eli kävin kokeilemassa kaverin bemarii ja öljypohja osu kiveen, reikähän sinne tietenki tuli. saako vaihettuu ala kautta vai pitääkö nostaa kone pois? m20 kone...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 öljypohja
Collapse
X
-
Jos m20 niin saa vaihdettua ilman koneen nostoa, korvat l?ys?lle ja tunkilla laatikosta kone yl?s. ?ljypumpun joutuu sielt? koneen ja ?ljypohjan v?list? kaivelemaan irti.
________
teen girl CamLast edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:12.
Comment
-
-
Originally posted by -Jarno- View PostJos m20 niin saa vaihdettua ilman koneen nostoa, korvat löysälle ja tunkilla laatikosta kone ylös. Öljypumpun joutuu sieltä koneen ja öljypohjan välistä kaivelemaan irti.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
En minä muistaakseni irrottanut öljypumppua tai öljynpaineanturia kun toissa kesänä oli 325:ssa öljypohjan tiivisteen vaihto. Öljymäärän anturin irrotin kylläkin ja olikohan öljynpaineen rajoitinventtiili myös irti joka on pumpun vieressä...
Laatikosta tosiaan niin paljon konetta ylös kuin kärsii. Imuputki on hyvä irrottaa ja tarkkailla ettei flekti ota syyläriin kiinni. Muistaakseni etuakselin pultit oli myös löysättävä ja pudotettava sitä vähän alaspäin, jotta öljypohja mahtuu tulemaan etuakselin yli. Eli auton keula on kokonaisuudessaan oltava ilmassa.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostJa ö-paine anturi myös..
Originally posted by jii.veivo View PostAinakaan m20b20:ssä ei tarvi irrottaa öljypumppua:think
Comment
-
-
Lohkosta kiinni ja konetta ylöspäin, raidetangon pultit auki ja sitä sivuun niin johan on tilaa.
Saa siis vaihdettua alakautta, vähän taiteiluahan se on mutta onnistuu.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Se peltiläpyskä on ihan normaalikantaisilla pulteilla kiinni, ei tarvitse laatikkoa irrottaa, lähtee ihan muutenkin.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheMan View PostNiinhän siinä taisi olla kytkimen luona se suojakoppa joka on irroitettava. Olikohan vielä torx-ruuveilla kiinni... :think
Jos en nyt aivan väärin muista niin olikohan neljällä pitkällä 13mm kannalla olevalla normaalilla pultilla.. m20b25ssa ainakin. :think
..torxeja ne ei ainakaan ollut.
Torxeja oli 5kpl irroitettavana 8mm lenkillä ja 11m lenkillä (helpoiten kuitenkin oikeilla avaimilla ja sopivalla jatkolla)
Comment
-
-
Aihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostAihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostAihetta kiinteästi sivuten... Kuinka paljon ö-pohjan etupään saa raolleen ilman näitä koneen nostoja ym. temppuja? Samoin saako uuden tiivisteen ujutettua ehjänä paikoilleen siitä raosta?
Miksi et nostaisi moottoria?Olli.
Comment
-
Comment