Eli kun painaa kaasua tyhjäkäynniltä hiemankin niin kierrokset pomppaa johonkin 1600, tyhjäkäynti on normaali (n.900) ja muutenkin tuosta 1600 eteenpäin toimii hyvin. Vaikeuttaa pienellä vaihteella ajamista kun kaasu on kuin joku on/off kytkin. Osaisiko joku ehdottaa mistä tämä voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 320i -88 Kierrokset hyppää tyhjäkäynniltä korkealle pienelläkin kaasulla.
Collapse
X
-
Mittasin netistä löytyneiden ohjeiden mukaan sen asentoanturin, niin se on kyllä kunnossa. Voisikohan johtua jos joku letku/putki vuotaa? Täytyypi katsoa että kaikki ovat kunnossa ja laittaa putkiteippiä kun ei kaikissa näköjään kunnolla ollut.Ex: E46 323Ci -00
Ex: E34 535i -89
Ex: E30 320i -88
Ex: E21 315 -83
Comment
-
-
Sama vika
Auto on vuoden vanhempi samanlainen ja sama vika. Tyhjäkäynti lämpimällä mielestäni normaali n.900 kierrosta ja kylmänä saattaa huutaa jopa 2000 kierroksen kieppeillä ja nostaa kierroksia välillä ihan ilman kaasun kosketteluakin. Että jos joku löytää vastausta ni olisin kiitollinen jos saisin itsekkin kuulla sen... ja kaasuläpän anturista en itsekkään vikaa löytänyt. Saattaa se silti siellä olla... Sitten on toinen vika että lämpimänä tyhjä käynnillä nykäisee (tuntuu kuin tukehtuisi ja kiekka viisari heilahtaa) noin 10 sekunnin välein. tulpat ja johdot vaihdan kohta jos auttais...
Eli nyt kun sisäistin alku peräisen tekstin niin vika on erilainen. Mulla kierrokset jää tonne ylös ja tippuu vasta kun motti lämpiää...
Comment
-
-
Originally posted by bimme86 View PostEli nyt kun sisäistin alku peräisen tekstin niin vika on erilainen. Mulla kierrokset jää tonne ylös ja tippuu vasta kun motti lämpiää...
Lisäilmaluisti vaihtoon ja ehjällä luistilla tyhjäkäynnin säätö lämpimänä.Olli.
Comment
-
-
Ei putkiteippi auttanut. Lisäilmaluistimen putkessa oli pieniä halkeamia, teippasin sen mutta ei silläkään ollut vaikutusta. Huomasin että moottori lämpimänä kierrokset tippuvat johonkin 600-700 mutta ongelma pysyy, nyt kierrokset nousevat vain suhteessa samanverran ylöspäin. En nyt sitten tiedä onko tuolla mitään merkitystä.Ex: E46 323Ci -00
Ex: E34 535i -89
Ex: E30 320i -88
Ex: E21 315 -83
Comment
-
-
Tuli tuossa mieleen josko tuosta lisäilmaluistimesta olisi jotenkin jäänyt läppä auki, eli olisi jumissa ja saa sitä kautta ilmaa kun painaa kaasua ja kierrokset pomppaa ylös. Räkläsin sitten tänään sitä luistinta, kun otin liittimen irti auton käydessä ja laitoin takasin, niin yllättäen kierrokset tippuivat alemmaksi ja ei enää hypännyt niin korkealle kaasua painaessa kuin aikaisemmin. Liittimet olen puhdistanut, niissä ei pitäisi kosketushäiriöitä olla. Että taitaa sittenkin tuo lisäilmaluisti olla mennyttä. Onko jollain tietoa miten tuon moottorin pitäisi reagoida kun ottaa tuon liittimen pois moottorin käydessä, pitäisikö sammua? Nyt kun kokeilin niin ei reagoinut mitenkään.
Ja löytyisikö joltain ylimmääräistä kunnossa olevaa lisäilmaluistinta?Ex: E46 323Ci -00
Ex: E34 535i -89
Ex: E30 320i -88
Ex: E21 315 -83
Comment
-
Comment