Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 + m30b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e30 316 + m30b30

    Tällänen kävi mielessä, ylimääräseks olis jäämässä e23:sta 3.2 litranen m30 tekniikka. Saisko ton laitettua helposti e30? Mitää muuta ei olis tarkotus vaihtaa ku kone, autosta tulis täysin budjetti rässi/kuminpolttovehje. Mitäs kaikkea pitäis muuttaa että sais käymään? Miten lootat ja kytkimet ku niitä ei ole tosta koneesta, löytyis kyllä yks m20b20 otettu loota, käyks se m30 jatkoksi? Entäs voiko jostain m10 tai m40 hyödyntää esim laatikoita ja kytkimiä?

    Edit 18.5.2008

    uudet kujeet sivulla 2, ei viittinny uutta topikkia tehä
    Last edited by Haukkis; 18-05-2008, 20:39.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16314
    • Asikkala

    #2
    Vauhtis ja kytkin m20 koneesta siihen m30 pataan, tosin ei tietoa kestääkö ja startiksi sellanen mikä siihen passaa (m20?) M10 laatikko käy m30:n perään.

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      Mitenkäs tälläsen vaihoksen jos tekee nii sähköt? mitä kaikkee pitää muutella?

      M20 loota ei käy m30 koneeseen?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16314
        • Asikkala

        #4
        Sähköissä tietenkin oma hommansa, ei osaa sanoa ja loota voi käydä mutta kaikki pultit ei mene paikalleen? Joku siitä kirjotteli eikä ole kauaakaan aikaa.

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Laatikko myös M30:stä 260 getrac ja kytkinosat samoin siitä. Moottorikorvista riippuu mitä joutuu muuttamaan ympäriltä. M10 316 laatikot ei kyllä montaa vetoa kestä VÄÄNTÄVÄLLÄ moottorilla niin sisuskalut paskana.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            Lueskelin noita juttuja niin täytyiskös tollaseen sitte hommata e34:stä öljypohja että menee kaikki rojut sulavasti koneen alla?

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Haukkis View Post
              Lueskelin noita juttuja niin täytyiskös tollaseen sitte hommata e34:stä öljypohja että menee kaikki rojut sulavasti koneen alla?
              Kyllä tuo koneen sovitus kannattaa tehdä tuolla E34 öljypohjalla.
              M10 laatikkokin kestää vakiokoneen perässä yllättävän hyvin,toki leimasedän vuoksi joutunet käyttämään M30 lootaa,käyttäessäsi tuota M10 lootaa vauhtipyörän on oltava kova,kokonsa puolesta...
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                Juujuu.. no ei olis leimalle menossa tää mahdollinen vehe, ihan vakiojarruin mentäis ja sillee, mut koneen vaa vaihtais

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #9
                  Mikä on rele, joka tulee moottorinohjausboksin puoleisesta johtosarjan päästä n. 40cm johtosarjan alusta ja siitä haaraantuu... 5 pinniä, napsuu ku kääntää virrat päälle, tai ei napsu enää mut ei lähe kyllä käyntiinkään... Tein vähä kytkentöjä nii napsuminen loppu

                  Ja sitte mitä kaikkee pitää ottaa sähköistä mukaan koneesta jotta kone pelaa tulevassa korissa, moottorin johtosarja tietysti ja puolat ja muut helvetit, mutta mitenkäs ku sulakerasialle tulee liitin, ja samasta nipusta joka tulee sulakerasialle niin lähtee akun plussaan piuha ja sitte joka helvetin suuntaan... mihin asti noita piuhoja pitää ottaa mukaan jotta koneen saa pelaamaan? Ei lähde käyntiin jos sulakerasialta ottaa moottorin johtosarjan liittimen irti. Mitä piuhoja menee moottorin johtosarjasta sulakerasialle? Joku 10 piuhaa

                  Ja sitte mitkä 3 piuhaa tulee moottorinohjausboksin puoleisesta päästä ennen boksia haaraantuu.... musta vihree valkonen. Ei toimi jos ei ole kiinni liitin. Toimii kun yhdistää valkosen ja mustan (tai toimi ennen kun ilmeisesti toi rele hajos) (edit: rele toimii)

                  Mitäs kaikkea sähköä toi kone tarvii yleensäkkii? Riittäistkö että laittaa vaa moottorin johtosarjan, ja sitte bensapumpulle virta, ja boksille virta?

                  Apuja kaivattaisiin ku ei uskalla nostaa konetta irti muuten
                  Last edited by Haukkis; 05-02-2008, 22:05.

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Sähköjä tutkittu lisää....

                    Moottorin johtosarja ja auton johtosarja liitetään yhteen kolmella johdolla, mustalla, vihreällä, ja valkoisella. Auton johtosarjasta tulee vihreään piuhaan virta kun virrat päällä. Ja tulee edelleen. Moottorin johtosarjasta valkoiseen tuli virta kun virta päällä, silloin kun vielä toimi. Enää ei tule. Eikä enää toimi. Mikäs nyt on hajonnu? boksi? Valkonen näyttäis kääntyvän boksille päin kun se johtosarjaan menee. Nii tosiaan bensaa eikä kipinää tule nyt kumpaakaan.

                    Kertokaas nyt kuka tietää

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • Haukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1366
                      • Valkeala

                      #11
                      Jeesatkaas nyt tyhmää

                      Eli saako ton pelaa sillee käytännössä että mulla on tallin lattialla moottori, moottorin johtosarja (sulakesrasian liitin irrallaan) ja sitte oikeisii johtoihin vaa laittaa virran?

                      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Haukkis View Post
                        Jeesatkaas nyt tyhmää

                        Eli saako ton pelaa sillee käytännössä että mulla on tallin lattialla moottori, moottorin johtosarja (sulakesrasian liitin irrallaan) ja sitte oikeisii johtoihin vaa laittaa virran?
                        No saa toki, paljon on vain kytkemistä.

                        Ne 3 johtoa siellä boksilla ovat:

                        Vihreä=+12v kun virrta kytkettynä, auto ei käynnisty jos tuohon ei tule +12v.
                        musta=kierroslukumittarin signaali
                        valkea tai musta/valkea tai keltainen=kultusmittarin signaali.

                        Nähtävästi haku tai hakijat eivät toimi, koskapa tämä on vähintään viideskymmenes kerta kun kirjoitan tämän listan.

                        Ei se koneen laitto saa noista sähköistä jäädä kiinni, maksa minulle bensat ja muut kulut kesän korvalla, niin käyn liittämässä.
                        Olli.

                        Comment

                        • Haukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1366
                          • Valkeala

                          #13
                          suunnitelmat muuttunnu...

                          Noniii suunnitelmat muuttu ja m30b32 kone myytiin ja nyt on rakenteilla e30 316 mihin tulis m30b30 kone e32:sta. Nyt tarttis tietää mitkä moottorin kannakkeet tohon kannattaa laittaa että istuu parhaiten paikalleen, vai tarviiko tehä uudet?

                          Kyseessä siis tämä vehe: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=134341

                          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #14
                            Suosittelen ostamaan www.300mm.de :stä kannakkeet. Tulee nopeasti, maksaa ehkä sen ~200e mutta on todella laadukkaat ja koneen kohdan saa määritettyä motorpos. 2 / 3, ihan miten itse haluaa.
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • Haukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 1366
                              • Valkeala

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Suosittelen ostamaan www.300mm.de :stä kannakkeet. Tulee nopeasti, maksaa ehkä sen ~200e mutta on todella laadukkaat ja koneen kohdan saa määritettyä motorpos. 2 / 3, ihan miten itse haluaa.
                              Nii noilla pystyy säätää sen koneen kohdan? No hmm... aika pienellä pudjetilla ku rakennan tota vehettä nii jää varmaan ostamatta... Pystyyhän tohon varmaan itsekin rakentamaan kannakkeet jotenkin? helpoinhan se tietysti olis kun olis valmiit kannakkeet mitkä sopis

                              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎