Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 323 kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #16
    Tarkemmin katoin niin siel on kaks liitintä mihin ei mene johtoja, kolmanteen menee. Tuossa pari huonoa kuvaa. Jos osaisitte selventää.
    Attached Files

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #17
      Jaa sieltä löyty viel yks liitin Siitä tuli jotain 500 ohmia mittaamalla puolilämpimästä koneesta eli se taitaa olla se oikea anturi.

      Comment

      • mikko_83
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 110
        • Lappeenranta

        #18
        Tuo termarikotelon anturi/liitin on lämpömittarille. Imusarjan tyhjä liitin kuuluu lisärikastussuuttimelle ja tulpattu letku on suuttimen polttoaineletku.

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #19
          Entä tuo termarikotelon toinen liitin mikä näkyy taaempana? Vai kumpaa meinasit? Se on kaks napainen takana ja etualalla yks..

          Nyt alkaa tosin näyttämään siltä että suuttimet vuotaa... Oli joku 2-2puol tuntia kone tos sammuksissa ja sitte starttasin ni lähti vaikeesti ja röpötti aikalailla. Saako mitenkään selville että mikä suutin/suuttimet siellä just vuotaa? Voiko vuotavat suuttimet olla syynä 3-5 litran liikakulutukseen?
          Last edited by jukkae; 17-12-2007, 19:11. Reason: Edit

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #20
            Saako tollanen m20 pata "polttaa putkessa" kun käyttää korkeilla kierroksilla ja löysää tyhjäkäynnille? Meinaan mulla paukkuu kyllä jonkin verran silleen ja moottorijarrutuksessa..

            Sitten kysytäänpä samassa topikissa että onkohan akku menossa paskaksi kun pistää auton aina käyntiin niin kaikki valot on himmeenä ja puhallin puhaltaa hiljasella, käyttää noin kahespuolestonnis kiekkoja niin kaikki valot kirkastuu ja puhallin puhaltaa enemmän. Tämä siis tapahtuu joka kerta.
            Last edited by jukkae; 18-12-2007, 14:23. Reason: Edittt

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by jukheik View Post
              Saako tollanen m20 pata "polttaa putkessa" kun käyttää korkeilla kierroksilla ja löysää tyhjäkäynnille? Meinaan mulla paukkuu kyllä jonkin verran silleen ja moottorijarrutuksessa..

              Sitten kysytäänpä samassa topikissa että onkohan akku menossa paskaksi kun pistää auton aina käyntiin niin kaikki valot on himmeenä ja puhallin puhaltaa hiljasella, käyttää noin kahespuolestonnis kiekkoja niin kaikki valot kirkastuu ja puhallin puhaltaa enemmän. Tämä siis tapahtuu joka kerta.
              laturista hiilet loppu
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by bemu2000 View Post
                laturista hiilet loppu
                Voi ollakkin, mut ei välttämättä. Omassa e30:ssä on samaa vikaa, laturi ja jännitteensäädin on uusia, akun vaihto ei auta, maadoitukset yms. putsailtu. Latausjännite ok. Laturin hihna ei luista. Käynnistäessä latauksen merkkivalo jää palamaan, sammuu kun antaa kierroksia, eikä tämän jälkeen vilku tms. mutta valot himmenee aina tyhjäkäynnillä. Pitäis kokeilla vaihtaa virtalukon pohja.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #23
                  Entä tämä putkessa polttaminen... Ilmamäärämittariakin on näköjään EHKÄ ruuvattu suuntaan tai toiseen...:E Ehkä siinä syy putkessa poltteluun ja kulutukseen? Prkl ku vaikeeta.

                  Comment

                  • [Riku]
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 499
                    • Pirkkala

                    #24
                    Jos ilmamäärämittaria on joku asiaa ymmärtämätön ruuvannut, voisi se hyvinkin selittää kulutuksen. Tääläkin eräs nimeltämainitsematon henkilö oli 320stään ruuvannut sitä avaamalla lukituksen ja antamalla jousen pyöriä aivan auki, oli ihmeissään kun kaveri sitten kiristeli takaisinpäin sen. "perkele, nyt menee matkaa jo alle 10l sadalla". Kannattaa koittaa kiristellä sitä jos vaikka auttaisi
                    Kyseinen 320 ei kyllä käynyt tyhjäkäyntiäkään juuri ollenkaan kyseisen virityksen jälkeen, vasta kiristämisen jälkeen alkoi käydä tyhjäkäyntiäkin.

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #25
                      Kävin pistämässä seokset kohdilleen, oli jonkun verran rikkaalla aiemmin. Nyt kiihtyy paljo paremmin ja vääntää alhaalta. Kulutusmittari vaan näyttää jotain 15l/100km nyt kokoajan 100 vauhissa Tein hätätestin että tankkasin vitosella kun valo sytty ja ajoin 30km kokoajan noin yheksääkymppiä ja valo sytty uudestaan. Ei tämä kyllä ole vieläkään ihan kunnossa...

                      Ja tosiaan se ilmamäärämittarin jousi on nyt tosi löysällä, kummin päin pyörittäessä sen pitäisi mennä laihemmalla ja kummin rikkaammalle? Tuntu et mul toimi just päinvastoin
                      Last edited by jukkae; 18-12-2007, 19:26. Reason: Edit

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #26
                        Alkaa hermo mennä tohon. Koko ilta ruuvailtu ilmamäärämittaria. Pistää siihen missä tuntuu tehokkaimmalta niin kulutusmittari vetää matkaajossa 13-15L ja sitten ku pistää laihalle niin normaalit lukemat 8-10L mutta vääntöjä ja tehoja uupuu tosi paljon. Missä VIKA?

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #27
                          minua kiinnostaa kans todella paljon tämä aihe koska samanlaiset oireet omassakin autossa,joku säädellyt todennäköisesti ilmamäärämittaria niin auto käy tyhjäkäyntiä kuin vanha v8 jne. sitten katsoin sinne muovikopan alle niin se hiilipinta oli parista kohtaa niin kulunut että valkoinen näkyi sieltä mitenkä se vaikuttaa? ja mitä pitää tehä että saisi tuon ilmamäärämittarin pelaamaan. ja autohan on m20b25 jossa m20b20 ruisku + kilkkeet

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            #28
                            Paljoa biohazardilla syö tuo kone?

                            Comment

                            • [biohazard]
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 255
                              • kiuruvesi

                              #29
                              Originally posted by jukheik View Post
                              Paljoa biohazardilla syö tuo kone?
                              en osaa varmaa/tarkkaa lukemaa sanoa mutta kaupunkiajossa noin 13 ja matkassa 8-9.

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                #30
                                Noniin eilinen seoksen säätäjä ei näköjään osannut hommaansa CO oli jotain 8
                                kierroksilla ja tyhjäkäynnillä prkl laihalla. Nyt tyhjäkäynnillä yhden luokkaa ja isommilla kierroksilla vajaa 1. Kävin tekee eilisin kaltaisen testin että tankkasin vitosel niin eilen pääsin 25km ja nyt 40km. Eli tämä entinen omistaja ei ollut oikeen osannut hommaansa, kuorikoon vaikka banaaneja tuon räpläämisen sijasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎