Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 320i kipinä hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e30 320i kipinä hukassa.

    Hävisi kipinä talvi autosta. Aina kun aloittaa starttaamaan kipinä vilahtaa kerran, mutta ei enempää. Mistä lähteä vikaa etsimään?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Vaikka pyörijästä
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #3
      Originally posted by visa e36 View Post
      Vaikka pyörijästä
      Unohdin sanoa että virraanjakajan kansi, pyörijä, se pitkä rele, konehuoneessa lokasuojan päällä oleva syttypoksi ja puola on koitettu vaihtaa. Ei vaikutusta.
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 827
        • Iittala

        #4
        Hiukan riippuu että mikä ruisku on kyseessä, mutta jos on motronic, niin eikös jossain koneen takana, vauhtipyörän lähellä ole joku anturi joka tarkkailee että pyöriikö moottori? Vai oliko tämä ns. triggeripyörässä?
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • ropo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 648

          #5
          Originally posted by insp View Post
          Hiukan riippuu että mikä ruisku on kyseessä, mutta jos on motronic, niin eikös jossain koneen takana, vauhtipyörän lähellä ole joku anturi joka tarkkailee että pyöriikö moottori? Vai oliko tämä ns. triggeripyörässä?
          L-jetronic
          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #6
            Nyt viikonloppuna pääsisi taas talliin autoa laittamaan.
            Vinkkejä mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
            Joku kertoi että virranjakajassa joku anturi viallinen?

            Pitäisikö moottorin pysyä käynnissä jos kampiakselin asentotunnistimen ottaa irti kampiakselilta moottorin pyöriessä?
            Silloin kun auto vielä jollain lailla pyöri (epätasaisesti) niin koetin räplätä sitä kampiakselin tunnistinta ja irroitin sen kiinnikkeestään ei ollut mitää vaikutusta moottorin käyntiin...

            edit: ja tämä vika tuli jakohihnan vaihdon yhteydessä. Toimi aluksi jonkin aikaa mutta sitten alkoi käymään epätasaisesti ja sammui. Lähti muutaman kerran käyntiin mutta nyt ei enää ollenkaan.
            Olisiko esim. joku johto voinut hankautua poikki??
            Last edited by ropo; 09-01-2008, 18:31.
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • Tepijr
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 653
              • Oulu

              #7
              Originally posted by ropo View Post
              Nyt viikonloppuna pääsisi taas talliin autoa laittamaan.
              Vinkkejä mistä etsiä vikaa seuraavaksi?
              Joku kertoi että virranjakajassa joku anturi viallinen?

              Pitäisikö moottorin pysyä käynnissä jos kampiakselin asentotunnistimen ottaa irti kampiakselilta moottorin pyöriessä?
              Silloin kun auto vielä jollain lailla pyöri (epätasaisesti) niin koetin räplätä sitä kampiakselin tunnistinta ja irroitin sen kiinnikkeestään ei ollut mitää vaikutusta moottorin käyntiin...

              edit: ja tämä vika tuli jakohihnan vaihdon yhteydessä. Toimi aluksi jonkin aikaa mutta sitten alkoi käymään epätasaisesti ja sammui. Lähti muutaman kerran käyntiin mutta nyt ei enää ollenkaan.
              Olisiko esim. joku johto voinut hankautua poikki??
              Ei pelaa jos se kampuran-anturi on rikki tai irti, Eipäilen et jako menny pieleen tai hyppänny jos esim remmi jääny löysälle tms.....
              Parhaat pelaa

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Originally posted by Tepijr View Post
                Ei pelaa jos se kampuran-anturi on rikki tai irti, Eipäilen et jako menny pieleen tai hyppänny jos esim remmi jääny löysälle tms.....
                Jako on kohdallaan.
                Onko se anturi siinä kampiakselin etupäässä??
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Niin onko se kampiakselin etupäässä oleva anturi se asento tunnistin vai onko anturi jossain vauhtipyörän luona? Mikä tuo etupäässä oleva sitten on?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • Tepijr
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 653
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by ropo View Post
                    Niin onko se kampiakselin etupäässä oleva anturi se asento tunnistin vai onko anturi jossain vauhtipyörän luona? Mikä tuo etupäässä oleva sitten on?
                    On se. Voi olla myös lootassa..
                    Parhaat pelaa

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #11
                      Mitä kannattaisi seuraavaksi tarkistaa? Mitenkäs tuo virranjakaja? Onko siellä joku anturi?
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Tietoa?
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • Moosmann
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 712
                          • AnssiKela-tallit

                          #13
                          Itse tarkistaisin koneen maadotukset ihan ekana, sillä ne hapettuu/ruostuu ja sen jälkeen mikään ei sit toimi oikein. Eli maadotukset auki ja hiekkapaperilla hinkkaa puhtaaksi, myös akunnapaan kiinnittyvien johtojen.
                          E30 336i diamantschwarz metallic -88
                          E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
                          Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
                          Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

                          ex:
                          -VW Passat Variant Tsi Highline -18
                          -Toyota Avensis Premium Touring -16
                          -Skoda Octavia Combi -14
                          -e36 frozen bronze "m3" touring -95
                          -VW Golf Variant -05
                          -e36 316i Touring -98
                          -e38 728ia -96
                          -e30 316 (18i)-83
                          -e30 323i -84
                          -A sorsa sedan -87

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎