Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i nokka akseli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gopa
    BTCF Member
    • Jun 2007
    • 39
    • Tampere

    E30 325i nokka akseli?

    eli M20B25 koneella autaako nokan vaihto tehoihin paljon (viri)? ja mistähän niitä löytyis? Auttakaa tyhmää:think
    BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
    F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Gopa View Post
    eli M20B25 koneella autaako nokan vaihto tehoihin paljon (viri)? ja mistähän niitä löytyis? Auttakaa tyhmää:think
    Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • Tontsa
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 201
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by vwtyp1 View Post
      Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
      Kaveri aikoinaan teetti nokat mazdaansa, ja maksoi n.400mk Ehkä hinnat nousseet ,en tiedä.
      Audi S3 -07

      Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
      Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
      Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
      BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
      BMW 530dA -00, Audi S3 -07

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        #4
        Originally posted by vwtyp1 View Post
        Suomessa n 500€ nokka,saksassa vähän halvempi,pelkkä nokan vaihto ei auta niin paljoa että huomaisit muuta kun bensankulutuksessa,tarttee tehdä muutakin joka taas vaatii uudelleen ohjelmoinnin motronickiin jne. kierre alkaa siitä sitten...
        Toi ei ihan pidä paikkaansa.Ton nokan eron kyllä tuntee ihan selvästi.Tosin syttyn säätö ja päästöt on se ongelma
        speed limits are for pussies

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by timpa View Post
          Toi ei ihan pidä paikkaansa.Ton nokan eron kyllä tuntee ihan selvästi.Tosin syttyn säätö ja päästöt on se ongelma
          No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Originally posted by vwtyp1 View Post
            No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
            Toki toi puristus vaikuttaa.Ja riippuuhan toi juttu kyllä siitä lähtökohdasta
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Gopa
              BTCF Member
              • Jun 2007
              • 39
              • Tampere

              #7
              Originally posted by vwtyp1 View Post
              No niin no miten sen nyt ottaa,alkup.kirjoittajan auto on ilmeisesti 325 touring? 8.8 puristeisella hengettömällä/alaväännöttömällä moottorilla,oletetaan että siihen tiputtaisi vaikka jonkun schrick akselin,niin meinaatko että pelkällä nokalla tulisi yli 10hv lisää joka tuntuisi n. 500€ arvosta, painavassa 325:sessa?
              En luule et tippuu 10hv... auto on 325 -91 touring ilman kattia kiinni on marteliuksen peltisatsi ja putki... aatelin vaan kysyä et onko mitään järkee vaihtaa nokkaa vai ei?
              BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
              F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Vähän ot mut tietääkös kukaan mistä venttiilinnoususta nuo m20 vakio nokkien asteet on mitattu? Ja sama juttu schrick nokissa. Olis helpompi vertailla eri valmistajien nokkia.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3216
                  • Mystinen Kuopio

                  #9
                  Pelkkää nokkaa ei ole järkeä vaihtaa verrattuna saatuihin hyötyihin, mutta jos laitat samalla kiinni vaikka 535 isomman ilmanmassamittarin, m50b25 suuttimet ja uudelleen ohjelmoitat ruiskun niin hyötyä tuleekin jo enempi, tietty maksaakin enempi.
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Offtopic:

                    Eikö sun pitäny rakentaa 2.7l turbotekniikka siihen sun töyrinkii vai puhutaanko esson baarissa p*skaa?
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • Gopa
                      BTCF Member
                      • Jun 2007
                      • 39
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Kwame View Post
                      Offtopic:

                      Eikö sun pitäny rakentaa 2.7l turbotekniikka siihen sun töyrinkii vai puhutaanko esson baarissa p*skaa?
                      ens talven aikana varmaan kun saan rahaa kasaan tai sit ostan cäbin kans kesä autoks ja siihen toi tekniikka en tie vielä... kattoo ny mitä keksii...
                      BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
                      F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86

                      Comment

                      • mrbemari
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 69
                        • Tuusula

                        #12
                        ostat käytetyn nokan ja viet konestamolle. Vedät 272 kranen mittoihin ja nitraus päälle maksoi n.240e ja kyllä huomaat eron. motronickia ei tarvi ohjelmoida siihen uudelleen, mut kansi työt vielä siihen ni tulee hyvä....

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎