E30 316i alkanut jyristämään aivan hirveästi yli 60km/h vauhdissa ja kovenee vain kun sataseen päin mennään. Jyrinä voimenee kiihdytyksessä ja vasemmalle kaartaessa. Oikealle kun kaarretaan niin hiljenee kokonaan. Jyrinä ei lakkaa vaikka veto olisi poissa. Myös oikealla takana tuntuu pieni klappi kun ilmassa heiluttaa. Pyöränlaakerihan tuo on, mutta ihmettelin kun sinne on laakeri vaihdettu 25tkm sitten. Että olisiko vetoakseli mennyt kieroksi ja hajottanu laakerin ennen aikojaan? Voiko tuota todeta mitenkään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 takapyöränlaakeri menossa?
Collapse
X
-
On kokeiltu renkaalla ja ilman rengasta ilmassa pyörittää. Rengas on kyllä kunnolla kiinni, teki myös kesärenkailla samaa. Rengasta kun ilmassa yrittää heiluttaa niin tuntuu pieni välys ja toisella puolella ei ole välystä ollenkaan. Ei pistä vastaan eikä kuulu kuin perästä ääntä kun pyörittää rengasta. Kyllähän sen luulisi syövän laakerin melko nopeasti, jos vetari on kiero? Eipä etupyöränlaakeristakaan mikään rohinaa kuulunut jarrupalojen pienen laahauksen alta kun pyöritteli, mutta sökönä sekin oli ja piti myös melko miehekästä ääntä ajossa. Tähän vielä lisäykseksi että ilman renkaita perä ilmassa kokeilin autoa käyttää, niin täristi myös silloin. Mutta tärinä tosiaan loppuu heti kun ajossa kaartaa hiemankin oikealle ja on nopeuden mukaan muuttuva tuo meteli.
Voiko tuon laakerin asentaa väärin tuonne, kun on edellisen omistajan asentama? Onko hankala operaatio vaihtaa laakeria? Luultavasti vetarin pultit jumissaLast edited by BME316; 05-11-2007, 13:39.
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostVoiko tuon laakerin asentaa väärin tuonne, kun on edellisen omistajan asentama? Onko hankala operaatio vaihtaa laakeria? Luultavasti vetarin pultit jumissa
Vetarin pultit ovat yleensä helpoimmasta päästä, avain vaan kunnolla paikalleen ennen kun vääntää auki.
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostHyvin mahdollista että laakeri on murjottu pilalle jo asennusvaiheessa. Laakeri on suhteellisen helppo vaihtaa, vaatii tietysti asiaan kuuluvat työkalut.
Vetarin pultit ovat yleensä helpoimmasta päästä, avain vaan kunnolla paikalleen ennen kun vääntää auki.
Comment
-
Comment