Ei näin.
Ei yllättäen menny katsastuksesta n. kuukausi sitten päästöjen takia läpi:
CO-pitoisuus: 0,28 sallittu: 3,5
HC-pitoisuus: 1501 sallittu: 600
CO2-pitoisuus:10,2
O2-pitoisuus: 6,50 sallittu: 5
No, imusarjan tiivisteet ja suuttimien o-renkaat vaihdettiin, sekä kaasuläpän asentotunnistin (aikaisemmin vaihdettu myös muita osia).
Joku oli porannut reiän kaasuläpän asentotunnistimeen ja juottanut sinne jonkun ylimääräisen johdon. Siitä päättelin että siinä on jotain vikaa niin sekin vaihdettiin. Päästöt tippui heti siten, että HC oli enää jotain 600. Sitten nostettiin kierroksia 976/rpm niin meni kirkkaasti päästöistä läpi.
No, ajoin amikselta pois niin huomasin että käypäs korkeilla kierroksilla. Itse en siis ollut sielä paikalla kun ne mittas päästöt. Kierroksia oli siis nostettu kaasuläpän mutterista, joten ajattelin että se on vain liian "tiukalla". No, säädin sen normaaliin kohtaan, mutta vitute ne kierrokset mihinkään tippunu.
Käy n. 3000rpm tyhjäkäynnillä. Otin lisäilmaluistista johdon irti niin sammui.
Ajoin töistä kotiin, noin kilometrin, niin kierrokset jäi johonkin 2300/rpm abaut.
Missäs nyt vika piilee? Myös lämpötila-anturi on hetki sitten vaihdettu.
Olisiko siitä johto irti? Saako jostain ilmaa ku noin käy?
Olis kiva tietää mitä lähtee tonne säkkipimeeseen ettimään.
Huomenna vielä uusintakatsastus, ei varmaa oo menossa 3000rpm läpi vaikka kuinka näyttäis lappua et on päästöt ok. Tosin saan varmaa käymään pienemmällä jos otan lisäilmaluistista virrat pois ja nostan kaasuläpästä kierroksia... mutta olis kiva saada toimimaan oikein.
Sitä mietin että miten ne on voinut saada kierrokset alle 1000, jos kerran heti kun ajoin pois niin ne oli 3000? Olisko joku nyt lähtenyt irti?
Niin, ja sisällä lämpösessähän ne on sitä ruuvannut. Olin itse siinä kun ajoivat auton dynamolla jarrutestiin ja kävi normaalisti n 800 rpm.
Nyt tuola pakkasessa kuitenkin käyttäytyy noin, eli jotenkin lämpötilaan tuo liittynee? Pitää varmaan koittaa ajaa auto lämpöiseksi.
Ei yllättäen menny katsastuksesta n. kuukausi sitten päästöjen takia läpi:
CO-pitoisuus: 0,28 sallittu: 3,5
HC-pitoisuus: 1501 sallittu: 600
CO2-pitoisuus:10,2
O2-pitoisuus: 6,50 sallittu: 5
No, imusarjan tiivisteet ja suuttimien o-renkaat vaihdettiin, sekä kaasuläpän asentotunnistin (aikaisemmin vaihdettu myös muita osia).
Joku oli porannut reiän kaasuläpän asentotunnistimeen ja juottanut sinne jonkun ylimääräisen johdon. Siitä päättelin että siinä on jotain vikaa niin sekin vaihdettiin. Päästöt tippui heti siten, että HC oli enää jotain 600. Sitten nostettiin kierroksia 976/rpm niin meni kirkkaasti päästöistä läpi.
No, ajoin amikselta pois niin huomasin että käypäs korkeilla kierroksilla. Itse en siis ollut sielä paikalla kun ne mittas päästöt. Kierroksia oli siis nostettu kaasuläpän mutterista, joten ajattelin että se on vain liian "tiukalla". No, säädin sen normaaliin kohtaan, mutta vitute ne kierrokset mihinkään tippunu.
Käy n. 3000rpm tyhjäkäynnillä. Otin lisäilmaluistista johdon irti niin sammui.
Ajoin töistä kotiin, noin kilometrin, niin kierrokset jäi johonkin 2300/rpm abaut.
Missäs nyt vika piilee? Myös lämpötila-anturi on hetki sitten vaihdettu.
Olisiko siitä johto irti? Saako jostain ilmaa ku noin käy?
Olis kiva tietää mitä lähtee tonne säkkipimeeseen ettimään.
Huomenna vielä uusintakatsastus, ei varmaa oo menossa 3000rpm läpi vaikka kuinka näyttäis lappua et on päästöt ok. Tosin saan varmaa käymään pienemmällä jos otan lisäilmaluistista virrat pois ja nostan kaasuläpästä kierroksia... mutta olis kiva saada toimimaan oikein.
Sitä mietin että miten ne on voinut saada kierrokset alle 1000, jos kerran heti kun ajoin pois niin ne oli 3000? Olisko joku nyt lähtenyt irti?
Niin, ja sisällä lämpösessähän ne on sitä ruuvannut. Olin itse siinä kun ajoivat auton dynamolla jarrutestiin ja kävi normaalisti n 800 rpm.
Nyt tuola pakkasessa kuitenkin käyttäytyy noin, eli jotenkin lämpötilaan tuo liittynee? Pitää varmaan koittaa ajaa auto lämpöiseksi.
Comment