Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 1.8i -87 ampui öljyt pihalle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemawi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 37

    e30 1.8i -87 ampui öljyt pihalle.

    Mikäs voisi olla kun ¨ensi savuilla¨ tuli 1.8i:stä öljyt pihalle. Näyttäisi ampuneen suodattimen tiivisteestä. Onko tavattu viallisia öljysuodattimia?
    Öljynpaine valo ei sammunut käynnistyksen jälkeen, nokan voitelu ei toiminut.
    Öljy korkista tuntui kyllä hönkäyksiä, joka palikka koneessa uutta, vitu..aa jos kaikki valmista tavaraa. Eli jos kuivillaan käivät.
    Alkaa älli/keinot itseltäni loppumaan...........
  • MPM
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 91

    #2
    Kuvaus vähän heikohko, tai ainakaan en täysin itse saanut kattavaa mielikuvaa tosta:

    Suodattimesta vuotaa, eli siis onko asennettaessa tullut virhe (esim et voidellut kumista tiivistettä öljyllä ja siksi ottanut osumaa kiristettäessä)?
    Vai liittyykö tähän jotain muuta vian olettamusta? Tiivisteen kunnon varmaan huomasit asentaessa joten viallisuus olisi näkynyt?
    Jos se kusee tiivisteestä niin ehkäpä öljynpaine sen takia ei ole normaali, en tiedä tota että vaikuttaako asiaan suoraan(?)

    Se onko venttiilikoneisto ottanut siipeensä riippuu juurikin onko saanut yhtään voitelua ja kauanko kone kävi puutteellisella voitelulla? Ja näihin ei siis voi vastata, se täytyy tarkistaa...

    Että jos vähän tarkempaa tietoa löytyisi tai vielä parempi että vaan ensin tutkit mikä on tilanne...
    Kesänissanisti / talvibemaristi

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2192
      • Kangasala

      #3
      ---

      EDIT:
      jaa, mutta sullahan ei paineet valon mukaan noussutkaan. Täytyy mennä nukkumaan, kun ei tajua lukemaansa.
      Last edited by tmth; 28-12-2007, 01:09.

      F10 & E91
      ex:
      R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • bemawi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 37

        #4
        Kyllä toi suodatin oli ihan taulukkojen mukaan oikea, kumi tiiviste voideltu. Niin ja kireys oikea, käsineet kierretty. Täytetty öljyllä. ÖljyPumppu uunituore eli tehoja pitäs olla pumppaukseen. Tänään Perjantaina hommais uuden suodattimen ja öljyt, tekis uudet testaukset. HAKIS LEKAN VALMIIKSI.
        Miten voiko olla huohotin letkuissa, järjestyksessä jotain väärin?
        Niitä on muuten vejetty vähän ns. arviosta kun vanhat on kovettuneet, hävinneet, tuhoutuneet. Ja missään ei tunnu olevan selko kuvaa missä-mihin-menee.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by bemawi View Post
          Kyllä toi suodatin oli ihan taulukkojen mukaan oikea, kumi tiiviste voideltu. Niin ja kireys oikea, käsineet kierretty. Täytetty öljyllä. ÖljyPumppu uunituore eli tehoja pitäs olla pumppaukseen. Tänään Perjantaina hommais uuden suodattimen ja öljyt, tekis uudet testaukset. HAKIS LEKAN VALMIIKSI.
          Miten voiko olla huohotin letkuissa, järjestyksessä jotain väärin?
          Niitä on muuten vejetty vähän ns. arviosta kun vanhat on kovettuneet, hävinneet, tuhoutuneet. Ja missään ei tunnu olevan selko kuvaa missä-mihin-menee.
          Huohotus jos on estynyt niin öljythän se lyö mäelle.
          Olli.

          Comment

          • bemawi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 37

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Huohotus jos on estynyt niin öljythän se lyö mäelle.
            Oiskohan selkoa miten, missä järjestyksessä menevät. Katsoin entisestä koneesta kaasarimallista, siinä menee venttiilikopan letku ilmaputsariin. Tässä ilmeisesti pitäis samainen laittaa tuohon haitarin kumin kylkeen? Muut onkin vähän hakusessa. Parin on tuossa imusarjan päällä käynnistys suuttimen rinnalla ja yksi imusarjan alapuolella ennen haitarikumia. Joku ilmeisesti vielä haaroittuu,? on näet vanha letkun jämä jossa t-kappale.

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #7
              Ja vanhan suodattimen tiiviste ei jäänyt paikalleensa epähuomiossa? Kun kaksi tiivistettä ovat päällekkäin niin ilmiö on sama
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • Jantunen
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 251
                • Mustasaari

                #8
                Kyllä ennen 1. savuja kannattaa startilla pyöritellä nuo öljynpaineet Täytyy tossa suodattimessa tai asennuksessa jotai häikkää olla, jos kerta öljy sinne asti tulee.... AMPUEN

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 1995
                  • Riihimäki

                  #9
                  Tää on kai m10? Onko kuvassa oleva öljypumpun paineenrajoitinventtiilin putki #10 oikein päin?



                  Tämän olen kokeillut itse ja oireet oli juuri samat. Tuli hätäisesti kasailtua putken pitkä pää ylöspäin mikä esti paineenrajoitinventtiilin avautumisen. Paineet nousi taivaisiin ja suodatin oli eka mikä antautui. Onneksi helppo fiksata kun e30:ssä saa öljypohjan pikkuosan helposti auki kone paikallaa.

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2192
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by racing02 View Post
                    Tää on kai m10? Onko kuvassa oleva öljypumpun paineenrajoitinventtiilin putki #10 oikein päin?



                    Tämän olen kokeillut itse ja oireet oli juuri samat. Tuli hätäisesti kasailtua putken pitkä pää ylöspäin mikä esti paineenrajoitinventtiilin avautumisen. Paineet nousi taivaisiin ja suodatin oli eka mikä antautui. Onneksi helppo fiksata kun e30:ssä saa öljypohjan pikkuosan helposti auki kone paikallaa.
                    Juuri samoin olen minäkin kerran tehnyt. Suodatin räjähti komeasti

                    F10 & E91
                    ex:
                    R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • bemawi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 37

                      #11
                      Originally posted by goldenm View Post
                      Ja vanhan suodattimen tiiviste ei jäänyt paikalleensa epähuomiossa? Kun kaksi tiivistettä ovat päällekkäin niin ilmiö on sama
                      Joo vanhan suodattimen tiiviste oli pois. Tuli tuossa eilen vielä kokeiltua ilman huohotin letkuja. Sama tilanne, ampui kaikki oljät pihalle suodattimen tiivisteen välintä. Tuli ns. pieni lenkki tuohon tiivisteen kohdalle.

                      Comment

                      • bemawi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 37

                        #12
                        Originally posted by racing02 View Post
                        Tää on kai m10? Onko kuvassa oleva öljypumpun paineenrajoitinventtiilin putki #10 oikein päin?



                        Tämän olen kokeillut itse ja oireet oli juuri samat. Tuli hätäisesti kasailtua putken pitkä pää ylöspäin mikä esti paineenrajoitinventtiilin avautumisen. Paineet nousi taivaisiin ja suodatin oli eka mikä antautui. Onneksi helppo fiksata kun e30:ssä saa öljypohjan pikkuosan helposti auki kone paikallaa.
                        M10 1.8i on. Harmi kun linkki ei toimi. Mutta pitää etsiä jos löytäisi vanhan öljypumpun, jos katsoisi/ymmärtäisi siitä. Siinä se syy voisi olla. :think

                        Comment

                        • bemawi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 37

                          #13
                          Vielä kun saisi nuo huohotin letkut oikeenseen järjestykseen...........

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2192
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by bemawi View Post
                            Vielä kun saisi nuo huohotin letkut oikeenseen järjestykseen...........
                            Eipä siinä montaa letkua ole, ainakaan tuon mukaan. Itse en muista, kun en ole M10 vuosiin kopeloinut.

                            F10 & E91
                            ex:
                            R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              laakerithan ne öljyttä käydessä ensimmäisenä kärsii, pahimmillaan myös kaulat. Tuskin äkkiseltään muuta menee. Noitten sieto riippuu siitä kauanko mikäkin paikka on ollut ilman paineita. nokat sylinterit yms ei nyt kerkiä juuri kulua. pahimmillaan siis edessä laakerien uusiminen ja ehkä kaulojen hionnat, tuskin muuta. hyvässä tapauksessa ei niitäkään. Äänestähän se jo kuulee sitten kun taas paineilla käymään saat. Jos on siisti ääni eikä mitään sivuääniä niin ei kun ajoa vaan, kevyttä testailua ja kuulostelua kuitenkin ensiksi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎