elikkä pitäis vaihtaa 320i kutoskoneella varustettuun vehkeeseen kansi. tällä hetkellä pitäis olla autossa kiinni m20b20 lohko ja kansi, ajattelin vaihtaa m20b23:sen kannen, sopiiko lohkoon? ja toinen asia, kun ei oikein tahdo löytyä kiristys järjestystä mistään, momentit löysin ainakin m20b20 kannen kiristykseen, olisko samat toisessakin kannessa? etukäteen kiittäen.
vm.84 e30 320:sen kannen vaihto
Collapse
X
-
Tags: None
-
no tuo kiristysjärjestys kyllä löytyy ihan asentajan omasta pääkopasta, jos on yhtään koneiden kanssa värkännyt.Ellei sitten bmw:t tarvi jotain "erikois" kiristelyä:think..Last edited by Vehkis; 29-08-2007, 18:30.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
-
Sama kansi on b20 ja b23, ainakin kun puhutaan e30 moottoreista. Eli siis kyllä käy.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Löysyttämis ja kiristysjärjestys.
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
no mä ainakin olen käsittänyt että on kolme erilaista tyyliä kiristää kannen pultit, ympäri, ristiin ja rastiin. eli ihan turhaan huutelet vieraisiin pöytiin.Originally posted by Vehkis View Postno tuo kiristysjärjestys kyllä löytyy ihan asentajan omasta pääkopasta, jos on yhtään koneiden kanssa värkännyt.Ellei sitten bmw:t tarvi jotain "erikois" kiristelyä:think..
Comment
-
aivan, sen takia kyselin kun ei viittis montaa kertaa tehdä samaa remonttia.Originally posted by next View Postjuu kyllä näin on. Parikin kertaa tullut omasta virheestä tehtyä kiero kansi kun avasin samassa järjestyksessä kuinka kiristetään.
Nykyään onneksi tullut harkintaa näihin hommiin ennenkuin tekee
Comment
-
Ja minä oon taas käsittänyt, että on yks vitun hailee millä noista sun mainitsemista tyyleistä sen kiristää.Mikäli vain lähtee kiristämään keskeltä ulos päin, niin tyyli on melkein vapaa kunhan kiristää ristiin..Originally posted by johtajajack View Postno mä ainakin olen käsittänyt että on kolme erilaista tyyliä kiristää kannen pultit, ympäri, ristiin ja rastiin. eli ihan turhaan huutelet vieraisiin pöytiin.Last edited by Vehkis; 29-08-2007, 20:47.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
No joo voi olla jossain muussa merkissä mutta ainakin e21 323 ja e30 325 kannet jouduin oikasemaan kun avasin väärin.
Molemmissa oli kannet jonkun aikaa aijemmin rempattu ennen avausta ja mutkallehan ne meni avatessa.
Voi olla yksilöstäkin kiinni mutta itse en riskeeraisi kansipultteja(~30€) ja kansipahvia(~45€) jos ja kun ne sitten pitäisi uudet laittaa kun kansi ei pidäkkään ja joutuu avaamaan taas.
Comment
-
Paitsi, että Motronic m20b20-moottorissa erilainen kansi...Originally posted by machine_head View PostSama kansi on b20 ja b23, ainakin kun puhutaan e30 moottoreista. Eli siis kyllä käy.
Miksi riskeerata, jos kerta viralliset ohjeet on annettu? Pitkässä kannessa tulee sen verta jännityksiä, että kannen kiinnityksen jälkeen vallitsevat jännitykset jo riippuvat kiristysjärjestyksestä. Itse kiristäisin vielä pultit kahteen kertaan annetussa järjestyksessä, ensin noin 80 % annetusta momentista ja tokalla kierroksella täyteen momenttiin.Originally posted by Vehkis View PostJa minä oon taas käsittänyt, että on yks vitun hailee millä noista sun mainitsemista tyyleistä sen kiristää.Mikäli vain lähtee kiristämään keskeltä ulos päin, niin tyyli on melkein vapaa kunhan kiristää ristiin..
EDIT: LE-Jetroniceissa b20 ja b23 -moottoreissa toki tismalleen sama kansi.Last edited by SledgeHammer82; 29-08-2007, 22:05.
Comment
-
sama se mulle mitä sä olet käsittänyt, ei taida moni olla sun kanssa samaa mieltä. kyllä mä mieluummin annetun ohjeen mukaan kiristän kun sillain miten hyvältä tuntuu. ja jos tyyli on vain melkein vapaa niin eikö kannata kumminkin laittaa ohjeiden mukaan? ja tämä ei ole vittuilua, ei vaan kiinnosta kuunnella "turhia" neuvoja.Originally posted by Vehkis View PostJa minä oon taas käsittänyt, että on yks vitun hailee millä noista sun mainitsemista tyyleistä sen kiristää.Mikäli vain lähtee kiristämään keskeltä ulos päin, niin tyyli on melkein vapaa kunhan kiristää ristiin..
Comment
-
Väittäisin edelleen, että m20b20 L-jet ja b20 Motronic kannet ovat kanavoiltaan ja venttiileiltään täysin samanlaisia.Originally posted by SledgeHammer82 View PostPaitsi, että Motronic m20b20-moottorissa erilainen kansi...
EDIT: LE-Jetroniceissa b20 ja b23 -moottoreissa toki tismalleen sama kansi.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Originally posted by machine_head View PostVäittäisin edelleen, että m20b20 L-jet ja b20 Motronic kannet ovat kanavoiltaan ja venttiileiltään täysin samanlaisia.Originally posted by jr66 View PostNiin on? mutta erona taitaapi olla motronic-versioon tehdyt kierteet jakajan kannelle?
Totta molemmat. Motronic-kannessa on jakajan vaatimille kierteille myös ns holkkien vaatimat syvennykset. Taitaapa B20-Motronic-kansissa olla nuo tuplat venttiilijousetkin erona muihin..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Ok. Minulla on kuitenkin vm.-86 L-jet kansi, jossa on kierteet sekä syvennykset noille holkeille. Täsmälleen samanlaiset kuin b25 kannessa. Hyllystä löytyy myös -84 hartge h26 l-jet kansi, samat kierteet siinäkin on, tosin holkkien syvennykset puuttuu. Voihan se olla, että tuohon l-jet kanteen joku on ne syvennykset jälkeenpäin poraillu.Originally posted by T3 View PostTotta molemmat. Motronic-kannessa on jakajan vaatimille kierteille myös ns holkkien vaatimat syvennykset. Taitaapa B20-Motronic-kansissa olla nuo tuplat venttiilijousetkin erona muihin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
Comment