Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen johto e30 konehuoneessa.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Riku]
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 499
    • Pirkkala

Mystinen johto e30 konehuoneessa.

Eli, aloitin tässä perjantaina tekemään jakopäänremonttia m20b25 koneella varustettuun e30. Vaihdoin samalla myös vesipumpun, ja huomasin että johdosta joka menee öljynpaine anturille, eroaa vesipumpun kohdalla noin 10cm pätkä, jonka päässä on liitin. En tiedä mistä olen liittimen vahingossa irrottanut. Olisiko kenelläkään tietoa missä sen vastakappaleen pitäisi majailla? :think
  • tepi_
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2185
    • TKu

Originally posted by [Riku] View Post
    Eli, aloitin tässä perjantaina tekemään jakopäänremonttia m20b25 koneella varustettuun e30. Vaihdoin samalla myös vesipumpun, ja huomasin että johdosta joka menee öljynpaine anturille, eroaa vesipumpun kohdalla noin 10cm pätkä, jonka päässä on liitin. En tiedä mistä olen liittimen vahingossa irrottanut. Olisiko kenelläkään tietoa missä sen vastakappaleen pitäisi majailla? :think
    Mulla noita johtoja roikkuu ainaki kaks kappaletta ilman minkään näköstä hajua mihin kuuluvat. Johdot siis samanlaisella liittimellä,kun esim. lämpöantureissa. No eteenpäin olen päässy,joten eivät taida olla mitään kovin tärkeitä...

Comment

• JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

Sama irtonainen liitin löytyy tuosta omasta. Ei sille ole mitään paikkaa.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

Kiitos tiedosta Ei tarvitse sitä miettiä.

Comment

• [Riku]
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 499
          • Pirkkala

Sain tuossa auton kasaan, ja sellainen pikkuvika on ilmaantunut että siitä lähtien check control on jatkuvasti valittanut moottoriöljyistä. Mistä se siis ottaa tiedon? Ettei vain olisi sillä johdonpätkällä tekemistä asian kanssa?:think

Comment

• JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

Imusarjan puolella, öljypohjan päällä on tasoanturi. siitä lähtee johto, ja jossain laturin paikkeilla on liitin. kato vaikka ensin että tuo on kunnossa.
            Ei vaikuta se ylimääräinen liitin tuohon.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

Sain tuossa auton kasaan, ja sellainen pikkuvika on ilmaantunut että siitä lähtien check control on jatkuvasti valittanut moottoriöljyistä. Mistä se siis ottaa tiedon? Ettei vain olisi sillä johdonpätkällä tekemistä asian kanssa?:think
              Kokeiles ottaa check paneeli irti ja tarkistaa liitos. Saattaa vika olla vain siinä että ei saa kunnon kontaktia. (näin mulla oli kun pitkään sen valon kanssa tappelin)
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

Comment

• kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

Minkä värinen johto siinä liittimessä on? Katsotaan manuaalista, että mistä ko. johto tulee ja minne se on matkalla.
                Originally posted by Jasu View Post
                Kokeiles ottaa check paneeli irti ja tarkistaa liitos. Saattaa vika olla vain siinä että ei saa kunnon kontaktia. (näin mulla oli kun pitkään sen valon kanssa tappelin)
                Kevyesti epätodennäköistä, että moottoritilassa tehdyn remontin yhteydessä olisi mennyt kontakti katossa vialle. Ensin kannattaa tarkistaa se tasoanturi ja liitin.
                Kokeilemalla se selviää...

Comment

• Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

Originally posted by kaol View Post
                  Minkä värinen johto siinä liittimessä on? Katsotaan manuaalista, että mistä ko. johto tulee ja minne se on matkalla.
                  Kevyesti epätodennäköistä, että moottoritilassa tehdyn remontin yhteydessä olisi mennyt kontakti katossa vialle. Ensin kannattaa tarkistaa se tasoanturi ja liitin.
                  Mulla toimi 8 vuotta hyvin, kunnes rupesi temppuilemaan. Kaikki muut kävin läpi eikä mikään auttanu. Viime v-loppuna otin irti, kääntelin ja vääntelin jonka jälkeen toiminut. (on siis mahdollista) Musta-sininen ja ruskea-vihreä on johtojen värit mulla. Toinen noista siis menee ö-paineelle.
                  Last edited by Jasu; 04-10-2007, 18:04. Reason: typo
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

Comment

• JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

ruskea-vihreä on öljynpaine.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• [Riku]
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 499
                      • Pirkkala

Johdon väri on sininen jossa musta raita. Saattaa myös olla vaaleansininen, en ole varma kumpi alunperin koska väri voi olla haalistunutkin.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎