Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 ix:n etukardaanin jatkaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sekottaja
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 73
    • kuopio

    325 ix:n etukardaanin jatkaminen?

    Minkähän verran sitä pystyy oikein jatkamaan? Tarkoitus olis pätkäistä kardaani, tehdä siihen holkki ja passailla se sorvissa suoraks. Tietäis vaan mitan, ku ei autokaan ole äärellä että pääsis mittaamaan.
    530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03
  • heimo huima
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 32
    • Lahti

    #2
    Pari tuumaa ainakin.

    [url]http://home.earthlink.net/~wardellhix/members/newsletters/iXchange26.html#Jump%20Driveshaft%20Lengthen

    Karpiolalta hankin oman pidennyksen, kun ei itse jaksanut alkaa
    turailemaan.
    E36 M3 -94, E30 325ix -89,
    Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

    Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #3
      Originally posted by heimo huima View Post
      Pari tuumaa ainakin.
      Tuossa laittamassasi kuvassa uuden akselin boorien KOKO pituus on 2 tuumaa, jatkoa vanhaan alle tuuma.

      Eli tuskin pelaa jos akselia jatkaa keskeltä 2 tuumaa.

      Joku puoli tuumaa voisi olla lähempänä totuutta tuon kuvan perusteella.
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • heimo huima
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 32
        • Lahti

        #4
        Ok, taisin lukea viestin liian nopeasti. Mutta enpä menisi kyllä alkuperäistä enää jatkamaan vaan tekisin uuteen boorituksen ja hitsaisin kiinni.
        E36 M3 -94, E30 325ix -89,
        Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

        Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

        Comment

        • Sekottaja
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 73
          • kuopio

          #5
          joo oishan se parempi tehdä kokonaan uusi boori, mutku ei oo vehkeitä semmoiseen. Ja ei se nyt ainakaan huononna alkuperäistä vaikka sitä jatkaisikin, toi alkuperäinen on kyllä sellainen suunnittelun ´kukka´. Minkä hintainen muuten oli karpiolalla se pidennys osa?
          530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Manuaalissa tuon voi tehdä siirtämällä kankea etupäästä hieman taaksepäin prikoilla tai sovituspaloilla. Muistelen että omaa jatkoin 20 mm, ja varaa jäi muutama milli.
            ---

            Comment

            • Sekottaja
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 73
              • kuopio

              #7
              toikin ois yks vaihtoehto noi rikat tai sovituspalat... mut taidan katkaista ja jatkaa kumminkin sen 20mm... kattoo sit jos jossain teettäs uuden pitemmän boorin myöhemmin. kestäspähän paremmin jos tulee lisää voimaa loihdittua jostain
              530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

              Comment

              • heimo huima
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 32
                • Lahti

                #8
                Muistaakseni oli siinä 170€ korvilla. Tuohon kuului sitten koko helahoito, ettei ite tarvinut enää mitään tehdä.
                E36 M3 -94, E30 325ix -89,
                Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

                Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎