Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 virrankulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JustAKid
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 141
    • Lahti

    e30 virrankulutus

    Eli paljon 30 316 saisi kuluttaa virtaa kun "mitään" ei ole päällä? Itse mittasin niin se vie noin 0.15A, paljon vai vähän? Lataus jännite ihan normi 13.8V. Auto kuitenkin tyhjentää akun yön aikana ja aamusta ei muutakuin startti napsahda. Ongelmat alkoi kun nää kelit kylmeni, että onkohan tuo akku sitten nyt tiensä päässä? Kesällä ei mitään ongelmia vaikka auto seisoi pitkään ja autoon ei ole lisätty mitään sähkölaitteita nytten.

    Ja searchejä kattelin jo mut en oikein saannu kunnon apua niistä.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9126
    • Oulu

    #2
    0,15 A on todennäköisesti hieman yli speksien, mutta ei tuolla vielä ongelmia pitäisi syntyä. Esim. 10 tunnin seisotuksen aikana 1,5 Ah energiamäärän ei pitäisi ehjää akkua heilauttaa. Tarkista vielä latausjännite kuormitettuna, reippaasti virtaa kuluttavat laitteet kytkettynä. Taitaa kuitenkin akkukauppa kutsua.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      akku kaupassa käynti voisi tietenkin olla yks vaihtoehto.

      hanskalokeron ja tavara tilan valot kannattaa tarkistaa ettei ne jää palamaan sulkemisen jälkeen...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Kello vie jotain jos sellainen löytyy.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • RiZ3*
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 353
          • Helsinki

          #5
          Aihetta lainaten, mulla on sama vika, tämä ilmeni kylläkin sumarien asennuksen jälkeen. Heräte virta tulee otettua valokatkasimesta. Ja mittarintaustavalot ym muuta valot sisältä menevät pimeiksi kun napsauttaa sumarit päälle välillä (sulake poksahtaa). Ja sitten näyttäs olevan sisäkattovalot oikarissa, kun sulakkeen laittaa paikalleen niin sanoo vaan poks ja sulake on mennyttä.
          Se mikä on outoa on että minulla ei ole mitään kattovaloja eikä hanskalokeron valoa kytkettynä, eikä ne pääse koskemaan runkoonkaan, eli missä vika?
          The will to do - the soul to dare

          E93 M3

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Originally posted by RiZ3* View Post
            Heräte virta tulee otettua valokatkasimesta. Ja mittarintaustavalot ym muuta valot sisältä menevät pimeiksi kun napsauttaa sumarit päälle välillä (sulake poksahtaa).
            Sumuvalojen syöttö otettu jostain aivan muualta kun pitäisi. Johdotuksia tehdessa kannattaa seurata alkuperäisiä kytkentäkaavioita ja tehdä niiden mukaan.

            Originally posted by RiZ3* View Post
            Ja sitten näyttäs olevan sisäkattovalot oikarissa, kun sulakkeen laittaa paikalleen niin sanoo vaan poks ja sulake on mennyttä.
            Se mikä on outoa on että minulla ei ole mitään kattovaloja eikä hanskalokeron valoa kytkettynä, eikä ne pääse koskemaan runkoonkaan, eli missä vika?
            Tehty omia sähkövirityksiä / vikaa liittimissä tai sähköjohdoissa. Yleismittari käteen ja selvittelemään missä johdoissa vikaa.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #7
              Originally posted by RiZ3* View Post
              Aihetta lainaten, mulla on sama vika, tämä ilmeni kylläkin sumarien asennuksen jälkeen. Heräte virta tulee otettua valokatkasimesta. Ja mittarintaustavalot ym muuta valot sisältä menevät pimeiksi kun napsauttaa sumarit päälle välillä (sulake poksahtaa). Ja sitten näyttäs olevan sisäkattovalot oikarissa, kun sulakkeen laittaa paikalleen niin sanoo vaan poks ja sulake on mennyttä.
              e30:ssä menee valmiina johdot sumareille. lisäät vaan releen, mittaristoon polttimon, sumareiden kaksoiskytkimen ja sumarit niin se olisi ollut kaikkein helpoin ja järkevin tapa.
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎