eli M20B25 koneella autaako nokan vaihto tehoihin paljon (viri)? ja mistähän niitä löytyis? Auttakaa tyhmää:think
Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
Kaveri aikoinaan teetti nokat mazdaansa, ja maksoi n.400mk Ehkä hinnat nousseet ,en tiedä.
Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
Toi ei ihan pidä paikkaansa.Ton nokan eron kyllä tuntee ihan selvästi.Tosin syttyn säätö ja päästöt on se ongelma
Toi ei ihan pidä paikkaansa.Ton nokan eron kyllä tuntee ihan selvästi.Tosin syttyn säätö ja päästöt on se ongelma
No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
Toki toi puristus vaikuttaa.Ja riippuuhan toi juttu kyllä siitä lähtökohdasta
No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
En luule et tippuu 10hv... auto on 325 -91 touring ilman kattia kiinni on marteliuksen peltisatsi ja putki... aatelin vaan kysyä et onko mitään järkee vaihtaa nokkaa vai ei?
BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86
Vähän ot mut tietääkös kukaan mistä venttiilinnoususta nuo m20 vakio nokkien asteet on mitattu? Ja sama juttu schrick nokissa. Olis helpompi vertailla eri valmistajien nokkia.
Pelkkää nokkaa ei ole järkeä vaihtaa verrattuna saatuihin hyötyihin, mutta jos laitat samalla kiinni vaikka 535 isomman ilmanmassamittarin, m50b25 suuttimet ja uudelleen ohjelmoitat ruiskun niin hyötyä tuleekin jo enempi, tietty maksaakin enempi.
ostat käytetyn nokan ja viet konestamolle. Vedät 272 kranen mittoihin ja nitraus päälle maksoi n.240e ja kyllä huomaat eron. motronickia ei tarvi ohjelmoida siihen uudelleen, mut kansi työt vielä siihen ni tulee hyvä....
Comment