Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tuuletin ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banzku
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 20
    • vaasa

    E30 tuuletin ongelmaa

    tuuletin takkuaa omassa 316.. Saattaa itsekseen sammua, ja käynnistyä uudelleen. Varma tapa saada se toimimattomaksi on laittaa takalasinlämmitin päälle... =/ ääntää myös melk. koko ajan... mitä tehdä? kertokaa te viisaammat ja kokemusta omaavat ihmiset
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #2
    Originally posted by banzku View Post
    tuuletin takkuaa omassa 316.. Saattaa itsekseen sammua, ja käynnistyä uudelleen. Varma tapa saada se toimimattomaksi on laittaa takalasinlämmitin päälle... =/ ääntää myös melk. koko ajan... mitä tehdä? kertokaa te viisaammat ja kokemusta omaavat ihmiset
    Avaappa se tulipellissä oleva "luukku" ja katot sitä puhaltimen moottoria,voi olla että on vaan paskanen tai sitten yksinkertasesti kulunut
    Toimiiko ykkös asennossa ? tai kaikissa siis ? Vikiseekö? Toi on helppo homma vaihtaa ja uus ei paljoa maksa..
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • banzku
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 20
      • vaasa

      #3
      e30

      Onneksi edellinen omistaja näköjään kärsinyt samasta ongelmasta, sillä oli helppo päästä luukkuun käsiksi.. tuuletin vikisee kyllä... Ei näyttänyt pahemmin kuluneelta/paskaseltakaan... mikä osa tulisi ostaa, ja kuinka vaihtaa? Joku höpisi jostain hiilistäkin, jos sellaset löytyy, niin mistäköhän päin sieltä?

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Originally posted by banzku View Post
        Onneksi edellinen omistaja näköjään kärsinyt samasta ongelmasta, sillä oli helppo päästä luukkuun käsiksi.. tuuletin vikisee kyllä... Ei näyttänyt pahemmin kuluneelta/paskaseltakaan... mikä osa tulisi ostaa, ja kuinka vaihtaa? Joku höpisi jostain hiilistäkin, jos sellaset löytyy, niin mistäköhän päin sieltä?
        Oho.. realtime korjausta

        Se moottori lähtee kaikkine rojuineen irti siitä klipsistä sitten vaan irrotat sen liittimen ja pujotat sen koko hässäkän pois.. ne muovit ensin siitä ympäriltä veks.. lähtee pienen pähkäilyn jälkeen
        sitten vaan kokeilet pyöritellä sitä moottoria jos jumittaa niin kannattaa putsailla ja kattoa jos sillä helpottaisi... laita siihen sitten aseöljyä eikä mitään vaseliineja muuten jumittaa
        katoppa realoem.comista räjäytys kuva niin helpottaa

        Last edited by Osku; 02-01-2008, 18:06.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • mokanen
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 600
          • Rajamäki

          #5
          tuulettimen moottori

          kannattaa uusia se moottori ja kannattaa kattoa millä kohdalla ne tuulettimen
          siivet olivat etteivät sitten ota niihin muoveihin kiinni
          käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
          Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

          kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
          ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
          e36 touring1.8i,
          e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

          Comment

          • Tepijr
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 653
            • Oulu

            #6
            Ja moottori siipineen maksaa tarvikkeena huikeat 35egeä.
            Parhaat pelaa

            Comment

            • banzku
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 20
              • vaasa

              #7
              tuuletin

              Kiitoksia kaikille auttaneille, nyt ei muuta kun ulos ja ruuvaamaan

              Comment

              • [Riku]
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 499
                • Pirkkala

                #8
                Omaani ostin uuden moottorin kl:stä, ja se oli muistaakseni 49e. Siipien kanssa hinta olisi ollu 150e Otin siivet vanhasta moottorista irti kun olivat vielä ehjät. Tuttu osti motonetistä tarvike tuulettimen siipineen, siivet vain olivat paljon isommat kuin vakiot eivätkä mahtuneet paikalleen. Joitui sitten vaihtamaan ne siivet kanssa.

                Comment

                • Tepijr
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 653
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by [Riku] View Post
                  Omaani ostin uuden moottorin kl:stä, ja se oli muistaakseni 49e. Siipien kanssa hinta olisi ollu 150e Otin siivet vanhasta moottorista irti kun olivat vielä ehjät. Tuttu osti motonetistä tarvike tuulettimen siipineen, siivet vain olivat paljon isommat kuin vakiot eivätkä mahtuneet paikalleen. Joitui sitten vaihtamaan ne siivet kanssa.
                  Itse hain Oululaisesta tarvikeliikkeestä"Sähkö-diesel" noin 2viikkoa sitten tuulettimoottorin, eikä ollut kuin bolt on. siis siipineen päivineen ja passasi heittämällä. en sitten tiedä muitten liikkeitten osista.

                  Ja ainakin vielä pelaa.....
                  Parhaat pelaa

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 997

                    #10
                    Originally posted by [Riku] View Post
                    Omaani ostin uuden moottorin kl:stä, ja se oli muistaakseni 49e. Siipien kanssa hinta olisi ollu 150e Otin siivet vanhasta moottorista irti kun olivat vielä ehjät. Tuttu osti motonetistä tarvike tuulettimen siipineen, siivet vain olivat paljon isommat kuin vakiot eivätkä mahtuneet paikalleen. Joitui sitten vaihtamaan ne siivet kanssa.
                    Siihen käy myös melko monesta muusat kuten fordista ja skodasta puhallin Joutuu vain siivet kääntämään toisinpäin ja joissain tapauksissa laittaa pellinpalan ympärille tai parikierrosta ilmastointi teippiä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎