoa, korvat löysälle ja tunkilla laatikosta kone ylös. Öljypumpun joutuu sieltä koneen ja öljypohjan välistä kaivelemaan irti.
        Ja ö-paine anturi myös..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • HarzaTheMan
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 458
          • Sawo

          #5
          En minä muistaakseni irrottanut öljypumppua tai öljynpaineanturia kun toissa kesänä oli 325:ssa öljypohjan tiivisteen vaihto. Öljymäärän anturin irrotin kylläkin ja olikohan öljynpaineen rajoitinventtiili myös irti joka on pumpun vieressä...

          Laatikosta tosiaan niin paljon konetta ylös kuin kärsii. Imuputki on hyvä irrottaa ja tarkkailla ettei flekti ota syyläriin kiinni. Muistaakseni etuakselin pultit oli myös löysättävä ja pudotettava sitä vähän alaspäin, jotta öljypohja mahtuu tulemaan etuakselin yli. Eli auton keula on kokonaisuudessaan oltava ilmassa.
          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

          Comment

          • jii.veivo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 564
            • Haapavesi

            #6
            Ainakaan m20b20:ssä ei tarvi irrottaa öljypumppua:think
            e38 750ial
            Husaberg 650 fs -05
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Originally posted by jmp2002 View Post
              Ja ö-paine anturi myös..
              Öljymäärä anturin johto pitää ottaa pois mutta öljynpaine anturiin ei tarvi koskea.

              Originally posted by jii.veivo View Post
              Ainakaan m20b20:ssä ei tarvi irrottaa öljypumppua:think
              E30:ssä ainakin tarvii jos ei etupalkkia tipauta alaspäin.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Lohkosta kiinni ja konetta ylöspäin, raidetangon pultit auki ja sitä sivuun niin johan on tilaa.

                Saa siis vaihdettua alakautta, vähän taiteiluahan se on mutta onnistuu.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • skuukeli
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 68
                  • valkeakoski

                  #9
                  pitää vissii ottaa laatikosta sellai koppa pois ja siel on lisää öljypohjan pultteja...? ainaki siltä näytti ku sitä katottii...
                  E39 525iA -00
                  vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                  Comment

                  • HarzaTheMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 458
                    • Sawo

                    #10
                    Niinhän siinä taisi olla kytkimen luona se suojakoppa joka on irroitettava. Olikohan vielä torx-ruuveilla kiinni... :think
                    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Se peltiläpyskä on ihan normaalikantaisilla pulteilla kiinni, ei tarvitse laatikkoa irrottaa, lähtee ihan muutenkin.
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Sampza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1398
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by HarzaTheMan View Post
                        Niinhän siinä taisi olla kytkimen luona se suojakoppa joka on irroitettava. Olikohan vielä torx-ruuveilla kiinni... :think

                        Jos en nyt aivan väärin muista niin olikohan neljällä pitkällä 13mm kannalla olevalla normaalilla pultilla.. m20b25ssa ainakin. :think

                        ..torxeja ne ei ainakaan ollut.

                        Torxeja oli 5kpl irroitettavana 8mm lenkillä ja 11m lenkillä (helpoiten kuitenkin oikeilla avaimilla ja sopivalla jatkolla)
                        Last edited by Sampza; 13-09-2007, 20:48. Reason: tarkennusta
                        320d touring M-sport -09
                        320d -02
                        1250 Bandit S

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1855
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Aihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • -Jarno-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1140
                            • Salo

                            #14
                            Originally posted by 525iiäxä View Post
                            Aihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?
                            Aikamoinen taika-jim saat olla jos meinaat siitä noin sentin kolosta ujuttaa sen tiivisteen öljypumpun ohi.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Aihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?
                              Melko hankalaksi veikkaan, että yhtenä palana saisi sinne menemään ihan vaan raotettuna, mutta ei se varmaan mahdotonta ole.

                              Miksi et nostaisi moottoria?
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎