Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ja e36 318is imusarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartge e46
    BTCF Member
    • Aug 2006
    • 777
    • e-pohjanmaa

    e30 ja e36 318is imusarjat

    onnistuuko laittaan e30 318is imusarjaa e36 318is? meneeko suoraa, vai pitäiskö kuinka paljon muokkailla osia? ja mitä kaikkee muuta pitäis vaihtaa?
    z3 coupe
    Pari tojotaa
    ex.e36 wompatti alpinweissIII
    ex.e46 titansilber x2
    ex."//HARTGE E46"
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16296
    • Asikkala

    #2
    Jossakin topicissa oli maininta että kävis mutta ottaa konepeltiin kiinni johtuen koneiden erilaisesta kallistuskulmasta? Eikös molemmat ole 30 ast? Koitin etsiä tuota mutta ei löytynyt, Jochen muist. postannu tuon viestin eikä ole kauaa moisesta. E30:n imusarjassa ei ole sitä läppää jota boksi ohjaa, vaatiiko eri ohjelman tuon takia vai jääkö vaan tyhjä liitin konehuoneeseen? Siis mikäli sarjan vaihto onnistuu toimiiko e36:n boksilla?

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Tuosta sopivuudesta on ristiriitaista tietoa. Jotkut sanoo että ei mahdu ja toiset taas että mahtuu. Itse en ole kokeillut niin en voi sanoa varmaksi.

      Juttelin lyhyesti Freakin kanssa tästä viikko sitten ja hän taisi sanoa että onnistuu kunhan vain riipii äänenvaimennusmaton pois?

      Pari senttiä ainakin saa lisää tilaa jos rälläköi konepellin takaa vahvikekehikon veke tuolta imusarjan kohdalta. Tai rakentaa M3 tyylisen power bulgen lasikuidusta

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #4
        Niin joo... Siitä olen melkoisen varma että imusarjat voi muuten vaihtaa ristiin eikä tarvitse rakennella mitään adaptereita kannen ja imusarjan väliin.

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16296
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Jochen View Post
          Niin joo... Siitä olen melkoisen varma että imusarjat voi muuten vaihtaa ristiin eikä tarvitse rakennella mitään adaptereita kannen ja imusarjan väliin.
          Tais olla m42 club missä oli sun postauksia ko. koneesta? Mitä hyötyä vaihtaa e30 imusarja vai mitään. Tehonkasvua tuskin, jos vaihtaa niin miten toimii e36 boksilla?

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #6
            Itekkin miettinyt miten paljon siitä E30 imusarjasta loppujen lopuksi iloa on. Ehkä se auttaa jos kone kiertää vakiota korkeammalle mutta ei se ero varmaan valtava ole ja menetety alavääntö vielä pienentää sitä eroa. Mutta mielellään kuulisin muidenkin arvioita asiasta.

            Jos itse käyttäisin E30 imusarjaa niin ottaisin vain sen alaosan ja väsäisin sen päälle airboxin vaikka alumiinista tai lasikuidusta joka mahtuisi nätisti pellin alle. Sen sisään sitten M3 tyyliset imukanavaa pidentävät torvet

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              3hp piikkitehoa lisää ja väännössä huomattava ero. Näin on voorumeilla hehkuteltu.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16296
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Juppe View Post
                3hp piikkitehoa lisää ja väännössä huomattava ero. Näin on voorumeilla hehkuteltu.
                Huomattava ero mihin suuntaan? Ja edelleen, toimiiko e36 vakioboksilla vai täytyykö ohjelmoida uudestaan?

                Comment

                • hartge e46
                  BTCF Member
                  • Aug 2006
                  • 777
                  • e-pohjanmaa

                  #9
                  tarkotus olis kokeilumieles kokeilla, ku kannen kanavia on mulkattu ni avartais vähä e30:sen imusarjaa (eli yrittää maximoida ilman virtausta) et mitä se kone siitä tykkää, lastuja vaihdella ja sen sellasta...ja on se omaan silmään paremman näkönenki toi e30 imusarja (tiedä sit muiden mielipidettä)...

                  on vaa täysin uus tuttavuus toi is kone, ni mielenkiinnolla kokeilla kaikkee...
                  z3 coupe
                  Pari tojotaa
                  ex.e36 wompatti alpinweissIII
                  ex.e46 titansilber x2
                  ex."//HARTGE E46"

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    E36 imusarjalla tuli lisää vääntöä ala ja keskikierroksille. Väännön lisääntyminen ei sänsä oo mikään ihme, kun putkien pituus kasvaa huomattavasti.

                    Edit. Lukemieni juttujen mukaan boksia ei tartttis vaihtaa.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16296
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Juppe View Post
                      E36 imusarjalla tuli lisää vääntöä ala ja keskikierroksille. Väännön lisääntyminen ei sänsä oo mikään ihme, kun putkien pituus kasvaa huomattavasti.

                      Edit. Lukemieni juttujen mukaan boksia ei tartttis vaihtaa.
                      E36 imusarjalla varmaan tulee lisää vääntöä e30:een mutta aiheena on e30 imari e36:een tai sitten olen ihan pihalla.

                      Comment

                      • Freak
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 2498

                        #12
                        Jep. Tämän kuvan perusteella ainakin mahtuu. Sitähän en tiedä mitä mahdollisia muutoksia autoon on imusarjan istuttamiseksi tehty.

                        Sehän on aivan päivän selvää, että alavääntö E36:n koneesta tippuu, jos siihen E30:n imusarja vaihdetaan. Mutta jos konetta alkaa muutenkin virittämään ja nokkia vaihteleen, niin siinä tapauksesta vaihdosta on mahdollisesti paljonkin hyötyä. Saattaa nimittäin alkuperäisen imarin virtausominaisuudet olla kuitenkin niin heikot, ettei kovin suuria tehon lisäyksiä sillä ole mahdollista saavuttaa. Esimerkkinä vaikkapa se Etelä-Afrikan pojan "S42 Replica" -projekti, jossa litratehot tippui suuremmista puristuksista, ilmamassamittarista, säädöistä ym. huolimatta. Joku vastustaa jossain ja mun veikkaus on imusarja.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Olinpa lukenut huolimattomasti. En kylllä menis vaihtamaan muuttuvakurkkuista imusarjaa e30 malliin. Kyllä sitten tilalle vois laittaa vaikka moottoripyörästä läppärungot. Niitä saa ebaystä 150e:llä ja mukaan tulee suuttimet tps ja ties mitä muuta tilpehööriä (mullakin on yhdet kaapissa). zx10r läpät on imupuolelta 46mm ja läpän juuresta 42mm joten virtausta kyllä riittää. Jos koneessa on ilmamäärämittari sen korvaaminen mapilla/maffilla ei ainakaan voi haitata koneen toimimista. Siitä läppähärvelistähän näkee jo päällepäin ettei se voi olla kovin optimaalinen virtauksia ajatellen.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎