Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i Touring, öljypohjan vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14509
    • Oulu

    #16
    Joo, en hirveesti vielä tunkkaillu, kun tärkeintä oli saada noi laatikon pultit irti, kun ovat niitä vittumaisimpia. Nyt kun vain sais viikonlopuksi jostain ö-pohjan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      #17
      Kirjotanpa tähän nyt omat kokemukset tuon öljypohjan irrotuksesta.

      - ensin irrotin alta sen suojamuovin joka vähän suojaa moottoria. Sitten irrotin sen pellin joka suojaa vähän laatikkoa.
      - sen jälkeen irrotin sen pellin jonka alle jää jokunen öljypohjan pulteista. Pari pulttia laatikossa on vittumaisen ahtaassa paikassa kuskinpuolella. Ja jouduin toista lämmittämään kun ei muuten irronnut.
      - sitten konepelti auki ja viskon tuulitunneli irti, ilmansuodatin kotelo irti.
      - ilmansuodatin kotelo kun on irti, niin on helppo irrottaa öljypaine anturi, maajohto ja kolme öljypohjan pulttia.
      - moottorin kannakkeiden pultit auki
      - sitten tunkkasin moottorin ylös seuraillen ettei mikään mene poikki/jää väliin
      - sitten laitoin hylsyt moottorin kannakkeiden alle ja tunkki pois.
      - sitten aukomaan öljypohjan pultit ja öljypohja pois. Ei tarvi irrottaa öljypumppua tai laskea hammastankoja/etukelkkoja... Turhaa työtä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #18
        Originally posted by zener View Post
        Kirjotanpa tähän nyt omat kokemukset tuon öljypohjan irrotuksesta.

        - ensin irrotin alta sen suojamuovin joka vähän suojaa moottoria. Sitten irrotin sen pellin joka suojaa vähän laatikkoa.
        - sen jälkeen irrotin sen pellin jonka alle jää jokunen öljypohjan pulteista. Pari pulttia laatikossa on vittumaisen ahtaassa paikassa kuskinpuolella. Ja jouduin toista lämmittämään kun ei muuten irronnut.
        - sitten konepelti auki ja viskon tuulitunneli irti, ilmansuodatin kotelo irti.
        - ilmansuodatin kotelo kun on irti, niin on helppo irrottaa öljypaine anturi, maajohto ja kolme öljypohjan pulttia.
        - moottorin kannakkeiden pultit auki
        - sitten tunkkasin moottorin ylös seuraillen ettei mikään mene poikki/jää väliin
        - sitten laitoin hylsyt moottorin kannakkeiden alle ja tunkki pois.
        - sitten aukomaan öljypohjan pultit ja öljypohja pois. Ei tarvi irrottaa öljypumppua tai laskea hammastankoja/etukelkkoja... Turhaa työtä.

        sillonkun seppä sanoo niin sehän on näin!
        kiven kovaahan kaikki väittivät vastaan ettei tule ilman öpumpun irroitusta
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎