Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i Täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kinkero
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 81
    • Uusimaa

    E30 325i Täristää

    elikkä ratti rupee täristämään todellakin paljon paikoittain ja kuskinpuolen etujarrulevy kuumenee todella paljon kun ajaa. lueskelin tossa muitakin samankaltaisia ongelmia joten kuullostaisi melkeenpä laakeri vialta tai jarrut? ja sitten tuntuu että tyhjäkäynti on todella heikko ja heittelehtii, käynnistyksessä joutuu välillä sahaamaan että käynnistyy.joskus ehkä 1x/kk tuntuu että moottori "pätkäsee" kesken ajon. voiko olla vaan vuoto jossain vai onko viisaammilla parempia ideoita kiitos etukäteen.
    F31 318d -16
    Ex. E91 320d touring -08
    Ex: E36 328 Touring -95
    Ex: E39 528 -96
    Ex: E30 325 Coupe -88
    Ex: E30 316i -89
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    #2
    oisko levy sen verran kieroutunut että pääsisi vähän hinkkaamaan ja lämpenisi siinä sitten...pitäisi täristää jarruttaessakin aika lailla
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

    Comment

    • Rutku
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 35
      • Helsinki

      #3
      Moro!

      Täristääkö jarruttaessa, vaikka jarrutat hiljaisessa nopeudessa? Jos täristää hiljasessakin nopeudessa on levy kiero jos ei melkeimpä on laakeri vika.

      e:kirjotusvirheet
      Last edited by Rutku; 23-01-2008, 07:41.
      -Lambdamittari 10 ledillä:
      -Viskon tilalle sähköflekti:
      -Auton akun ylläpitolaturi:
      -TPS anturin eli kaasuläpän asentoanturin korjaus:

      Comment

      • Veltsu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 886
        • Varkaus

        #4
        Johan sulla tuossa valmis vika diagnoosi on

        - Laakerien tsekkaus, onko jarrulevyt tai vanteet kierot ?
        - Onko kaikki imupuolen putket/letkut ehjät, haitari kumi etc...
        - Tuo pitkään sahaaminen voi johtua bensan paineen katoamisesta, vuotavista suuttimista jne.
        Last edited by Veltsu; 23-01-2008, 09:33.

        Comment

        • Kinkero
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 81
          • Uusimaa

          #5
          joo kiitoksia vaan vastauksista. kyllä se täristää kun jarruttaa eli täytyypi lähteä ostelemaan uudet etujarrut kun ne on jo ostolistalla ollu pidempääki täytynee mennä tuolla mukavan vilposessa ilmassa tutkimaan letkuja konehuoneesta.
          F31 318d -16
          Ex. E91 320d touring -08
          Ex: E36 328 Touring -95
          Ex: E39 528 -96
          Ex: E30 325 Coupe -88
          Ex: E30 316i -89

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            Samalla kun vaihdat jarrulevyt, uusi satuloiden liu-ut ja mäntien tiivisteet(voi olla myös syy laahaamiseen).
            Kannattaa myös vaihtaa jarruletkut.
            Niissä voi olla sisällä niistä irronnutta mutua joka pitää osittain paineen päällä ja jarru laahaa sen takia. Rupeaa myös sen johdosta kuumenemaan ja menee ennemmin tai myöhemmin kieroksi.
            Aprilia RSV4

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎