Onko normaalia että tollanen vetää 15 litraa kaupungissa todella vähäisellä huudattamisella? Pari kertaa kiihdyttäny vähän kovemmin ja tuollaisia lukemia tullut.. Matka-ajossa oma kulutusmittari näyttää 7-9 mutta tuntuu että enemmän se söis. Paljon muilla haukkaa tollaset?
E30 323 kulutus
Collapse
X
-
ai miten niin tuntuu, että vie enemmän? etkö ole mitannut tankkaamalla? eiköhän se normaali keskikulutus tuolla koneella ole n.9-12LOriginally posted by jukheik View PostOnko normaalia että tollanen vetää 15 litraa kaupungissa todella vähäisellä huudattamisella? Pari kertaa kiihdyttäny vähän kovemmin ja tuollaisia lukemia tullut.. Matka-ajossa oma kulutusmittari näyttää 7-9 mutta tuntuu että enemmän se söis. Paljon muilla haukkaa tollaset?
-
laske nyt tankkaamalla se todellinen kulutus ensin...
Comment
-
eipä tollasella muutaman litran tankkauksella paljon pysty kulutuksia laskemaan... ei se valo niin tarkasti saman litran kohdalla syty.Originally posted by jukheik View PostNo ekal kerral ajoin siihe asti et valo sytty ja tankkasin 50€ ja pääsin muistaakseni 270km kunnes valo sytty ja tankkasin eilen taas 10€ ja ajoin 45km kaupungis ja valo sytty.
Comment
-
Suuttimien vuotamisen huomaa puolilämpimän koneen huonosta käyntiinlähdöstä. Tunti pari sammuttamisen jälkeen joutuu starttaamaan pitkään, kone käynnistyy röpöttäen ja bensa haisee. Juuri sammuttamisen jälkeen oireita ei ole, koska suuttimet eivät kerkeä vuotamaan tarpeeksi ainetta sylintereihin. Kylmällä koneella taas pienestä ylimääräisestä huikasta ei ole haittaa käynnistymiselle.Originally posted by jukheik View PostMistä tietää että suutin/suuttimet vuotaa? Entä mistä tietää lämpötilaanturin kunnon?
Lämpöanturin arvot pystyy mittaamaan yleismittarilla. Vastus muuttuu lämpötilan mukaan ja oikeat arvot löytyvät FAG:sta (ei näköjään aukea tällä hetkellä).
EDIT: Autodata tarjoaa tällaisia arvoja, mutta en ole satavarma näistä.
0 astetta = 6000 ohm
10 = 3500
20 = 2500
40 = 1200
60 = 600
80 = 300
100 = 180Last edited by mikko_83; 16-12-2007, 13:33.
Comment
-
Kyseessä siis boksin anturi eikä lämpömittari? Otas kuva noista jutuista niin kattellaan jos joku osais neuvoa.Originally posted by jukheik View PostLämpötilananturille ei mene edes johtoa???? Minne sieltä pitäis johdon lähteä? Ja imusarjan pakosarjan puoleisesta päädystä on tukittu joku lähtö pultilla ja siellä on yksi vapaa liitin... Liekkö näissä syy bensansyöntiin?
Comment
-
Boksin joo tietenkin, sille ei mene ollenkaan piuhaa edes. Se kaksinapainen liitin termarikotelon kannen puoleisessa päässä. Otan huomenna kuvan jotta selviää mutta sieltä imusarjan päästä on tosiaan joku letkulähtö tukittu ja sielläkin on yks vapaa "liitinpistoke", mikä siihen kuuluis?
Comment
-
Imusarjan liitin ilmeisesti kiinni kylmäkäynnistyssuuttimessa, onko lähellä vapaata piuhaa missä ko. liittimeen käyvä vastakappale? Kuvia vaan niin ruvetaan arvailemaan.Originally posted by jukheik View PostBoksin joo tietenkin, sille ei mene ollenkaan piuhaa edes. Se kaksinapainen liitin termarikotelon kannen puoleisessa päässä. Otan huomenna kuvan jotta selviää mutta sieltä imusarjan päästä on tosiaan joku letkulähtö tukittu ja sielläkin on yks vapaa "liitinpistoke", mikä siihen kuuluis?
Comment
-
menee mitä antaa
oma 520:nen -95 tourinkki hörppäs kaupunki-ajossa 14 litraa, enpä antanu edes kunnolla kaasupohjassa ajoa ku muutaman kerran. Nyt kun viimeks mittasin niin pääsin johonki 11-litraa -
ajo oli aika rauhallista kakkoselta kehoitan vaihtamaan suoraan neloselle ja ja kaasupoljin viel ylempänä niin vois päästä alle 10:n .
Last edited by motormike; 17-12-2007, 20:08.
Comment
-
2 litranen on 500-sarj tourinkiin niin alimitoitettu kone että saattaa kuule senkin takia viedä aikalailla reilusti. Ei kaverin 525i touring vie kyllä lähellekkää 14l/100km vaikka hieman polkisikin.Originally posted by motormike View Postoma 520:nen -95 tourinkki hörppäs kaupunki-ajossa 14 litraa, enpä antanu edes kunnolla kaasupohjassa ajoa ku muutaman kerran. Nyt kun viimeks mittasin niin pääsin johonki 11-litraa -
ajo oli aika rauhallista kakkoselta kehoitan vaihtamaan suoraan neloselle ja ja kaasupoljin viel alempana niin vois päästä alle 10:n .
Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90
Comment
Comment