Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 320i -88 Kierrokset hyppää tyhjäkäynniltä korkealle pienelläkin kaasulla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ATP81
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 69
    • LPR

    E30 320i -88 Kierrokset hyppää tyhjäkäynniltä korkealle pienelläkin kaasulla.

    Eli kun painaa kaasua tyhjäkäynniltä hiemankin niin kierrokset pomppaa johonkin 1600, tyhjäkäynti on normaali (n.900) ja muutenkin tuosta 1600 eteenpäin toimii hyvin. Vaikeuttaa pienellä vaihteella ajamista kun kaasu on kuin joku on/off kytkin. Osaisiko joku ehdottaa mistä tämä voisi johtua?
    Ex: E46 323Ci -00
    Ex: E34 535i -89
    Ex: E30 320i -88
    Ex: E21 315 -83
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 370
    • Helsinki

    #2
    Kaasuläpän asentoanturin johdinpinta kulunut/ likainen..
    .



    sigpic

    Comment

    • ATP81
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 69
      • LPR

      #3
      Täytyykin käydä katsomassa saisiko sen jotenkin putsattua....
      Ex: E46 323Ci -00
      Ex: E34 535i -89
      Ex: E30 320i -88
      Ex: E21 315 -83

      Comment

      • ATP81
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 69
        • LPR

        #4
        Mittasin netistä löytyneiden ohjeiden mukaan sen asentoanturin, niin se on kyllä kunnossa. Voisikohan johtua jos joku letku/putki vuotaa? Täytyypi katsoa että kaikki ovat kunnossa ja laittaa putkiteippiä kun ei kaikissa näköjään kunnolla ollut.
        Ex: E46 323Ci -00
        Ex: E34 535i -89
        Ex: E30 320i -88
        Ex: E21 315 -83

        Comment

        • bimme86
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 10

          #5
          Sama vika

          Auto on vuoden vanhempi samanlainen ja sama vika. Tyhjäkäynti lämpimällä mielestäni normaali n.900 kierrosta ja kylmänä saattaa huutaa jopa 2000 kierroksen kieppeillä ja nostaa kierroksia välillä ihan ilman kaasun kosketteluakin. Että jos joku löytää vastausta ni olisin kiitollinen jos saisin itsekkin kuulla sen... ja kaasuläpän anturista en itsekkään vikaa löytänyt. Saattaa se silti siellä olla... Sitten on toinen vika että lämpimänä tyhjä käynnillä nykäisee (tuntuu kuin tukehtuisi ja kiekka viisari heilahtaa) noin 10 sekunnin välein. tulpat ja johdot vaihdan kohta jos auttais...
          Eli nyt kun sisäistin alku peräisen tekstin niin vika on erilainen. Mulla kierrokset jää tonne ylös ja tippuu vasta kun motti lämpiää...
          Last edited by bimme86; 14-12-2007, 15:33. Reason: Lukihäiriö tai ymmärrys häiriö...

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by bimme86 View Post
            Eli nyt kun sisäistin alku peräisen tekstin niin vika on erilainen. Mulla kierrokset jää tonne ylös ja tippuu vasta kun motti lämpiää...
            Myös autosi ruisku on ratkaisevasti erillainen.

            Lisäilmaluisti vaihtoon ja ehjällä luistilla tyhjäkäynnin säätö lämpimänä.
            Olli.

            Comment

            • ATP81
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 69
              • LPR

              #7
              Ei putkiteippi auttanut. Lisäilmaluistimen putkessa oli pieniä halkeamia, teippasin sen mutta ei silläkään ollut vaikutusta. Huomasin että moottori lämpimänä kierrokset tippuvat johonkin 600-700 mutta ongelma pysyy, nyt kierrokset nousevat vain suhteessa samanverran ylöspäin. En nyt sitten tiedä onko tuolla mitään merkitystä.
              Ex: E46 323Ci -00
              Ex: E34 535i -89
              Ex: E30 320i -88
              Ex: E21 315 -83

              Comment

              • ATP81
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 69
                • LPR

                #8
                Olisiko jollain heittää uutta ideaa tähän ongelmaan?
                Ex: E46 323Ci -00
                Ex: E34 535i -89
                Ex: E30 320i -88
                Ex: E21 315 -83

                Comment

                • ATP81
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 69
                  • LPR

                  #9
                  Tuli tuossa mieleen josko tuosta lisäilmaluistimesta olisi jotenkin jäänyt läppä auki, eli olisi jumissa ja saa sitä kautta ilmaa kun painaa kaasua ja kierrokset pomppaa ylös. Räkläsin sitten tänään sitä luistinta, kun otin liittimen irti auton käydessä ja laitoin takasin, niin yllättäen kierrokset tippuivat alemmaksi ja ei enää hypännyt niin korkealle kaasua painaessa kuin aikaisemmin. Liittimet olen puhdistanut, niissä ei pitäisi kosketushäiriöitä olla. Että taitaa sittenkin tuo lisäilmaluisti olla mennyttä. Onko jollain tietoa miten tuon moottorin pitäisi reagoida kun ottaa tuon liittimen pois moottorin käydessä, pitäisikö sammua? Nyt kun kokeilin niin ei reagoinut mitenkään.

                  Ja löytyisikö joltain ylimmääräistä kunnossa olevaa lisäilmaluistinta?
                  Ex: E46 323Ci -00
                  Ex: E34 535i -89
                  Ex: E30 320i -88
                  Ex: E21 315 -83

                  Comment

                  • ATP81
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 69
                    • LPR

                    #10
                    Eipä sekään auttanut! Aivan samalla tavalla käyttäytyi. Ideoita?
                    Ex: E46 323Ci -00
                    Ex: E34 535i -89
                    Ex: E30 320i -88
                    Ex: E21 315 -83

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎