Mulla teki samaa.. avasin mittariston ja huomasin että bensamittaria piirissä kiinnipitävä mutteri oli pyörinyt lähes kokonaan irti... sen ku kirin nii o toiminu...
eli mittari irti ja kirimään? veikee kun aamulla lähtee töihin tankki täys mut keltane valo palaa
joo samoja onkelmia havaittu, liikkeelle lähtiessä näyttää esim. 20litraa=oikein, mutta muutaman kilsan jälkeen voikin näyttää lähes tyhjää, ja palautuu takas sit joskus.. vituttaa välillä
Mulla oli samantapanen ongelma, vika löyty anturin pään liittimistä eli sieltä takapenkin alta. Ymmärsin asentajan puheista sen verran että aika yleinen ongelma ainaki e36sissa. aika helpolla pääsee jos vika sieltä löytyy, kannattaa ainaki katsoa ennenku vie pajalle.
Hehe.. on sitä samaa vikaa vanhemmissaki... 315 '82
Trippimittarilla kattelen bensat nykyään. niin ja tietty ku valo syttyy ni on jo kiire tankkaa.. ei uskalla tohon neulaan luottaa. näyttää 20 ja valo palaa jne..
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
Samaa vikaa e40 318 -89. Mittari heittelehtii ihan hullunlailla. Varsinki 30 litran jälkee se välillä näyttää että olisi 10km matkalla kulunut 10litraa sitten hetken päästä se taas lähtee nousuun
Autona -89 e30. Bensamittari näyttää koko ajan täyttä tankkia. Bensavalo kuitenkin toimii ja syttyy oikeassa kohtaa. Kun auto on lämminnyt niin bensamittari toimii kuin kierroslukumittari eli kun vaikka polkasee lutun tiskiin niin bensamittari tippuu nollaan ja toisinpäin... mistä sitä vikaa lähtis ettimään... maadotus? anturi? mittariston akut?
No nyt sekos vuorostaan bensa mittari. Eli bensa valo palaa koko ajan ja viisarikin on nollissa. Bensaa kyllä on. Viisari värähtää kun virrat laittaa päälle sen millin mutta ei siitä liiku mihinkään oli bensaa minkä verran tahansa.
Nii ja kaikki muut mittarit kyllä toimii normaalisti ja mittari testissä toimii bensa mittarikin.
Pitäiskö tässäki lähtee takapenkkiä purkamaan vai onko jollakin tarkempaa tietoa?:think
Aamulla kerkesin kattoo takapenkin alta ne kolme liitintä ja johdot ja ne näyttäis olevan ihan kunnossa.
Ei kerenny enemmän purkaa vielä tänään kun oli niiden pyöreiden luukkujen alla noin pari kiloo hiekkaa. Pitäis neki sieltä imuroida ennen ku lähtee avaamaan ettei ois tankki ihan hiekassa.
Mitäs kaikkee pitää purkaa että saan mittariston irti? Jos sen seuraavana tarkastais.
Mitäs kaikkee pitää purkaa että saan mittariston irti? Jos sen seuraavana tarkastais.
Vasemmalla ylhäällä 1 ruuvi ja oikealla samoin. Sitten vaan nätisti vedät mittariston pois, kunnes johto loppuu...Liittimet on 'kääntöklipsuilla' 3kpl ja sittenhän sulla onkin jo mittaristo sylissä.
Btw.Muista laskea ratti ihan alas niin ei tarttee ruoria irroittaa turhaan sekä akunkenkä kannattaa myös irroittaa ennen toimenpidettä
Comment