joutuuko ton alapallonivelen aina käyttään irti? vai onko joku onnistunu vaihtaan helpommin...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 (-89) iskarin vaihto
Collapse
X
-
Re: e30 (-89) iskarin vaihto
Originally posted by jraihajoutuuko ton alapallonivelen aina käyttään irti? vai onko joku onnistunu vaihtaan helpommin...?
Jousi irti ja sitten vaan iskari takas kiinni ylös. sitten vääntää putkareilla tolpan "muterin" auki- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
-
-
Re: e30 (-89) iskarin vaihto
Originally posted by jraihajoutuuko ton alapallonivelen aina käyttään irti? vai onko joku onnistunu vaihtaan helpommin...?
1. jarrusatula pois
2. mutterit auki alatukivarresta ja raidetangonpäästä
3. yläpään kolme mutteria pois ja iskaritolppa on kätösissä?
lisätäänpä vielä tää että jos pallonivel pyörii ympäri niin jollain tunkilla tms alakautta nostamalla se kiristyy ja mutterin pitäs aueta.F31 320d LCI
Comment
-
-
Emmä niitä kolmee mutterii avannu. Se yks vaan mikä menee sen laakerin läpi. Sitä ennen kannattaa laittaa jousi puristimet kiinni.
Avaa vaan sen ylhäällä olevan mutterin. Ja sitten tolppa tippuu alespäin. Jousi ja ylälautanen irti. Sitten takas iskari sinne ylös kiinni ja tolpasta irti niinkuin aikasemmin kerroin.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Mulla oli kyllä niin säätöä toi iskarin vaihto talvella, että huh huh
Nyt pitäis ilmeisesti sitte taas purkaa se sama puoli kun meinaa tieten toi yläpäänlaakeri kolista!
Eli väännetäänpä rautalangasta, eli tapahtuuko se näin?
1. ratas irti
2. satula irti
3. raidetangonpään mutteri auki
4. kallistuksen vakaajan mutteri auki
5. MITÄ SEN JÄLKEEN TEEN? Mulla ei nimittäin repsahda se koiranluu systeemi paljo yhtään alaspäin.
Tolpalla tarkoittanette sitä mihin se iskari upotetaan? pitääkö seki ottaa irti jos pitää niin miten?
Olis mukava jos laittasitte ihan vaiheittain miten toi tehdään niin ei tarvi taas kahta päivää tapella pelkän yläpäänlaakerin takia, meinas mennä jo talvella usko. APUA!
Comment
-
-
mikä siinä on vaikeeta
Keula ylös ja PUKEILLE
pyörä irti
jarruletkun kiinnikkeet irti tolpasta
jarrusatula irti, ripusta rautalangalla tjs. ei letkun varaan
raidetangon pää, alapallon mutteri ja vakaajan välitanko irti
alapallon kartio irti
ylhäältä iskarin mutteri auki kierteen tasalle asti
ylhäältä tolpan mutterit auki
tolppa irti autosta
jousipuristimilla (2) jousi löysälle
iskarin mutteri irti
ylälaakeri, välirikka (rikat ?) ja ylälautanen irti
tolpasta iskarin kierreholkki irti
iskari pois tolpasta
asennus päinvastoin, kyllä se siitä
Comment
-
-
niin yksin kertaista ku se onkin niin irrottaa kaikki mitä vaatii tolpan irrottamiseksi... ja sit on tolppa käsissä... ja eiku ruuvipenkkiin kiinni ja purkamaan... ne tolppaan tulevat isot mutterit jotka pitävät iskaria saattavat olla aika hapertuneet ja muutenki tiukassa että helpoin avata ruuvi penkissä... ja sit öljyä sinne tolpan sisään ja iskari perään... ylimääräine öljy tulee ulos niin sit on ainakin riittävästi...vaimentaa ja eipähän ainakaan ruostu kiini...
niin ja jos ei satu olemaan jousen puristimia niin irroittaa ensimmäisenä kun auto on maassa sen iskarin keski mutterin ja tunkkaa auton ylös niin jousi vapautuu nätisti... ja takaisinkin sen saa päin vastoin...Last edited by GOOFY; 20-05-2006, 14:33.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by jr66Keula ylös ja PUKEILLE
pyörä irti
jarruletkun kiinnikkeet irti tolpasta
jarrusatula irti, ripusta rautalangalla tjs. ei letkun varaan
raidetangon pää, alapallon mutteri ja vakaajan välitanko irti
alapallon kartio irti
ylhäältä iskarin mutteri auki kierteen tasalle asti
ylhäältä tolpan mutterit auki
tolppa irti autosta
jousipuristimilla (2) jousi löysälle
iskarin mutteri irti
ylälaakeri, välirikka (rikat ?) ja ylälautanen irti
tolpasta iskarin kierreholkki irti
iskari pois tolpasta
asennus päinvastoin, kyllä se siitä
Talvella hakattiin sitä koiranluuta ja sitä alapallon päätä niin vitusti ja ei liikahtanutkaan...
Tolppahan pyörii alapallon varassa, mutta eikö se tosiaan oo siinä muuten kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIILöytyskö vinkkejä tuohon alapalloon?
niin ja oletko irrottamassa alapalloa tolpasta vai alatukivarresta...?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment