Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 venttiilien säätö->säksätys jatkuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Jasu View Post
    Tosiaan, nuo vanhemmat eli M1.0 boxilla ohjatut orkkis suuttimet säksättävät 90% varmasti, M1.1 ja M1.3 boxeilla ei. Tiedä sitten. Mulla M1.0 boxi + m50b25 suuttimet ja säksätys loppu.

    meneekö nuo m50b25 suuttimet ilman muita muutoksia paikalleen, ja vielä toimivatkin? mulla tuo säksätys tuntuu tulevan juuri tuolta suuttimien puolelta (enimmäkseen) ja muutama kymmenen tkm sitten vaihdettu koko kansi kaikkineen tehdasuuteen. muutenkin suuttimet varmaankin vuotaa, koska ei käynnisty aina ekalla lämpinä, mutta se on taas toinen juttu. mut jos siis sais samalla helpotusta tuohon säksätykseen tuolla suuttimien vaihdolla, niin olisi bueno!

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #17
      Originally posted by Martti View Post
      meneekö nuo m50b25 suuttimet ilman muita muutoksia paikalleen, ja vielä toimivatkin? mulla tuo säksätys tuntuu tulevan juuri tuolta suuttimien puolelta (enimmäkseen) ja muutama kymmenen tkm sitten vaihdettu koko kansi kaikkineen tehdasuuteen. muutenkin suuttimet varmaankin vuotaa, koska ei käynnisty aina ekalla lämpinä, mutta se on taas toinen juttu. mut jos siis sais samalla helpotusta tuohon säksätykseen tuolla suuttimien vaihdolla, niin olisi bueno!

      menee heittämällä paikoilleen ja toimii

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #18
        ok, thx!

        saapi tarjoilla, jos sattuu jollakin ylimääräisenä pyörimään nurkissa!

        Comment

        • Kauko
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 35

          #19
          Originally posted by Rale View Post
          menee heittämällä paikoilleen ja toimii
          Okei,hyvä tietää. Onkos noista nyt sitten M20B25-motissa muuta iloa/surua, kuin että ehkä olisivat hiljaisemmat?

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #20
            Originally posted by Kauko View Post
            Okei,hyvä tietää. Onkos noista nyt sitten M20B25-motissa muuta iloa/surua, kuin että ehkä olisivat hiljaisemmat?

            tuotto oli muistaakseni 12-14 ccm isompi ja on nelireikäiset=parempi viuhka=pitäisi käydä paremmin. Itse en mitään huomannu. Kyllä se vaan silti jaksaa nakuttaa, minkäs sitä luonteelleensa voi.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14454
              • Oulu

              #21
              Minäkin haluaisin kuulla M20-moottorin joka EI raksuta.

              Mitenkä muuten, onko tuo iso homma vaihtaa nuo M50B25 suuttimet? Ei sillä, että itse rupeaisin vaihtamaan, mutta mielenkiinnosta.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #22
                Originally posted by zener View Post
                Minäkin haluaisin kuulla M20-moottorin joka EI raksuta.

                Mitenkä muuten, onko tuo iso homma vaihtaa nuo M50B25 suuttimet? Ei sillä, että itse rupeaisin vaihtamaan, mutta mielenkiinnosta.
                Ehkä 15-30min homma.Tukilevy imusarjan ja venttiilikopan välistä pois, pyöräytettävä johtoliitin imusarjan alta auki ja suutintukin pultit pois, sitten vielä lämpötila antureiden liittimet irti ja eikun nuljauttaa suutintukin pois ja nyppii sokat suuttimista irti ja nyppäsee suuttimet suutintukista käteen ja uutta tilalle...Huohotinletkukin saattaa häiritä vähän suutintukin repimistä pois eli sekin kannattaisi irroittaa venttiilikopan päästä.

                Comment

                • Rudenorth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 2415
                  • Iisalmi

                  #23
                  Vois itekkin harkita noita m50 suuttimien vaihtoa :think hyödyttääköhän yhtään enemmän jos kaveriksi heittää isomman kaasuläpän, esim. m30 koneesta?
                  MB W204 C320 CDI
                  Kawasaki Ninja ZX-7R

                  Comment

                  • Sampza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1398
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Täällähän tätä säksätysmottia taas ihmetellään

                    Itsellä kansi koki remontin jossa kaikki venat hiottiin, vaihdettiin kaikki varrenkumet ja pronssihelat. Nokka ok kuntoinen, ei pykälää ja välykset säädettiin 0,25mm. Samalla kansi oikaistiin..

                    Kansi kiinni koneeseen ja käyntiin. ja hienosti käy! Ei säpsätystä ja hurraa huudot päälle

                    1000km ja säksätys normaalia m20 luokkaa eli kuuluu matka-ajossakin koppiin sisään (säpsätys alkaa 1500rpm jälkeen). =Ominaisuudet palanneet.

                    Tämän kaiken jälkeen säädin välykset vielä kerran uudelleen kylmänä 0,25mm arvoon ja ei vaikutusta, sama peli jatkuu ja siinäpä jatkukoot. Väännän humppaa vaikka isommalle.. Sillä siitä pääsee.
                    320d touring M-sport -09
                    320d -02
                    1250 Bandit S

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #25
                      hmmmm....no ei mulla nyt sentään matkaajossa kabiiniin kuulu. johtuneeko sit e34:sen paremmasta eristyksestä? tai sitten isommista pakoäänistä.

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #26
                        Missäs kunnossa teillä on venttiilinohjarit koneissa??? Ei tule hiljaista konetta jos ohjareissa on väljää.
                        Nokka,keinut ohjarit,kaikki vaikuttaa kaikkeen yhdessä, jos säklättää. Kanteen saa iloisesti upotettua sen ~ 800-1000€ kun sinne kaikki työntää uutta+koneistaa,sitten hiljenee...tai ei toki kokonaan, käyntiääni on raksuttava = vanhanaikainen moottori, mutta ei sentää säklätä eikä sisälle kuulu autoon ajossa.
                        M20 moottorissa saattaa ohjarit olla aivan kuluneita jo alle 100tkm ajettuna,tosin käyttöä ei haittaa eikä vielä säklätä välttämättä.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • ile01
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 191
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Juubi View Post
                          Ilmoittaudun myös m20 hiljennysyritys-kerhoon. Kansi on nostettu pois keulilta ja venttiilit purettu. Uutta hilua olisi tarkoitus vaihtaa seuraavasti: kaikki kumit, kaikki keinut ja nokka-akseli. Tuossa venttiileitä purkaessa kiinnitin huomiota muutaman venttiilivarren päällä olleeseen kuoppaan. Kuoppa on epäkeskon kuluttama, eipä sillä toiminnan kannalta ole väliä mutta välyksiä säädettäessä säätö menee ketuiksi kun pinnat ei olekkaan suorat.
                          tuota en ole vielä ajatellukkaan, mutta vois pitää paikkansa, mulla ei rallata mitenkään millään kierosalueilla, paizi nauputtaa vaimeasti tyhjäkäynnillä, kun kone lämpenee....
                          vhl:llän vemppa team

                          Comment

                          • Juubi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 999

                            #28
                            Originally posted by Kauko View Post
                            No kerro siten Juubi ihmeessä, että kuinka kävi, notta hiljenikö! Ja paljonko kustansi €/pudonnut dB.

                            Pitäs muuten olla M20-Bemuissa desibelimittari vakiovarusteena.
                            No niin, tässäpä kuuntelunäytteet nyt sitten viimein:




                            Kyllä hiljeni ja reilusti, venttiilikoppa paikallaan ja konepelti kiinni tuo kuulostaa taas autolta. Videot vähän huonot vertailun kannalta, en muistanut tuota ensimmäistä kuvakulmaa / kierroksia, mutta eiköhän tuosta asian ydin selviä.

                            Comment

                            • ankero
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2007
                              • 40

                              #29
                              tätä säksätystä minäkin olen ajatellut, koska olen todnäköisesti ostamassa e30 m20b25 koneella... että kehtaako m20 hommata ollenkaan jos ei kerran millään saa hiljaiseksi toisaalta järeät humppa vehkeet löytyy säksätyksen "hoitoon"

                              Comment

                              • mankku80
                                Newbiemmer
                                • Dec 2006
                                • 19

                                #30
                                Mulla on m20b20 (vm90)kone ja nätisti käy.Kone ajettu 2280000tkm ja normaalit huollot oon aina tehnyt.Ei kuulu edes tyhjäkäynnillä mitään kauheeta ääntä venttiileistä ihan semmonen normaali ääni.En tiedä onko sitten kone niin timmissä kunnossa vai mistä johtuu että mulla ei ole noita samoja ongelmia.Nytt se varmaan rupee pitää semmoista vit... moista ääntä kun menin tänne kirjoittelemaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎