Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 (-89) iskarin vaihto

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #16
    Originally posted by GOOFY
    tue tunkilla tai jollain pölkyllä alta päin sitä tolppaa sillain että alatukivarsi pääsee liikkumaan alaspäin kun lyöt sitä alapallon tappia... jos alapallon vaihdat niin eihän sitä tarvi mitenkään suojata ja säästellä. mut jos teet vain iskari/jousi remonttia niin saahan sen koko tolpan irti alatukivarren kanssa...

    niin ja oletko irrottamassa alapalloa tolpasta vai alatukivarresta...?
    Elikkä tarkotus oli saada tolppa irti kun pitäs iskarin yläpään laakeri vaihtaa...
    E32 750i 11/89

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #17
      Originally posted by MikkoJII
      Elikkä tarkotus oli saada tolppa irti kun pitäs iskarin yläpään laakeri vaihtaa...
      eli jos alapallo tuntuupi olevan ihan tolkuttoman lujassa tolpassa kiini niin ottaapi koko alatukivarren tolpan kans pois... ja hakkaapi sitten joskus sen alapallon irti tolpasta kun on sen vaihdon aika... se alatukivarren sisempi pallonivel lähtee helpommin irti kun vain avaa konehuoneen puolelta sen mutterin ja vääntää vaikka sorkka raudalla irti ja takaahan se on rungossa kahdella pultilla... enkä usko että laakerin vaihdon takia täytyisi irroittaa koko tolppaa... oletus ei fakta...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        #18
        Ulosvetäjien kans tuo alapallo saattaski lähtee irti.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • jannel
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 283

          #19
          Originally posted by MikkoJII
          Sitten kun sanotte millä helvetin ilmeellä ootte saanu sen alapallon pätkittyä irti niin kaikki on selvää
          Talvella hakattiin sitä koiranluuta ja sitä alapallon päätä niin vitusti ja ei liikahtanutkaan...
          Tolppahan pyörii alapallon varassa, mutta eikö se tosiaan oo siinä muuten kiinni?
          Elä lyö suoraan pallon jengan päähän vaan siihen sivuun minne se nupin kartio menee. Eli tolppaan siihen kohti mihin nuppi tulee kiinni. Ja tunkilla tolppaa ylös ja joku kaveriksi pitkällä kangella vääntämään alatukivartta alaspäin!! Ja jos paineilmaa löytyy niin semmonen talttavasara ois oiva apuväline!

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #20
            No pittää koitella jossaki välissä irrottaa toi paska...
            E32 750i 11/89

            Comment

            • |makke
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 847
              • Vaasa

              #21
              Offtopiccina kysyn, että käykö E21 etuiskareiden kruunumutterit E30:een?
              Kyseessä pikku tolppa, 45 mm ulkopuolinen kierre.
              Bilsteinin, 60mm madaltavat iskarit kyseessä.
              Auto siis 316i, -86.
              Last edited by |makke; 08-06-2006, 23:53.

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎