Näinhän siinä kävi.
Auto oli korjauksessa, jossa vaihdettiin imusarjan tiivisteet ja suuttimien O-renkaat. No, sitten kun oli valmista ajelin muutaman kilsan, kunnes eräässä mutkassa heitin pikkasen perää niin sammu koko auto. Siinä sitten kun vauhtia vielä oli vähäsen niin koitin vaan päästää kytkintä, mutta eihän se käyntiin lähtenyt. Rullailin siitä sitten parkkikselle ja rupesin tutkimaan.
Huomasin ettei bensapumppu pitänyt mitään ääntä, joten revin takapenkin irti ja mittasin tuliko sinne jännitettä. No eihän sinne tullut, joten kävin katsomassa sulakkeet. Bensan siirtopumpun sulake (7,5A) oli palanut, jotenka vaihdoin sen. No, odotukset korkeella yritin startata, mutta eihän siitä mitään tullut. Pumppu kuitenkin lähti pyörimään, joten katoin releen. Releelle tuli jännite ja koitin toista samanlaista relettä (töötin rele) siinä, ei vaikutusta.
Vieressä oleva rele naksahtaa kun virrat tulee päälle, mutta ei se kyseinen rele? Pitäskö sen naksua? Vai vasta sitten kun starttaa?
Pumppuhan rupee huutamaan vasta kun starttaa.
No, revin sitten tulpat irti, mutta ei ne ainakaan märkiä ollut.
Sitten rupes vituttaan pakkanen ja hain kaljaa ja menin himaan miettimään.
Nyt sais sitten ehdotella mitä tässä koittais.
Minkähän takia edes sulake on palanut?
Olisko ruiskuboxissa vettä tai jotain?
Katastrofikytkin?
Mitä vittua?
Vai olisko suuttimien o-renkaiden asennus jotenkin kussu?
Voin toki koittaa ottaa konehuoneesta bensaletkun irti ja kattoa tuleeko sinne edes bensaa, mutta luulis koska pumppu pyörii? Mutta ainakaan tulpat ei kastunut vaikka pyöritin vaikka kuinka kauan.
Auto oli korjauksessa, jossa vaihdettiin imusarjan tiivisteet ja suuttimien O-renkaat. No, sitten kun oli valmista ajelin muutaman kilsan, kunnes eräässä mutkassa heitin pikkasen perää niin sammu koko auto. Siinä sitten kun vauhtia vielä oli vähäsen niin koitin vaan päästää kytkintä, mutta eihän se käyntiin lähtenyt. Rullailin siitä sitten parkkikselle ja rupesin tutkimaan.
Huomasin ettei bensapumppu pitänyt mitään ääntä, joten revin takapenkin irti ja mittasin tuliko sinne jännitettä. No eihän sinne tullut, joten kävin katsomassa sulakkeet. Bensan siirtopumpun sulake (7,5A) oli palanut, jotenka vaihdoin sen. No, odotukset korkeella yritin startata, mutta eihän siitä mitään tullut. Pumppu kuitenkin lähti pyörimään, joten katoin releen. Releelle tuli jännite ja koitin toista samanlaista relettä (töötin rele) siinä, ei vaikutusta.
Vieressä oleva rele naksahtaa kun virrat tulee päälle, mutta ei se kyseinen rele? Pitäskö sen naksua? Vai vasta sitten kun starttaa?
Pumppuhan rupee huutamaan vasta kun starttaa.
No, revin sitten tulpat irti, mutta ei ne ainakaan märkiä ollut.
Sitten rupes vituttaan pakkanen ja hain kaljaa ja menin himaan miettimään.
Nyt sais sitten ehdotella mitä tässä koittais.
Minkähän takia edes sulake on palanut?
Olisko ruiskuboxissa vettä tai jotain?
Katastrofikytkin?
Mitä vittua?
Vai olisko suuttimien o-renkaiden asennus jotenkin kussu?
Voin toki koittaa ottaa konehuoneesta bensaletkun irti ja kattoa tuleeko sinne edes bensaa, mutta luulis koska pumppu pyörii? Mutta ainakaan tulpat ei kastunut vaikka pyöritin vaikka kuinka kauan.
Comment